Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@11:44:48 GMT

رای صیادان مازندرانی در تور صندوق‌های مجلس

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۲۰۲۰

رای صیادان مازندرانی در تور صندوق‌های مجلس

صیادی در دریای خزر شغل مستقیم حدود پنج هزار ماهیگیر مازندرانی در قالب ۵۴ شرکت تعاونی پره است که در نوار ۳۳۸ کیلومتری سواحل دریای خزر مستقر هستند.

فصل ماهیگیری از دریای خزر هر ساله از بیستم مهر ماه شروع می شود و تا بیستم فروردین سال آینده ادامه دارد.

ماهیگیران مازندرانی بر خلاف دیگر کارگران صبح روز جمعه نیز تورهای خود را در سواحل دریای خزر پهن کردند و مشغول ماهیگری شدند چرا که درآمدشان  به عنوان ماهیگیری فصلی است و  در این مدت باید رزق و روزی خود را از دریا کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد انتخابات استان مازندران با هماهنگی واحدهای سیار ، صندوق های اخذ رای را ساعاتی از امروز به سواحل دریا خیز برد تا ماهیگیران نیز بتوانند تکلیف و وظیفه شرعی خود را در کنار ماهیگیری انجام بدهند.

ماهیگیران مازندرانی  پس از انداختن رای خود به صندوق اخذ رای سیار ، از نامزدهایی که بخت نشستن بر کرسی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پیدا می کنند خواستند تا قانون سختی کار و بیمه صیادان را حل و فصل کنند.

آنان با بیان این که  ماهیگیران با همه مشکلات و سختی کار وظیفه شرعی ، قانونی و تکلیفی خود را با حضور در پای صندوق رای ادا کردند ، گفتند : ماهیگیری در فصل پائیز و زمستان به عنوان شغل اصلیشان است و تلاش می شود تا لذیذ ترین پروتئین دریایی را سر سفره های مردم عرضه کنیم ، اما هزینه زندگی با اضافه شدن تعداد خانوار بیشتر و کاهش ارزش پول مشکلات را دوچندان کرده است.
آنان مهم ترین خواسته خود را حل بیمه عنوان کردند و بیان داشتند که از آنجایی که نوع بیمه نیز مربوط به هزینه سخت و زیان آور نیست و باید به مدت ۳۰ سال سابقه اشتغال و بیمه ای داشته باشند ، این موضوع ماهیگیران را پیر و فرسوده کرده است.

کاهش نرخ بیمه حق سهم صیادان از ۲۷ درصد به ۱۷درصد از مصوبات هیات دولت است و وزارت رفاه باید آن را عملیاتی کند که تا کنون محقق نشده است.

یکی از ماهیگران مازندران  با اشاره به این که تک تک رای مردم همانند موشکی است که پایگاه نظامی آمریکا  اصابت کرده ، گفت : برنده این انتخابات مردم هستند و هر کسی که در این انتخابات شرکت نکند در واقع به سرنوشت خود بی تفاوت بوده است.

وی افزود : انتظار داریم نمایندگان آینده مجلس به همه مشکلات مردم از جمله جامعه صیادی شمال در حوزه سختی کار و بیمه توجه عملیاتی داشته باشند.

از ساعت ۸ امروز رای گیری برای به کرسی نشاندن ۱۲ نماینده استان از میان ۱۲۸ نامزد شروع شد که در مرحله اول تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

بر اساس آمارهای رسمی از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران ۲ میلیون و ۴۳۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا انتخابات جامعه دریای خزر سواحل دریای خزر قانون انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد

عباسعلی برونسی گفت: بیمه مادران دارای سه فرزند و بیشتر در راستای ماده ۲۱ قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در استان به اجرا درآمده است.

وی افزود: مادران غیر شاغل روستایی و عشایر به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی تحت پوشش بیمه اجتماعی در این صندوق قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون در استان بیش از ۳۱ هزار نفر در این استان برای طرح ثبت نام کردند که بیشترین ثبت نام در میان استان های کشور را به خود اختصاص داده و با توجه به تمدید مهلت یک ماه ، برنامه ریزی برای جذب حداقل ۱۰۰ هزار نفر را در این قالب در دستور کار قرار دارد.

برونسی از کارگزاران استان بابت تلاش و همت خود در ثبت نام مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر، تقدیر کرد.

وی اضافه کرد:در این قالب همچنین با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند ۲ سال به سوابق بیمه ای بیمه گذار افزوده می‌شود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: تمامی زنان خانه‌دار روستایی و عشایری مشمول می توانند ثبت نام کنند و از مزایای بیمه اجتماعی (بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان متوفی، نقل و انتقال سوابق) به صورت رایگان بهره مند شوند.

برونسی افزود: متقاضیان باید از طریق موسسات کارگزاری صندوق در سراسر خراسان رضوی و یا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد
  • بیش از ۲۲۹ هزار کشاورز خراسان رضوی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی
  • توضیحات صندوق بازنشستگی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان
  • صندوق بیمه اجتماعی برای روستاییان۱۸ تا۵۰ سال یارانه پرداخت می‌کند