Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@05:23:40 GMT

دل با همه آشفتگی از عهده برآمد/ همه آمده اند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۲۱۷۶

دل با همه آشفتگی از عهده برآمد/ همه آمده اند

امروز دوم اسفندماه سال ۹۸، روز سرنوشت ساز ملت ایران است، روزی که مردم همصدا و هم‌دل با یکدیگر با حضور در پای صندوق‌های رای، امید دارند با انتخابی آگاهانه، مسیرهای پیشرفت و رونق همه جانبه ایران اسلامی را هموار کنند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ امروز روز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ست، روز آزمون و حضور ملت ایران برای انتخاب اصلح، که قرار است با مشارکت حداکثری پای صندوق های رأی، در تعیین سرنوشت خود و کشور سهیم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز، مردم خراسان شمالی همپای ملت بزرگ ایران اسلامی با صلابت، در پای صندوق های رأی حضور دارند تا دگر بار اقتدار و شکوه کشور را به نمایش بگذارند؛ همه آمده اند، اقشار مختلف از هر قوم و جایگاه اجتماعی، آمده اند تا با رنگ انگشت خود، پای آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی استوار بایستند، آمده اند با رنگِ یکرنگی انگشتانشان، چشم حسودان را کور کنند و مایه امیدواری دوستان شوند.

 

همه آمده اند؛ آنان که دارای شرایط رأی دادن هستند و کودکانی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند، این کودکان همراه پدران و مادرانشان آمده اند تا مشق اقتدار، صلابت، شکوه، ولایت مداری و حماسه حضور بیاموزند، تا در زمان مقتضی همانند آنان افتخار آفرین شوند و به تکلیف عمل کنند.

 

امروز با به صدا درآمدن زنگ انتخابات، اهالی خراسان شمالی از همان ساعات ابتدایی شروع انتخابات، تک تک، گروه گروه و همراه خانواده پای صندوق های رأی آمدند تا با شعور سیاسی، شور سیاسی دیگری را رقم بزنند.

 

همه هستند، همانگونه که وعده داده بودند؛ رأی اولی ها، پیر و جوان همه آمده اند تا بار دیگر، همدلی، انسجام و اتحاد ملت بزرگ ایران اسلامی را به جهانیان نشان دهند و بگویند، هرچند مشکلات داخلی و تحریم‌های دشمنان روز به روز بیشتر می‌شود، اما ما از ادامه مسیری که ۴۰ سال بر آن ثابت قدم بوده‌ایم، کوتاه نمی آییم و با صلابت و اقتدار این راه را با همه فراز و نشیب‌ها طی می کنیم.


گشت و گذار در خیابان‌ها و شعب اخذ رای مرکز خراسان شمالی ما را به مادری می‌رساند که دست در دست کودک خردسالش قصد عبور از عرض خیابان طالقانی را دارد، از حضورش در صحنه انتخابات سئوال می پرسم و می گوید: راستش اصلا قصد حضور در پای صندوق رای را نداشتم اما اصرار و خواهش فرزندم من را به خیابان و شعبه اخذ رای کشاند.

 

این بانوی ۳۸ ساله خود را "مریم" معرفی می کند و در خصوص دلیل عدم حضورش بیان می کند: این روزها آنقدر شرایط زندگی برای ما سخت شده که دلیلی برای شرکت در انتخابات نمی دیدم اما وقتی فرزندم به من گفت خوش به حال شما که می توانید اعضای خانه ملت را خودتان انتخاب کنید و ای کاش که من هم می توانستم در انتخاب اعضای مهد کودکم حق انتخاب داشته باشم؛ تازه متوجه شدم داشتن حق انتخاب چقدر می تواند در سرنوشت خودم و فرزندم و جامعه تاثیر داشته باشد.


وی با بیان اینکه فردا همه منتخبان ملت در مجلس شورای اسلامی در مقابل تک تک ما رای دهندگان و حتی فرزندانمان مسئولیت دارند، می گوید: ما به همه سختی ها و مشکلات پشت کرده ایم و امروز رای داده ایم و امیدوارم نمایندگان منتخب، فردا پشت سر ما ملت دربیایند و از حق ما دفاع کنند.


"زهرا طالبی" یکی از رای اولی های این دوره از انتخابات است و با اشاره به اینکه از حضور در عرصه تصمیم سازی سیاسی کشور احساس رضایت و خوشحالی دارد، می گوید: من از بس خوشحال و ذوق زده بودم که فراموش کردم شناسنامه و کارت ملی را همراه داشته باشم و مجبور شدم دوبار مسیر خانه تا مسجد امام رضا(ع) را طی کنم.


وی شدت خوشحالی خود را آنچنان توصیف می کند که حتی شماره ملی کارت خود را به خاطر نیاورده و ادامه می دهد: نمی دانم این حس طبیعی است یا من خیلی ذوق و شور دارم اما همیشه به این فکر می کنم که باید آنقدر درس بخوانم که بتوانم یکی از شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشورم شوم.


