Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن بیاتی‌نیا، کارشناس فوتبال کشورمان ریشه عدم نتیجه‌گیری تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را در مدیریت ضعیف فوتبال کشور می‌داند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

محسن بیاتی‌نیا در مورد علل عدم نتیجه‌گیری تیم‌های ایرانی در دو هفته آغازین لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت:

تفاوت‌ها زیاد است و دلیل اصلی را باید در کیفیت تیم‌ها ببینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است تیم‌های فوتبال ما بتوانند یک تیم درجه دوم آسیا را شکست بدهند، اما هیچ وقت نمی‌توانیم مقابل تیم‌های درجه یک آسیا به راحتی پیروز شویم.

محسن بیاتی‌نیا افزود:

شما به موفقیت‌های قطر توجه کنید و ببینید که تیم‌های قطری چگونه پیروز می‌شوند. دلیل اصلی موفقیت آنها این است که کارشان از پایه‌ها آغاز شد و همه چیز را ویران کردند و از نو ساختند. «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج». وقتی شما از ابتدا کاری را اشتباه انجام دهید، تا آخر اشتباه می‌روید.

بازیکن پیشین باشگاه استقلال خاطرنشان کرد:

ما فکر می‌کنیم اگر یک تیم‌مان سه چهار گل می‌زند، دیگر همه چیز تمام است و می‌توانیم به موفقیت برسیم. ما برای قهرمان شدن در آسیا باید خیلی خیلی بهتر از اینها باشیم. متأسفانه ریشه عدم نتیجه‌گیری ما ضعف مدیریتی است و چه در باشگاه‌ها و چه در فدراسیون، ضعف مدیریت را شاهد هستیم، اما اصل ضعف مدیریتی در فدراسیون است. وضعیت مدیریت فدراسیون ما هرطور که باشد، باشگاه‌ها نیز از آن پیروی می‌کنند. اگر برنامه‌ای وجود داشته باشد، هیچ‌کدام از این اتفاقات رخ نمی‌دهند.

محسن بیاتی‌نیا با طعنه به مدیران فوتبال کشور ادامه داد:

به‌هرحال آنهایی که هستند، توان‌شان همین است. خدا به آنها قوت بدهد، اما توان ما همین اندازه است. شما نمی‌توانید از محسن بیاتی‌نیا انتظار داشته باشید جاستین گاتلین را در دوی صد متر بگیرد. اما اگر هم توانایی‌اش را نداریم، پیش خودمان باید وجدان داشته باشیم و ببینیم چقدر توانایی داریم.

محسن بیاتی‌نیا درباره راهکارش برای بهتر شدن وضعیت فوتبال و اینکه آیا حضور مربیان خوب خارجی از جمله برانکو که با پرسپولیس به فینال آسیا رفت می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند، گفت:

مطمئناً شما باید اول از همه بازیکنان جوان تریبت کنید که برای تیم المپیک و بزرگسالان پشتوانه داشته باشید. همچنین باید مربی تربیت شود تا پشتوانه داشته باشیم، حالا ما نه تنها بازیکن و مربی تربیت نمی‌کنیم، بلکه آنهایی هم که هستند را نابود می‌کنیم. رفته‌ایم یک مربی خارجی که در تیم باشگاهی‌مان کار می‌کرد را به‌عنوان سرمربی تیم ملی آورده‌ایم، اما به بازیکنان بزرگ خودمان اعتماد نمی‌کنیم. چه زمانی پس باید این اعتماد به وجود بیاید؟ ما باید دست به دست هم بدهیم تا موفق شویم، اما وقتی خودمان به خودمان اعتماد نداریم، امکان موفقیت نیست.

کارشناس فوتبال کشورمان همچنین حضور فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی روی نیمکت تیم‌های استقلال و پرسپولیس را مثبت ارزیابی کرد و افزود:

این اتفاق بسیار خوبی است. می‌گویند آنها بی‌تجربه هستند، اما این‌طور نیست. تجربه چه چیزی است و چگونه به دست می‌آید؟ کسانی که در دنیا و در ایران کار می‌کنند، همه از اول تجربه داشتند؟ تجربه از اشتباه خود و دیگران به دست می‌آید و در فوتبال شما زمانی به گل می‌رسید که حریف اشتباه کند. پس تا اشتباهی صورت نگیرد، تجربه‌ای هم به دست نمی‌آید و یحیی و فرهاد هم باید همین جایی که الان هستند تجربه کسب کنند. بچه‌هایی که تازه فوتبال را کنار گذاشته‌اند، می‌توانند به فوتبال ما کمک کنند و باید به آنها اعتماد کنیم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال محسن بیاتی نیا استقلال بازیکن پیشین استقلال باشگاه استقلال لیگ قهرمانان آسیا محسن بیاتی نیا محسن بیاتی نیا تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد

در یکی از محلات تهران مسابقات پیشکسوتان فوتبال زیر نظر شهرداری آن منطقه برگزار می‌شود. اما با توجه به عدم نظارت هیات فوتبال تهران در این مسابقات خبری از حضور آمبولانس نیست و این درحالی است که باید هیات فوتبال استان تهران به این مسابقات هم نظارت کند.

در یکی از مسابقه‌های فوتبال بین دو تیم پیشکسوتان استقلال و تهرانجوان پس از پایان نیمه اول و بین دو نیمه، محمد اشرفی بازیکن حدودا 64 ساله تیم تهرانجوان دچار حمله و ایست قلبی شد. پس از این اتفاق ناگوار به علت عدم حضور به موقع آمبولانس در محل مسابقه یک پزشکیار برای رسیدگی به وضعیت این بازیکن بالای سر او رفت اما متاسفانه تا هنگام رسیدن آمبولانس و رساندنش به بیمارستان، متاسفانه به دلیل وخامت حال بازیکن 60 ساله تیم تهرانجوان وی در آمبولانس از دنیا رفت.

نکته قابل تامل در این اتفاق ناگوار که منجر به مرگ یکی از بازیکنان و ورزشکاران پیشکسوت شد می‌تواند عدم وجود آمبولانس با دستگاه شوک در محل انجام مسابقات با پزشکان و دستیاران متخصص باشد. رسانه‌ها بارها در این باره بارها به مسئولان برگزاری مسابقات هشدار داده‌اند که خروجی رعایت نکردن برخی تمهیدات برگزاری مسابقه می‌تواند اتفاقات تلخی را به همراه داشته باشد. این درحالی است که مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال استان تهران، به عنوان پزشک تیم ملی فوتسال ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا حضور دارد. سال گذشته هم در یکی از رقابتهای رده پایه استان هم به دلیل همین ماجرا جان خود را از دست داد.

اما سوال این است که چرا داور بازی، بدون حضور آمبولانس و دستگاه شوک بازی را شروع کرده است؟ آیا پیشکسوتان پیش از شروع مسابقات معاینه و آزمایش قلبی می‌دهند؟ با توجه به سن و سال بالای بازیکنان این تیم‌‌ها، حضور آمبولانس و تیم پزشکی در این مسابقات ضرورت بیشتری دارد.

با توجه به اینکه برخی از تیم‌های مطرح و پیشکسوتان فوتبال ایران در این مسابقات حاضر می‌شوند چرا هیات فوتبال تهران نظارتی در برگزاری این مسابقات ندارد؟ چرا قوانینی از سوی فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال تهران برای برگزاری چنین مسابقاتی وضع نمی‌شود تا در کنار جریان این مسابقات شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم؟ قطعا اگر این موارد رعایت می‌شد چه بسا که الان یک انسان زنده بود. امیدواریم مسئولان مربوطه برای تخلفات صورت گرفته دلایل قانع کننده‌ای برای افکار عمومی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم
  • فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • پاسخ تمسخرآمیز سرمربی پرسپولیس به مهم‌ترین سوال تاریخ فوتبال
  • پاسخ اوسمار به مهم‌ترین سئوال علاقمندان فوتبال