Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی گفت: امام هادی(ع) با ایجاد شبکه وکالت، حرکتی جدید و تدبیری برای نقش آفرینی اجتماعی شیعه ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام «ابوالفضل سلیمانی» در خطبه های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) و شهادت امام هادی(ع) گفت: مردم در سبک زندگی خود باید به ائمه اطهار(ع) تأسی کنند و زندگی آن ها را نقشه خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پایه گذاری حکومت اسلامی و طرد حکومت طاغوت؛ نقشه راه ائمه اطهار(ع)

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: نقشه راه روحانیت هم همان نقشه ای است که ائمه اطهار (ع) ترسیم و طراحی کردند. نقشه راه امام باقر(ع) پایه گذاری حکومت اسلامی و طرد حکومت طاغوت و تربیت شاگردان قوی و تاسیس حوزه علمیه بود و این راهکاری برای همه به ویژه روحانیت است.

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه بیان داشت: علما و حوزه های علمیه باید از بذر انقلاب که امام خمینی (ره) کاشت، مراقبت کنند تا انحرافی در جامعه به ویژه در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به وجود نیاید.

 

شبکه وکالت در عصر امام‌ هادی(ع)؛ تدبیری در حرکت اجتماعی شیعه

 

امام جمعه آران و بیدگل خاطر نشان کرد: امام هادی(ع) هجده سال تحت نظارت و مراقبت شدید حکومت عباسی‌ها بود اما با وجود کنترل شدید، او هرگز دست از هدایت امت اسلامی به ویژه پیروان و شیعیان برنداشت و نقش هدایت خود را با شدت بیشتری ایفا کرد. 

 

حجت الاسلام سلیمانی افزود: امام هادی(ع) با ایجاد شبکه وکالت، حرکتی جدید و تدبیری برای نقش آفرینی اجتماعی شیعه ایجاد کرد و وکلایی به اقصا نقاط می فرستادند تا آن ها در شهرهای مختلف اسلام را حمایت کنند و نقش رابط مردم با ولایت و حلقه وصل آنان را ایفا کنند.

 

ترجیع بند وصیت نامه شهید سلیمانی تبعیت از ولایت فقیه است

 

خطیب جمعه آران و بیدگل با گرامیداشت اربعین شهید قاسم سلیمانی به بخش هایی از وصیت نامه این شهید اشاره کرد و گفت: این سردار پرافتخار مقاومت، مجسم در مسائل اسلامی،  محبت ، اطاعت از ولایت، دردمندی و عدالت بود.

 

حجت الاسلام سلیمانی افزود: ترجیع بند وصیت نامه شهید سلیمانی تبعیت از ولایت فقیه است و بارها در این وصیت نامه به ولایت اشاره کرده است.

 

امام جمعه آران و بیدگل در ادامه بیان داشت: دشمن به خیال خام خود با شهادت سردار سلیمانی خواست مقاومت را از میان بردارد اما قاسم سلیمانی تبدیل به یک مکتب شد و امریکا با شهادت سردار سلیمانی حلقه خود را در منطقه تنگ تر کرد.

 

بهترین عبادت، مایوس کردن دشمن و راضی کردن خداست

 

امام جمعه آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای عبادت است. عبادت تنها در نماز نیست بلکه بهترین عبادت این است که انسان دشمن را مایوس و خدا را راضی کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: کاری که امروز مردم با حضور پای صندوق های رای کردند تقویت نظام اسلامی است. هم حضور مردم و هم انتخاب اصلح تقویت جمهوری اسلامی است.

 

خیب جمعه آران و بیدگل افزود: نمایندگان مجلس باید در طراز انقلاب اسلامی باشند لذا مردم باید سعی کنند به برنامه کاندیداها رای بدهند. هر کسی که مردم انتخاب کنند و شورای نگهبان آن را تایید کند، نماینده همه مردم است و ما هم از او حمایت خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام سلیمانی افزود: وظیفه اصلی نمایندگان مجلی، قانون گذاری است؛ دقت فراوان در قانون گذاری و نظارت بر اجرای دقیق قانون باید به عنوان یک اصل برای نمایندگان مورد توجه قرار گیرد./

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه آران و بیدگل شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل خطبه نماز جمعه سردار سلیمانی اصفهان انتخابات نماز جمعه امام جمعه آران و بیدگل حجت الاسلام سلیمانی امام هادی ع وصیت نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی ویکی از مهمترین موضوعاتی است که موجب استحکام خانواده و جامعه می‌ شود و از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش گفت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.

امام جمعه کیش افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.

وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

علیرضا بی نیاز
امام جمعه جزیره کیش

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است