Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات مطلوب است گفت: 140 کاندیدا در صحنه رقابت یازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان همدان باقی ماندند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابوالقاسم الماسی عصر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه میزان مشارکت مردم همدان نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است اظهار کرد: مشارکت در استان همدان بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس قانون ساعت اخذ رأی قابل تمدید است افزود: وزارت کشور می‌تواند ساعت انتخابات را حداکثر تا پایان روز تمدید کند.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه در صورتی که ضرورت داشته باشد انتخابات بر اساس نظر وزیر کشور تمدید می‌شود تصریح کرد: اگر در استان نیاز باشد تمدید با موافقت وزارت کشور انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دوره قبل یک‌هزار و ۲۶۱ شعبه اخذ رأی داشتیم ادامه داد: در این دوره با آنالیزی که انجام و صندوق‌ها سطح‌بندی شد برای آسان شدن شمارش رأی تعداد صندوق‌ها به یک‌هزار و ۲۸۷ شعبه افزایش یافت.

الماسی با بیان اینکه ۹۵۲ شعبه ثابت و ۳۳۵ شعبه سیار داریم خاطرنشان کرد: ۲۹ شعبه سیار در شهرها وجود دارد که بیشتر در همدان هم فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه روستاهایی وجود دارد که دارای جمعیت کم هستند گفت: به همین دلیل شعب سیار برای چند روستا در نظر گرفته می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه شعبه‌ای برای اقلیت‌های مذهبی نداریم، دلیل آن را نبود اقلیت مذهبی در استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه میزان تعرفه‌ها در شعب رصد می‌شود افزود: بلافاصله تعرفه‌ها به شعبی که نیاز دارند خواهند رسید و هرگاه ۶۰ درصد تعرفه مصرف شود نسبت به ارسال به موقع تعرفه اقدام خواهد شد.

الماسی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد آراء صحیح برای انتخاب فرد به عنوان نماینده لازم است تصریح کرد: ۱۴۰ کاندیدا امروز در صحنه رقابت باقی ماندند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه میزان مشارکت مردم در نهاوند و رزن بالاتر از دیگر نقاط استان بود گفت: البته میزان مشارکت در انتخابات نزدیک به هم است و تنها یک یا دو درصد اختلاف بین شهرستان‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/89040/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی استان همدان کاندیدا رقابت ستاد انتخابات استان همدان میزان مشارکت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سیدهادی طباطبایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در خصوص جزئیات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان افزود: ۲ نفر که حائز بیشترین آرا مردم در شهرهای مشهد و کلات بودند روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا سهمیه پنجم این حوزه انتخابیه برای ورود به مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی بیان کرد: از ۱۳ اردیبهشت‌ماه تبلیغات دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی شروع خواهد شد که در این زمینه مناظرات و تبلیغات شخصی افراد در حال ضبط است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: افرادی که در فاصله بین اسفند و اردیبهشت‌ماه به سن رای دادن رسیده‌اند و فقط افرادی که در این حوزه انتخابیه در دور قبل رای داده باشند و یا اصلا رای نداده باشند می‌توانند رای بدهند.

وی گفت: با توجه به بررسی انجام شده از شعب اخذ رای، تعدادی از شعب که با استقبال کمتری روبرو بود را ادغام کردیم لذا برای شهر مشهد هزارو ۲۰ شعبه و برای کلات تعداد ۴۴ شعب اخذ رای تدارک دیده شده که در حال آماده شدن است.

طباطبایی افزود: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۸ هزار عوامل اجرایی که آموزش آن‌ها شروع شده است، به فرآیند برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898681

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • دور دوم انتخابات در کلات با ۴۴ شعبه اخذ رای برگزار می‌شود
  • ببینید | کنایه رئیس قوه قضائیه به مشارکت پایین مردم در انتخابات
  • بخش کشاورزی با حد مطلوب فاصله زیادی دارد
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند