Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از ابزارهای فراهم‌آورنده حضور و مشارکت مردم در یک نظام مردم‌سالار دینی، برگزاری انتخابات و برگزیدن افراد لازم برای تصدی مسئولیت‌ها است تا از این طریق اراده جمعی مردم در ارکان نظام تحقق عملی پیدا کند.

انتخابات از جنبه‌های حقوقی، سیاسی، ملی و دینی برای مردم و کشور ما اهمیت دارد.

از جنبه حقوقی، اصلی بدیهی است که در نظام‌های مبتنی بر اراده ملت، انتخابات حق طبیعی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم با این حق، اراده خویش را در حاکمیت اعمال می‌کنند و سرنوشت کشور خود را با حضور فعالانه و مشارکت آگاهانه و گسترده، تعیین می‌کنند.

مردم با شرکت در انتخابات، نوعی نظارت بر امور و مسیر حرکت جامعه خود اعمال کرده و سلامت روند عمومی کشور خود را تامین می‌کنند، در عین حال همین حقی که قانون به آنها داده است، وظیفه و مسئولیتی نیز برعهده آنها قرار گرفته که آن اعمال این حق است و از طریق حضور و مشارکت در انتخابات عملی می‌شود.

انتخابات نشان‌دهنده آگاهی و شعور سیاسی مردم یک جامعه و حساسیت‌های آنها به نظام سیاسی کشور خود است.

در بُعد داخلی، انتخابات اراده ملی را به معرض نمایش گذاشته و نشان می‌دهد که مردم از اتحاد، یکپارچگی و عزم ملی برخوردارند و در بُعد خارجی نیز اقتدار ملی و شوکت سیاسی خود را به جهانیان نشان می‌دهد و کشورهای دیگر بر اساس میزان آراء و حضور مردم و حساسیت‌های آنها در اموری که قوام‌دهنده یک نظام مدنی است روابط خود را تنظیم می‌کنند.

امروز نیز در چهارمحال و بختیاری به مانند جای جای ایران اسلامی مردم از همان ساعات ابتدایی اخذ رای، حضور پرشور و حداکثری در صفوف انتخابات را به همگان نشان دادند.

دفع فتنه‌های دشمن مهمترین انگیزه حضور در انتخابات

یکی از رای‌دهندگان شهرکردی در همین رابطه انگیزه شرکت خود در انتخابات را دفع فتنه‌های دشمن عنوان کرد و گفت: با توجه به هجمه‌های دشمن باید تمام توان خود را برای شرکت در انتخابات به کار گیریم و نه تنها خودمان حضور پررنگی در این حوزه داشته باشیم بلکه دیگران را نیز به شرکت در انتخابات دعوت کنیم.

این فرد ساکن شهرکرد افزود: در انتخابات شرکت کردم تا  از خون شهدایی که در این راه ریخته شده پاسداری کنم چرا که برای رسیدن به این نقطه خون‌های بسیاری ریخته شده است.

این شهروند چهارمحال و بختیاری، همدلی بین نمایندگان استان را لازمه عملکرد بهتر آنها دانست و تصریح کرد: یک نماینده کارآمد کسی است که وضعیت استان را به خوبی بررسی کند، مجدانه پیگیر امور  باشد و مشکلاتی که در استان وجود دارد را بتواند رفع کند.

وی در خصوص انتظارات خود از نماینده منتخب مردم، گفت: باید نماینده‌ای به مجلس بفرستیم که از تمامیت ارضی کشور و خون شهدا حراست کند و توانمندی لازم در خصوص رفع مسائل و مشکلاتی که وجود دارد را داشته باشد.

خوشحالم که در تعیین سرنوشت کشور سهیم هستم

یک جوان شرکت کننده در انتخابات نیز با ابراز خوشحالی از اینکه توانسته است در مهمترین رویداد سیاسی کشور در سالجاری شرکت کند، اظهار داشت: همانطور که همه می‌دانند مجلس شورای اسلامی از ارکان مهم کشور به شمار می‌رود و اینکه نمایندگان این مجلس با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود نشان دهنده نقش مهم مردم در تصمیم گیری‌های کشور است.

این بانوی ساکن شهرکرد افزود: در همین خصوص هرچقدر تلاش کنیم که نمایندگان انقلابی، ولایتمدار و مردمی انتخاب کنیم به همان اندازه کشور به سمت پیشرفت و ترقی هدایت می‌شود.

این جوان شهرکردی خاطرنشان کرد: انتخابات تجلی ظهور رای مردم در ایران اسلامی است و علاوه بر اینکه وظیفه دینی و ملی ما به شمار می‌رود بلکه نوعی تمرین برای ایفای رسالت مدنی ما است و باید به بهترین نحو آن را به جا آوریم.

