Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@15:40:34 GMT

واعظی: با تصمیم امروز FATF شرایط بدتر خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۲۰۷۱

واعظی: با تصمیم امروز FATF شرایط بدتر خواهد شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: نهادهای قانونی در کشور از جمله شورای عالی امنیت ملی وجود دارند که راجع به سیاست خارجی نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارند. همچنین دولت، مجلس و سایر نهادها رهنمودها و سیاست‌های کلانی که مقام معظم رهبری دارند را دنبال می‌کنند و این گونه نیست که با تغییر دولت یا مجلس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری پیش از ظهر جمعه در حاشیه بازدید رئیس جمهوری از ستاد انتخابات کشور در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره تاثیر پیروزی احتمالی اصولگرایان در مجلس بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی گفت: سیاست دولت همواره بر این بود که با هر مجلسی تعامل داشته باشد؛ مجلس فعلی مجلسی یکدست نبود و سه فراکسیون در آن حضور دارند که هر کدام راجع به موضوعات مختلف نظراتی دارند اما ما باید به عنوان دولت و مجلسی که برخواسته از آرای ملت است درک کنیم و قطعا نیز مجلس اگر بخواهد به رای مردم احترام بگذارند، به 24 میلیون رای‌ که به رئیس جمهور محترم رای دادند نیز احترام خواهند گذاشت.

وی تصریح کرد: نهادهای قانونی در کشور از جمله شورای عالی امنیت ملی وجود دارند که راجع به سیاست خارجی نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارند. همچنین دولت، مجلس و سایر نهادها رهنمودها و سیاست‌های کلانی که مقام معظم رهبری دارند را دنبال می‌کنند و این گونه نیست که با تغییر دولت یا مجلس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تغییر کند.

واعظی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا تحلیل عده‌ای را که معتقدند اگر مجلس بعدی مجلسی برای تندروها باشد رئیس جمهوری استیضاح می‌شود، قبول دارید با بیان این که ان‌شاءالله مجلس یازدهم مجلس تندروها نخواهد شد، تاکیدکرد: ما مردم خود را می‌شناسیم و سلایق آنها را می‌دانیم؛ مردم ما به تندرو رای نمی‌دهند، ممکن است تفکرات مقداری با هم تفاوت داشته باشد اما این به معنای آن نیست که اگر تفکری در اکثریت قرار بگیرد تندرویی باشد. همچنین به نظر من هر مجلسی که سر کار بیاید، آن چه که برای آن اهمیت دارد امنیت و منافع ملی کشور و حل مسائل و همچنین ایجاد رفاه برای مردم و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم با همراهی دولت است.

وی ادامه داد: خوش بین هستم که دولت با آن چه که مردم رای می دهند و مجلسی که تشکیل می‌شود تعامل خوبی خواهند داشت.

واعظی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره نتیجه جلسه FATF در خصوص ایران با بیان این که بیانیه FATF تا ساعات دیگر منتشر می‌شود اظهار کرد: براساس آن چه که تا الان به من اعلام شده، عملا از تعلیقی که در آن قرار داشتیم خارج می‌شویم و به شرایطی که در گذشته بودیم بازمی‌گردیم و شرایط از آن چه امروز هست، بدتر می‌شود، اما براساس آخرین اخبار، اکشن پلنی که در گذشته وجود داشته همچنان باقی می‌ماند و همچنین برخی بندهای که ما اعتقاد داشتیم باید باقی بماند همچنان باقی خواهد ماند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: وضعیت جدیدی که پیش خواهد آمد ممکن است فشار اندکی بر تلاش‌های دولت بگذارند اما فشار اصلی زمانی ایجاد می‌شود که تحریم‌ها برداشته و روابط بانکی ما با دنیا برقرار می‌شود؛ وضعیتی که امروز رقم می‌خورد در آن روز خود را نشان خواهد داد. آن چه که دولت بر آن اصرار داشت این بود که ما نباید برای آیندگان تحریم جدیدی به وجود بیاوریم که محدودیت‌های جدیدی به همراه دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای عالی امنیت ملی سیاست خارجی محمود واعظی اف ای تی اف رئیس دفتر رئیس جمهور رئیس جمهوری سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی

این مطلب را صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به خبرنگار قدس آنلاین گفت.

وی در پاسخ به این که برای اجرای قانون جدید تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعت کاری به ۱۴۰ ساعت در هفته در بخش خصوصی برای برقراری عدالت اجتماعی میان کارکنان دولت و بخش خصوصی زیر مجموعه مقررات تامین اجتماعی چه اقدامی صورت گرفته، با اشاره به اینکه قانون کاهش ساعت کار کارکنان دولت و تعطیلی پنجشنبه ها مصوبه مجلس است، گفت: ما تابع قانون هستیم و اگر نمایندگان مردم در قوه مقننه این تغییر را برای بخش خصوصی و تامین اجتماعی هم تصویب و ابلاغ کنند ما حتما اجرا می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد  آخرین وضعیت لایحه تعیین حقوق و دستمزدها در مجلس هم گفت:  همکاران ما در حال کارشناسی این طرح هستند و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و سپس ما آنرا تقدیم دولت می‌کنیم تا  پس از تصویب به مجلس تقدیم شود.

مرتضوی درباره ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی هم تأکید کرد این طرح نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم تازه ای وجود ندارد.

وی افزود: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی، بخصوص دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای ۹۰ درصد است و در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۹۵ درصد استفاده شود.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • وعده نائب رئیس مجلس برای برخورد با بی‌حجابی
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیس دولت سیزدهم
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است