Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: چهاردهمین دوره انتخابات خراسان جنوبی ساعت ۸ صبح جمعه، دوم اسفندماه آغاز شد اما شور و اشتیاق مردم برای خلق حماسه‌ای جدید، از یک ساعت قبل از شروع رأی‌گیری به نمایش درآمد.

مردم شهرستان بیرجند و دیگر شهرستان‌ها از ساعت ۷ صبح در شعب اخذ رأی حضور یافتند تا با انداختن برگ رأی به صندوق، عهد خود را به انقلاب ادا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار و گفته‌های فرمانداران شهرستان‌ها، حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی تاکنون بی نظیر بوده و مشارکت مردم در شهرستان‌هایی مانند بشرویه، خوسف و درمیان سهم بالایی به خود اختصاص داده است.

بنا بر اعلام استاندار خراسان جنوبی نیز میزان مشارکت مردم استان تا کنون در رتبه دوم کشوری قرار دارد و بیش از ۲۰۰ هزار نفر از واجدین آرای خود را به صندوق انداخته‌اند.

بنا به گفته فرماندار بشرویه تاکنون بیش از سه هزار نفر رأی خود را در صندوق انداخته و حضور مردم ادامه دارد. همچنین فرماندار شهرستان درمیان هم پیش بینی کرده مشارکت مردم در این دوره از انتخابات بالای ۸۰ درصد اعلام کرده است.

با گذشت چند ساعت از آغاز رأی گیری ها، لحظه به لحظه بر ازدحام جمعیت در شعب اخذ رأی افزوده می‌شود. پیر و جوان حضور دارند. از مادرانی که با فرزند خردسال آمده‌اند، تا افرادی که با ویلچر سختی مسیر را به جان خریده‌اند تا فقط بگویند راه شهدا در حمایت از انقلاب ادامه دارد.

آمده‌اند تا بگویند هر کدام یک سردار سلیمانی هستند و در راستای حمایت از انقلاب از هیچ چیزی دریغ نمی‌کنند. آمده‌اند تا بگویند این بار هم دشمن را نسبت به دسیسه‌های شومش ناامید خواهند کرد.

همت بیرجندی‌ها برای ناامید کردن دشمن

پیرزنی عصا به دست از حاشیه خیابان طالقانی آرام آرام به سمت ابوذر پیش می‌رود تا خودش را به موج شور و نشاط مردمی پیوند دهد.

چادر رنگی‌اش را با دست‌های لرزان محکم گرفته و قدم زنان به جلو می‌رود. جلو می‌روم و از اهدافش می پرسم.

نفسی راست می‌کند و می‌گوید: دشمن سردار سلیمانی را از ما گرفت و من هم می‌روم تا تمام امیدش را از بین ببرم.

خودش را صغری اکبری معرفی می‌کند و می‌افزاید: تا الان در انتخابات زیادی شرکت کردم و الان هم می‌روم تا یک بار دیگر در انتخابات شرکت کنم.

وی با بیان اینکه شرکت در این مراسم‌ها برای ما وظیفه است، می‌افزاید: ما پیرو خط امام (ره) هستیم و نباید از این وظیفه سرپیچی کنیم.

با افتخار در صف رأی‌گیری انتظار می‌کشم

یکی از افراد حاضر در صف رأی‌گیری در شهرداری بیرجند هم به خبرنگار مهر می‌گوید: برخی گمان می‌کنند که مردم وادار به حضور در پای صندوق‌ها هستند اما حقیقت این است که ما با افتخار در صف اخذ رأی منتظر هستیم.

زهرا علی آبادی با بیان اینکه از نیم ساعت پیش با مادرم در صف منتظر هستیم، می‌افزاید: هر انگشت اشاره ماه تیری در قلب دشمن است.

وی ادامه می‌دهد: در مراسم سوگواری برای سردار دل‌ها قاسم سلیمانی با وی عهد کردم که تا زنده‌ام راه شهدا و انقلاب را ادامه دهد.

در حالی که اشک‌هایش را می‌زداید، می‌افزاید: امروز آمده‌ام تا اولین عهدم به سردار سلیمانی را ادا کنم و بگویم تا زنده‌ام بر سر عهدم هستم.

حضور حماسی مردم در انتخابات بر عزت کشور می‌افزاید

یکی دیگر از شهروندان درمیانی هم با بیان اینکه این حضور مردم در انتخابات بر عزت، استقلال و شرف کشور می‌افزاید، می‌گوید: دشمن باید با این صحنه‌ها به خوبی بفهمد که هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

فاطمه یزدانی با بیان اینکه امروز دشمن بیش از گذشته ناامید است، می‌افزاید: استکبار و آمریکای جنایت کار باید بداند که مردم ایران دست از حمایت بر نمی‌دارند.

وی با اشاره به اهدافش برای شرکت در انتخابات بیان کرد: شرکت در تعیین سرنوشت استان و کشور، ناامید کردن دشمن و حمایت از ولایت فقیه از مهم‌ترین اهدافم برای شرکت در انتخابات است.

هر برگ رأی گامی برای توسعه کشور است

یکی شهروند خوسفی هم در گفت و گو با خبرنگار مهر می‌گوید: اگر در این انتخابات شرکت نکنیم اهداف شهدا را پایمال کرده‌ایم چراکه اهداف شهدا حمایت از انقلاب و ولایت فقیه است.

فرزانه مولایی با بیان اینکه هر برگ رأی گامی برای توسعه استان است، می‌افزاید: دشمن برای بر هم زدن اینگونه از مراسم‌ها نقشه‌های زیادی می‌کشد اما هر بار شکست می‌خورد.

وی با بیان اینکه حضور در انتخابات از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است، می‌افزاید: تنها رضایت آقا برایم مهم است.

مولایی با بیان اینکه آمده‌ام تا باری دیگر برای حمایت از ولایت فقیه اعلام آمادگی کنم، می‌گوید: برای دشمن همین حضور مردم در پای صندوق‌ها کافی است تا باری دیگر از هیبت ایران و ایرانیان بترسد.

انتخابات ماهیت انقلاب است

یکی دیگر از شهروندان طبسی هم در گفت و گو با خبرنگار می‌گوید: انتخابات ماهیت انقلاب اسلامی ایران است که سرنوشت کشور را به دست مردم می‌سپارد.

مرتضی یعقوبی با بیان اینکه همان ساعت اولیه برگ رأی خود را در صندوق انداخته‌ام، می‌افزاید: دشمن گمان می‌کند مردم ایران با چند تهدید و تحریم دست از انقلاب بر می‌دارند اما سخت در اشتباه است.

وی ادامه می‌دهد: امروز آمده‌ایم تا بگوییم دشمن خیال‌های خامی در سر می‌پروراند و رویایش هیچ وقت تعبیر نمی‌شود.

مردم خراسان جنوبی همانند ۱۰ دوره قبلی اثبات کرده‌اند که برای دفاع از نظام و رهبری همیشه آماده‌اند و گام‌هایشان در مسیر شهدا سست نمی‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استکبار انتخابات انقلاب اسلامی ایران حضور در انتخابات زهرا انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حضور مردم رأی گیری برگ رأی اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ استاندار قم در همایش فرهنگ سازان حضور با اشاره به اینکه توطئه‌های زیادی برای کاهش نرخ مشارکت مردم در کشور و به خصوص در قم صورت گرفته بود گفت: خوشبختانه به همت گروه‌های مختلف نرخ مشارکت در استان قم نسبت به انتخابات قبل ۶ و ۶۳ صدم درصد افزایش یافت.

سیدمحمدآقامیری با بیان اینکه استان قم در انتخابات قبل رتبه ۲۱ کشور را در مشارکت داشت گفت: در این دوره انتخابات استان قم رتبه هفتم را کسب کرد و استان قم ۹ درصد نسبت به میانگین کشور مشارکت بیشتری داشت.

وی افزود: در کشور تنها ۶ استان نرخ رشد مشارکت داشتند و استان قم یکی از این استان‌ها بود.

استاندار با تاکید بر برکات حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور افزود: هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد و این حضور در عرصه‌های مختلف همیشه مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است.

وی افزود: قرارگاه مردمی حضور نباید تعطیل شود و به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده و به دلیل نیاز به افزایش مشارکت باید این قرارگاه با برنامه ریزی به کار خود ادامه دهد.

آقامیری با بیان اینکه نباید گروه مردمی فرهنگ سازان حضور تضعیف یا تعطیل شود و این گروه باید برای انتخابات سال آینده برنامه ریزی شود گفت: مردم توقع دارند تا مشکلات آنان دیده و شنیده شود و مسائل و مشکلات آنان کاهش یابد و این مشکلات فقط با جوانان و کار جهادی حل می‌شود.

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی
  • ارتش در کنار مردم است/ خط بطلان ارتش بر همه ادعاهای دشمن
  • امیر واحدی: آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به سوخو ۲۴ هستیم
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد
  • بساط ناهنجاری‌ها و کشف حجاب کم کم جمع خواهد شد
  • هنرمندان با تولید آثار فاخر عملیات روانی دشمن را خنثی کنند