حضور در انتخابات ادای دین به خون شهدا است

یک شهروند شهرکرد دیگر نیز گفت: وظیفه هر فرد علاقه‌مند به کشور، میهن و رهبری، شرکت در انتخابات است، ما مدیون خون شهدا هستیم و باید دین خود را با حضور حداکثری در انتخابات ادا کنیم.

وی تصریح کرد: ما با حضور در انتخابات مشت محکمی بر دهان آمریکا و اسرائیل می‌زنیم و نشان می دهیم مردم ایران نظام خود را دوست دارند و هیچگاه به آن پشت نمی‌کنند و تا آخرین قطره خون خود به این کشور و نظام وفادار هستند.

این شهروند شهرکردی با بیان اینکه وظیفه یک نماینده در درجه نخست قانونگذاری است، اظهار داشت: نه تنها قانونگذاری بلکه نظارت بر قانون هم از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است و همانطور که می‌دانید ریشه بسیاری از مشکلات اجرای نادرست قانون و نبود نظارت لازم بر اجرای آن است.

وی در خصوص ویژگی‌های فرد اصلح افزود: مقام معظم رهبری گفتند فرد اصلح باید انقلابی، مومن، کارآمد و شجاع باشد از همین رو با اطاعت از ولی‌فقیه خود، کسی را انتخاب می‌کنیم که دارای چنین ویژگی‌هایی باشد.

شرکت در انتخابات حس خوبی دارد

یک رای اولی هم در ساعات ابتدایی برگزاری انتخابات به همراه دوست خود در شعبه اخذ رای حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

وی حس خود را از شرکت در انتخابات اینگونه وصف کرد: حس بسیار خوبی دارم، خیلی دوست داشتم به سن قانونی برسم و بتوانم در انتخابات شرکت کنم و امروز که این موضوع محقق شد بسیار خوشحال هستم.

این نوجوان شهرکردی افزود: انقلابی بودن، پشتیبانی از مردم، دغدغه‌مند و دردمند بودن و جهادگر و پرتلاش بودن ملاک‌هایی که برای انتخاب نامزد موردنظر، مدنظر دارم و امیدوارم منتخب مردم کسی که باشد خود را متعلق به همه مردم بداند.

وی خاطرنشان کرد: رشد و توسعه کشور و استان از دیگر موضوعاتی که از نماینده مجلس انتظار می‌رود.

مجلس یازدهم با قانونگذاری مدبرانه به رفع تنگناهای اقتصادی کشور کمک کند

یک شهروند دیگر نیز با دعوت همه مردم به شرکت در انتخابات، اظهار داشت: اگر در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم و نمایندگان صالحی را به مجلس بفرستیم بی‌شک اوضاع اقتصادی کشور سامان بهتری می‌گیرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم فردی را به مجلس بفرستیم که مومن، سالم، پاک، معتقد و شجاع باشد.

این شهروند شهرکردی خاطر نشان کرد: قانونگذاری وظیفه مجلس و نمایندگان است که انتظار داریم قوانین خوبی تصویب کنند تا بر اساس آن معضلاتی که نظیر بیکاری در کشور وجود دارد، برطرف و روند اشتغال تسهیل شود.

به گزارش ایرنا، برای برگزاری انتخابات در این استان ۷۳۷ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۵۳۱ شعبه ثابت و ۲۰۶ شعبه سیار است.

۷۳۲ هزار و ۳۰۴ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند از این تعداد ۳۶۳ هزار و ۱۵۱ نفر زن و ۳۶۹ هزار و ۱۵۳ نفر مرد هستند.

از چهارمحال و بختیاری ۴ نفر با رای مستقیم مردم در قالب برگزاری انتخابات، به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

برچسب‌ها مشارکت انتخاباتی چهارمحال وبختیاری انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در چهار محال و بختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشارکت انتخاباتی چهارمحال وبختیاری انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت انتخاباتی چهارمحال وبختیاری انتخابات مجلس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزاری انتخابات شرکت در انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی

 رئیس اداره آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: امتحانات شبه نهایی به منظور آشنایی دانش آموزان با مقررات امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ و سوالات مفهومی در پایه‌های دهم و یازدهم رشته‌های علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم و معارف اسلامی و ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید

۱۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری مکلف شدند

نورالله کیانی افزود: آزمون شبه نهایی در ۲۵۱ آموزشگاه متوسطه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گفته وی، دانش آموزان تا ۴ اردیبهشت در چهار عنوان درسی با هم رقابت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اردوی تیم ملی بوکس نونهالان کشور در شهرکرد
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • افتخاری دیگر در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود
  • حضور فوتبالیست چهارمحال و بختیاری در اردوی تیم ملی
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • پیکر پدر شهید در بروجن به خاک سپرده شد
  • تجمع مردم چهارمحال و بختیاری در حمایت از اقدام تنبیهی ایران علیه اسرائیل
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد