Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جزئیات مراسم افتتاح یادمان جهان پهلوان تختی در منطقه ۱۲ گفت: به اعتقاد من نسل‌های جدید جامعه باید با اسطوره‌ها و پهلوانان کشورمان بیشتر آشنا شوند، زیرا قهرمانانی داریم که باعث افزایش غرور و همبستگی ملی می‌شوتد و اقدام مدیریت شهری در نصب مجسمه‌ها و سردیس‌های این افراد و نیز نامگذاری معابر به نامشان در همین مسیر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: این دست اقدام‌ها برای زنده نگه داشتن یاد پهلوانان در آِینده نیز ادامه دارد و از ویژگی‌های جهان پهلوان تختی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که او در میان مردم ایران فردی دغدغه‌مند با فرهنگ و مسلک پهلوانی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: مردم قدر شناس اقدامات مدیریت شهری در احداث یادمان جهان پهلوان تختی هستند 

نظری ادامه داد: پیش از روی کار آمدن شورای پنجم تنها تعدادی نامگذاری پراکنده در چند نقطه از شهر انجام شده بود به همین دلیل تصمیم گرفتیم اقداماتی اصولی برای بزرگ داشت یاد و نام این مرد بزرگ انجام دهیم.

او با اشاره به آسیب دیدن مجسمه جهان پهلوان تختی گفت: در بررسی‌ها متوجه آسیب دیدن مجسمه تختی شدیم که از محل سابق خود در میدان محمدیه برداشته  شده است و پس از پیگیری ها  مشخص شد مجسمه در یکی از انبار‌های شهرداری است که با اقداماتصورت گرفته مجسمه پس از ترمیم در محل جدید خود جایگذاری شد.

 عضو شورای شهر تهران با اشاره به ساخت یادمان تختی تصریح کرد: طرحی به شهرداری منطقه ۱۲ ارائه شد تا یادمان جهان پهلوان تختی در محل زندگی او احداث شود که خوشبختانه شاهد افتتاح آن بودیم.

نطری ادامه داد: مردم باید چهره‌های خدوم و بزرگ کشورشان را بشناسند و ما وظیفه داریم که به نسل‌های آینده بگوییم که چه بزرگانی در کشور زیسته اند و باید تمام تلاشمان رابرای معرفی این افراد انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر جهان پهلوان تختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهدی میر جلیلی رئیس بسیج ورزشکاران کشور پس از حضور در شلمچه و برگزاری اردوی راهیان نور گفت: این اردو در جهت معرفی شهدا و آشنایی با مردم داری و مردم یاری این عزیزان در راه ­بر افراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی و تجدید میثاقی با خون شهدا بود و من از سردار سلیمانی و پشتیبانی هاشون که بستر را فراهم­ کردند تا ورزشکاران و جوانان بیایند و با قهرمانان واقعی این مروز بوم آشنا شوند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: امروز توفیق حضور در یادمان شلمچه حضور را پیدا کنیم در جایی که قهرمانان و پهلوانان این سرزمین به ویژه ورزشکاران شهید که از جان خود گذشتند و پلاکشان، مدال شأن شد و ما هم به رسم ادب، احترام و رسم پهلوانی، قهرمانان و پهلوانان ورزشی امروز­ در این مکان حضور یافتیم تا مسلک و مرام پهلوانی فراموش نشود.   وی ادامه داد: یکی از وظایفی که ما دربسیج ورزشکاران داریم، ترویج فرهنگ وسیره شهداست و این اردوی راهیان نور در جهت معرفی شهدا و انتقال پیام آنها است.‌


­

دیگر خبرها

  • میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • ابلاغ اولویت‌های پژوهش و فناوری چهار سال آینده شورای عالی عتف
  • ظرفیت‌های غنی اصفهان به مردم ایران و جهان شناسانده شود
  • خسروپناه: با‌ حمله اسرائیل پیروزی تمدنی برای ایران شکل گرفت
  • ۹۴ مرکز رصد مسائل فرهنگی در کشور شناسایی شده است