Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه، الکترونیکی شدن احراز هویت در این دوره از انتخابات باعث شده تا تخلف رای تکراری نداشته باشیم.

محمد ایمانی در ستاد انتخابات استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به الکترونیکی شدن بخشی از فرآیند این دوره از انتخابات در کشور، اظهار کرد:  23 فرآیند از مجموع 25 فرآیند این دوره از انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخش احراز هویت افراد یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در این دوره بصورت الکترونیکی انجام می گیرد، این امر علاوه بر بالا بردن سرعت احراز هویت رای دهندگان، باعث می شود تا هیچگونه رای تکراری نداشته باشیم.

ایمانی اضافه کرد: هرچند شمارش و تجمیع آراء در این انتخابات بصورت دستی انجام می شود، اما ثبت آن به شکل الکترونیکی بوده و روی پایگاه وزارت کشور قرار می گیرد.

وی با تاکید براینکه صحت انتخابات با الکترونیکی شدن بخش هایی از آن بسیار بالا رفته، عنوان کرد: این سامانه طراحی داخلی است و هیچ گونه دسترسی از خارج از کشور به آن وجود ندارد.

 رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه در پایان در خصوص پایان شمارش آراء هم گفت: نتیجه آراء در شهرستانهای استان به احتمال زیاد صبح فردا (شنبه) اعلام می شود، اما نتایج آراء حوزه انتخابیه کرمانشاه با توجه به تعداد بالای شرکت کنندگان ممکن است یک روز به طول بینجامد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه انتخابات 98 دوم اسفند 98 استانی سیاسی ستاد انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه، الکترونیکی برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: با هماهنگی شورای نگهبان، در این دور نیز انتخابات در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن اسلامی با اشاره تمهیدات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دوازدهم اظهار کرد: طراحی تعرفه‌های این دوره با قبل متفاوت است؛ در مرحله اول انتخابات دو تعرفه رأی برای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده بود اما به دلیل اینکه در دور دوم فقط انتخابات مجلس را داریم، طراحی مختص انتخابات مرحله دوم در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: تعداد ستون‌های تعبیه شده در هر حوزه انتخابیه نیز به اندازه کرسی‌های باقی مانده است برای مثال در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس که ۱۶ کرسی برای دور دوم باقی مانده است، تعرفه‌های رأی دارای ۱۶ ستون است.

اسلامی تصریح کرد: تعرفه‌های جدید در مرحله چاپ قرار دارد و این هفته واصل شده و به حوزه‌های انتخابیه ارسال می‌شود.

وی همچنین درباره حوزه‌هایی که انتخابات در آنها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود، اظهار کرد: تعرفه به این حوزه‌های انتخابیه هم ارسال می‌شود تا در صورت احتیاط اگر مشکلی به‌وجود آمد، بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه با هماهنگی شورای نگهبان، در این دور نیز انتخابات در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «ملایر»، «شیراز و زرقان»، «آبادان» و «تبریز، آذرشهر و اسکو» به صورت تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در دوره قبل، انتخابات در دو حوزه انتخابیه آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار شده بود که به شورای نگهبان پیشنهاد کردیم که در ۶ حوزه دیگر نیز به صورت تمام الکترونیک برگزار شود که شورای نگهبان با آن موافقت کرد. بنابراین در حوزه انتخابیه تهران که بیشترین کرسی را برای مجلس دارد، انتخابات برای نخستین بار به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: برای این دوره نیز مانند دور قبل، در حوزه‌هایی که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، مانور برگزار می‌شود. همچنین موشن گرافیکی طراحی شده است که از طریق صداوسیما پخش و آموزش داده خواهد شد و مردم می‌توانند به سهولت رأی خود را ثبت کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مدارک مورد نیاز برای انتخابات ۲۱ اردیبهشت، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، رأی‌دهندگانی که در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند یا در هیچ حوزه انتخابیه‌ای رأی نداده باشند، می‌توانند با یکی از مدارک هویتی پنجگانه شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه رأی خود را ثبت کنند.

منبع: ایرنا کد خبر 746392

دیگر خبرها

  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • استعفای رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل به دلیل ۷ اکتبر
  • رئیس اطلاعات ارتش اوکراین: وضعیت دشواری از ماه مه در انتظار ماست
  • رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل استعفا داد
  • برگزاری دوره آموزشی معلمان جدید تربیت بدنی
  • راهکار‌های سند تحول قوه قضائیه برای رفع مشکل غیرمتقن بودن آرا و تصمیمات قضایی
  • حرف‌های تکراری چهار رئیس بانک مرکزی درباره دلار
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه، الکترونیکی برگزار می‌شود