Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارشاتی که برای ما واصل می‌شود؛ هم شبکه‌های نظارتی، هم سامانه مردم ناظر و هم تلفن‌های گویا گزارش می‌دهند و در نهایت آنچه که مستند باشد و قابل تعقیب قضائی باشد، حتماً منعکس می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نیلچی مدیر کل انتخابات شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درباره بررسی روند انتخابات گفت: با روند مطلوبی روبرو بودیم و با حضور اعضای اجرایی و نظارت‌ها گزارش خاصی تا این ساعت گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تخلفات جزئی در رده‌های مختلف حوزه‌های انتخابیه هستند که رسیدگی می‌شود. آنچه که بنده عرض می‌کنم که گزارشات مهمی اتفاق افتاده باشد و در صلاحیت شورای نگهبان و هیئت مرکزی باشد تا این لحظه گزارشی نداشتیم.

وی درباره اینکه این گزارشات جزئی در چه مواردی بوده است گفت: مثلاً در اطراف حوزه انتخابیه تبلیغاتی باشد یا افرادی جمع شوند و تبلیغ جزئی شود. تأخیر در شروع رأی گیری یا عدم حضور اعضا و … موارد جزئی بوده که مهم نیست.

وی درباره اینکه آیا در قانون دیده شده است که با افرادی که در فضای مجازی شایعاتی می‌کنند برخورد شود؟ گفت: این مسائل از اختیارات قوه قضائیه است. گزارشاتی که برای ما واصل می‌شود؛ هم شبکه‌های نظارتی، هم سامانه مردم ناظر و هم تلفن‌های گویا گزارش می‌دهند و در نهایت آنچه که مستند باشد و قابل تعقیب قضائی باشد، حتماً منعکس می‌شود.

وی درباره اینکه آیا بدون اثر انگشت رأی در انتخابات قبول می‌شود گفت: اثر انگشت جزو قانون نیست. آئین نامه‌هایی بود که برای ایام قبل هم هست و پیشنهاد ما هم برای اصلاح قانون این است که حذف شود و با وجود دستگاه‌های احراز هویت که در این دوره کامل‌تر استفاده شده ضرورتی بر استفاده از اثر انگشت وجود دارد. صبح هم ابلاغ شد که اختیاری است و اگر کسی آمادگی آن را داشت انگشتشان اخذ می‌شود و اگر نبود ضرورتی ندارد و ستاد انتخابات شورای نگهبان هم هماهنگی‌هایی کردند قطعاً آرای این چنینی قابل قبول است.

وی درباره اینکه نظارت شورای نگهبان تا زمان رأی گیری هست و اگر تمدید شود باید با نظر شورای نگهبان باشد یا خیر افزود: با پیشنهاد وزیر کشور و هماهنگی شورای نگهبان این اتفاق می‌افتد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال

نماینده نجف‌آباد در مجلس از ارسال نامه خود به شورای نگهبان درباره مشمولان بالای ۳۵ سال دارای ۲ فرزند و بیشتر خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد و عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت با مصوبه مجلس درباره معافیت مشمولان بالای 35 سال دارای 2 فرزند و بیشتر در نامه‌ای به این شورای خواستار شد که در صورت بازگشت مجدد این مصوبه به شورا، اعضا در نظر خود بازنگری کنند.

قانون کاهش مدت سربازی تا شهریور ماه اجرایی می‌شود متن نامه ابوترابی نماینده نجف|آباد به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان به شرح ذیل است:

حضرت آیت‌الله جنتی (حفظه‌الله‌تعالى)
دبیر محترم شورای نگهبان

با سلام و تحیات اللهی

همانگونه که مستحضرید نظر آن شورای محترم درباره مصوبه معافیت مشمولان بالای 35 سال سن و دارای دو فرزند یا بیشتر لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم ماده 102، بند ت، تبصره (1) به شرح زیر اعلام شده است:

اطلاق حکم نسبت به مشمولان غایب مغایر بند 10 اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.

به استحضار میرساند مغایرت مصوبه مذکور با بند 10 اصل سوم قانون اساسی - وظیفه دولت برای ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضرور خالی از ابهام نبوده و حتی موجب شگفتی شده است. به ویژه آن که شمار چشمگیری از نمایندگان مجلس یازدهم از جمله این جانب سال‌هاست برای اصلاح قانون سربازی و با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و اهداف ارزشمند قانون حمایت از خانواده و جوانی، جمعیت تلاش و پیگیری نموده و اینک در پایان دوره یازدهم مجلس با مخالفت شورای محترم نگهبان با مصوبه یاد شده روبرو هستیم.

یادآور می‌شود به سربازی رفتن فردی با بیش از 35 سال سن و دارای دو فرزند و بیشتر موجب تنگناهای اقتصادی و اجتماعی خواهد شد و دلسردی بسیاری از مردم را در پی خواهد داشت. همچنین تصویب این معافیت مشوق ارزنده‌ای برای فرزندآوری زوج‌های بدون فرزند یا تک فرزند خواهد بود و گام کوچکی برای رهایی کشور از خطر تله جمعیتی در سال‌های آینده خواهد بود.

یادآور می‌شود با توجه به سنوات مجاز تحصیلی در دانشگاه حذف مشمولان غایب از شمول این معافیت اثرگذاری آن را عملاً ناچیز خواهد کرد. همچنین با توجه به استفاده روحانیون حوزه علمیه از این معافیت و محرومیت سایر افشار از آن شائبه تبعیض و در نتیجه بدبینی نسبت به روحانیون محترم را در پی خواهد داشت.

مع‌الوصف خواهشمند است با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مصالح عالیه کشور و ضمن پایبندی به مطابقت مصوبات مجلس با قانون اساسی در صورت امکان در نظر خود درباره این مصوبه بازنگری نموده و پس از ارسال مجدد به آن شورای محترم، با آن موافقت فرمایید.

با تشکر

ابوالفضل ابوترابی

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال
  • ببینید | کنایه رئیس قوه قضائیه به مشارکت پایین مردم در انتخابات
  • طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد
  • طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد
  • طرح تامین مالی ‎تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد