Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@13:17:27 GMT

حضور مردم در انتخابات اعلام حمایت از نظام است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۲۱۹۹

حضور مردم در انتخابات اعلام حمایت از نظام است

حجت الاسلام جلال مرادی روز جمعه در ستاد انتخابات استان همدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: هر چند دشمن با فشار حداکثری مردم را از نظر معیشتی دچار مشکل کرده اما هر رای یک نه و اعتراض به دشمن و حمایت از کشور، میهن و نظام جمهوری اسلامی است.
 
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که پس از فاصله کمی از پیروزی، نظام را به رای گذاشته و همه مسوولان با واسطه و بی واسطه با رای و نظر مردم انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام مرادی بیان کرد: سی هفتمین انتخابات امسال در کشور برگزار شد و ایران نیز از این نظر سرآمد دنیا بوده همچنین میزان حضور و مشارکت مردم در پای صندوق های اخذ رای از میانگین جهانی بالاتر است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان ادامه داد: ملت ایران برای جمهوریت انقلاب در برابر غرب و شرق ایستاد که این موضوع نشان دهنده یک مردم سالاری دینی است.

حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: در این دوره از انتخابات داوطلبانی از همه طیف و سلایق شرکت کردند در حالیکه در نظام های دموکراسی دنیا اینگونه نیست که هر کس با حداقل شرایط بتواند وارد رقابت های انتخاباتی شود بلکه باید یک حزب قدرتمند از او حمایت کند.

وی گفت: شورای نگهبان نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد و در قانون اساسی تصریح شده که این نظارت شورای نگهبان استصوابی و عام است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان افزود: این نهاد ناظر هم پای سایر نهادها، تضمین سلامت انتخابات را بر عهده دارد.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: شورای نگهبان، هیات مرکزی نظارت، هیات نظارت پنج نفره استان ها، هیات نظارت سه نفره شهرستان ها و ناظران حاضر در شعب اخذ رای برای سلامت انتخابات تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه ۲۷ هیات نظارت در همدان فعال شده است گفت: در مجموع پنج هزار تن از بازرسان هیات نظارت بر فرایند برگزاری انتخابات نظارت دارند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان اضافه کرد: تاکنون هیچ مشکل خاص و تخلف تاثیرگذاری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گزارش نشده و اگر گزارشی بوده توسط دادستان، عوامل اجرایی و ناظران رسیدگی شده است.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه سامانه "مردم ناظر" در این انتخابات راه اندازی شد گفت: این سامانه متعلق به شورای نگهبان است و مردم می توانند با ورود به این سایت شکایت خود را مستند و با مدرک ثبت کنند.

وی افزود: چنانچه پس از بررسی مستندات شکایت تایید شود، شورای نگهبان موارد را به حوزه انتخابیه منعکس کرده و هیات نظارت استان به نهاد مسوول آن را ارجاع می دهد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان اضافه کرد: یک هزار شکایت در این سامانه ثبت شده که ۱۰ مورد آن مربوط به همدان بوده و پس از بررسی تنها سه مورد تخلف احراز و  به دادستانی های حوزه انتخابیه منعکس شد.

حجت الاسلام مرادی افزود: تخلف هایی همچون توزیع کارت هدیه، خرید رای، توزیع خودکار و سرو غذا مطرح می شود ولی هیات نظارت مکلف است پس از دریافت گزارش آن را به مسوول مربوطه برای بررسی اطلاع رسانی شده و تاکنون بررسی ها خلاف آن را ثابت کرده است.

وی یادآوری کرد: طبق ماده ۶۶ قانون انتخابات خرید مستقیم و غیرمستقیم رای جرم است و این قبیل تخلف ها را می توان به دادستانی، نیروی انتظامی، هیات اجرایی و نظارت گزارش کرد همچنین مستندات را در سامانه مردم ناظر ارایه کرد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات همدان، ارسال پیامک جرم بوده و دادستانی می تواند به عنوان تبلیغ غیر زمان مقرر با فرد متخلف برخورد کند.

حجت الاسلام مرادی پیش بینی کرد: نتیجه انتخابات پنج حوزه تا اول وقت اداری فردا مشخص شده و دو حوزه انتخابیه همدان و فامنین و ملایر که ۲ کرسی نمایندگی دارند به محض اتمام شمارش، نتایج اعلام شود.

 

برچسب‌ها شورای نگهبان همدان انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای نگهبان همدان انتخابات مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان همدان انتخابات مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام مرادی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اطلاعیه‌ای در خصوص تجدید انتخابات هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان به شرح ذیل صادر کرد؛

با توجه به اعلام رأی جلسه حکمیت دفتر امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱ برگزار گردید، ضمن بررسی همه جانبه این دفتر در خصوص انتخابات هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان آذربایجان شرقی، به استحضار عموم می‌رساند انتخابات این هیأت تجدید خواهد شد.

همچنین جهت تعیین وضعیت و ممانعت از بروز عقب افتادگی در هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان، سرپرست جدید این هیأت با هماهنگی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و اداره کل ورزش و جوانان استان انتخاب و اقدامات لازم جهت برگزاری مجدد انتخابات این هیأت در اسرع وقت انجام خواهد شد.

کد خبر 6081685

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات لیست ۱۶ نفره می‌دهد/ تداوم وحدت با جبهه پایداری
  • سلیمی: حضور گسترده مردم در انتخابات پشتوانه نمایندگان در مجلس است
  • حضور پرشور مردم در حمایت از وعده صادق دشمنان را خشمگین کرد
  • ۱۵ اردیبهشت؛ آخرین فرصت ثبت فعالیت اعضای داوطلب در سامانه “هلال من”
  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • قدردانی از اقدام حکیمانه‌ جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی
  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده