Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا نیلچی (مدیرکل انتخابات شورای نگهبان) در جمع خبرنگاران درباره بررسی روند انتخابات گفت: با روند مطلوبی روبرو بودیم و  با حضور اعضای اجرایی و نظارت‌ها گزارش خاصی تا این ساعت گزارش نشده است.  

وی افزود: تخلفات جزئی هستند در رده‌های  مختلف حوزه‌های انتخابیه رسیدگی می‌شود.  آنچه که بنده عرض می‌کنم  که گزارشات مهمی  اتفاق افتاده باشد و در صلاحیت شورای نگهبان و هیئت مرکزی باشد تا این لحظه گزارشی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  درباره اینکه این گزارشات جزئی در چه مواردی بوده است، گفت: مثلا در اطراف حوزه انتخابیه تبلیغاتی باشد یا افرادی  جمع شوند و تبلیغ جزیی شود.  تاخیر در شروع رای‌گیری یا عدم حضور اعضا و ... موارد جزیی بوده که مهم نیست.

وی درباره اینکه آیا روندی است که  با افرادی که در فضای  مجازی شایعاتی می‌کنند  برخورد شود؟ گفت: این  مسائل از اختیارات قوه قضائیه است. عمده گزارشاتی که برای ما واصل می‌شود، هم  شبکه‌های نظارتی خودمان گزارش می‌دهد و هم سامانه مردم ناظر و هم تلفن‌های گویا هست که گزارش می‌دهند. آنچه که مستند باشد و قابل تعقیب قضایی باشد حتماً به مراجع مربوطه منعکس می‌شود.

وی درباره اینکه آیا بدون اثر انگشت رای در انتخابات  قبول می‌شود، گفت: اثر انگشت جزو قانون نیست. آیین‌نامه‌هایی بود که  برای ایام قبل هم هست و پیشنهاد ما هم برای اصلاح قانون این است که حذف شود و با وجود دستگاه‌های احراز هویت که در  این دوره کامل‌تر استفاده  شده  ضرورتی بر استفاده از اثر انگشت وجود دارد. صبح هم ابلاغ شد که اختیاری است و اگر کسی  آمادگی آن را داشت انگشتشان اخذ می‌شود و اگر نبود ضرورتی ندارد و ستاد انتخابات شورای نگهبان هم هماهنگی‌هایی کردند قطعاً آرای این‌چنینی قابل قبول است.

وی درباره اینکه نظارت شورای نگهبان تا زمان رای‌گیری هست و اگر تمدید شود باید با نظر شورای نگهبان باشد یا خیر افزود: با پیشنهاد آقای وزیر کشور و هماهنگی شورای نگهبان این اتفاق می‌افتد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نیلچی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی خود نوشت:

بیشتر بخوانید: نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵

««طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1228183 برچسب‌ها بیمه

دیگر خبرها

  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • نظر رییس قوه قضاییه در صورت تمرد زنان بی‌حجاب از پلیس | فیلم
  • رفتار‌های خلاف قانون پذیرفتنی نیست/ آمادگی گلستان برای دور دوم انتخابات