این بانوی رای اولی در خصوص انتخاب کاندیداهای مورد نظر خود بیان می کند: من شناختی از همه کاندیداها نداشتم و فقط اطلاعاتی در خصوص تعدادی از نامزدهای انتخاباتی که قبلا در استان مسئولیت داشتند، داشتم ولی سعی کردم با پرسش و تحقیق از معلمان، خانواده و دوستان باتجربه، فردی را انتخاب کنم که بتواند برای کشورم مفید باشد.


پیرمردی هم بیرون درب مسجد با شناسنامه ای به دست منتظر نشسته که با نزدیک شدن من به او قبل از اینکه سئوالی بپرسم می‌گوید دخترجان من هنوز رای نداده ام و چون سواد ندارم منتظر هستم تا پسرم بیاید و برگه رای من را بنویسد.


این پیرمرد خود را "یحیی" معرفی می کند و بعد از اینکه خیالش آسوده می شود فیلمی از او تهیه نمی‌شود و فقط حرفهایش ضبط می‌شود، می‌گوید: دلم نمی‌خواهد همه بدانند که من بی‌سوادم ولی اگر سواد ندارم مطمئنم فردی را که انتخاب کرده‌ام، کاربلد و حرفه‌ای است چرا که قبلا در محله ما زندگی می‌کرد و همیشه همه از فکر و تدبیر او در بخش‌های مختلف زندگی بهره می بردند برای همین منتظر پسرم نشسته‌ام تا مطمئن شوم که رای من حتما به اسم او باشد.

 

این مطالب گوشه‌ای از لحظاتی بود که مردم مجاهد بجنورد در روز انتخابات خلق کردند و گزارش‌ها حاکی از تداوم حضور مردم در پای صندوق‌های رای دارد و با توجه به اینکه استقبال مردم در ساعات پایانی رای گیری، افزوده می‌شود، تمدید زمان انتخابات دور از ذهن نیست.

 

در خراسان شمالی 840 شعبه اخذ رأی شامل 374 شعبه شهری و 466 شعبه روستایی است که از این تعداد 543 شعبه ثابت و 297 شعبه سیار است.

 

تعداد واجدان شرایط رأی دادن در استان خراسان شمالی 658 هزارو 342 نفر شامل 326 هزارو 811 نفر مرد و 331 هزارو 531 نفر مرد اعلام شده که تمام متولدین دوم  اسفند سال 80 به قبل آن واجد شرایط رأی دادن در این انتخابات هستند.

 

همچنین در این دوره از انتخابات 37 هزارو 474 نفر رأی اولی شامل 19 هزارو 81 رأی اولی پسر و 18 هزارو 393 رأی اولی دختر در انتخابات شرکت می کنند.

 

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

 

این استان همچنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد که  با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات خبرگان رهبری و مجلس انتخابات مجلس انتخابات پای صندوق خراسان شمالی همه آمده اند پای صندوق رأی اولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با جامعه قرآنی خراسان جنوبی اظهار کرد: بسیاری از اقدامات فرهنگی در دراز مدت بر اذهان مردم تأثیر خواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در زمانه ما انعکاس یک حادثه از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است.

عبادی با بیان اینکه امروزه جوامع بیشتر از یک واقعیت با انعکاس آن رو به رو است، گفت: هنر این است در انواع و اقسام مسائل در تبلیغ واقعیت‌ها را به صورت یک باور منعکس کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تبلیغ تلاش‌های زیادی صورت گرفته است ولی هنوز فاصله‌های زیادی تا مطلوب داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه لیبرال دموکراسی همه ارزش‌های انسانی را زیرپا گذاشته است، افزود: اتفاق و جنایتی که در غزه رخ داد تنها کار نتانیاهو نبود بلکه استکبار جهانی از او حمایت می‌کرد.

عبادی با تأکید بر اینکه به اسم دموکراسی همه قوانین انسانی و حقوق بشر را زیرپا می‌گذارند، افزود: امروز این تفکر رسوا شده است و مردم خود اروپا علیه این مدعیان تظاهرات و راهپیمایی می‌کنند.

وی گفت: لیبرال دموکراسی به هیچ قانونی پایبند نیست ولی در تبلیغات و رسانه حرف از دموکراسی و حقوق بشر می‌زند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: تبلیغات دشمن قوی است ولی ما نیز باید دروغ‌های لیبرال دموکراسی را برای فرزندان و جوانان خود افشا کنیم

عبادی گفت: گاه فرزند و نوجوان ما به واسطه تبلیغات تحت تأثیر رسانه دشمن قرار می‌گیرد ولی حرف و سخن ما را نمی‌پذیرد که باید پرسید در این زمینه چه برنامه‌ای وجود دارد.

وی اظهار کرد: اگر صهیونیست بر سایر کشورهای جهان سلطه پیدا می‌کرد بقیه نقاط عالم چون غزه می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: برخی از جوانان و افراد می‌گویند به واسطه گرانی گوشت و … در انتخابات رأی نمی‌دهم در حالی که برعکس برای حل مشکلات کشور باید رأی داده و به اشخاص درست رأی بدهیم.

عبادی گفت: به قول سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی ایران حرم است و اگر این حرم آسیب ببیند حرم دیگری باقی نخواهد ماند.

کد خبر 6084988

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است