Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@22:28:44 GMT

امروز لیله القدر نظام جمهوری اسلامی ایران است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۲۸۰۹

امروز لیله القدر نظام جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام محمدیان انتخابات امروز را لیله القدر نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دشمن در تلاش است تا وجهه ملی انتخابات را زیر سوال ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام«محمد محمدیان» در خطبههای نماز جمعه امروز( جمعه، ۲ اسفند) تقوای الهی را تنها راه رسیدن به سعادت دانست و با تبریک فرا رسیدن ماه رجب گفت: باید هفته اول ماه رجب را غنیمت بشماریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه سنگر با اشاره به اینکه در روایات چهار شب ملکوتی یاد شده است که خداوند دوست دارد بندگانش در آن شب زنده‌داری کنند، افزود: عید فطر، عید قربان، شب نیمه شعبان و شب اول ماه رجب شب‌هایی است که خداوند آنرا بر احیا و زنده‌داری تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه معمولاً جمعه اول ماه رجب را لیلة الرغائب می‌نامند تصریح کرد: شبی که خداوند میل قلب‌ها را میل به سعادت و نیکی‌ها قرار داده است.

حجت الاسلام محمدیان گفت: بیان شب آرزوها برای لیله الرغایب یک تعبیر عامیانه است نه عالمانه زیرا اگر امیال ما امیال دنیایی باشد دغدغه‌های ما هم دنیایی خواهد شد ولی اگر قلوب ما میل به طاعت خدا داشته باشد راه و روش و سبک زندگی ما در جهت طاعت و بندگی خداوند خواهد بود که راه سعادت است.

وی در ادامه با تشکر از کسانی که در شکل گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند، اظهار کرد: از مسئولین در حوزه اجرایی، نظارت و مخصوصا کسانی که این حرکت عظیم را با قدم هایشان شکل میدهند و پای صندوق‌های رای حاضر می شوند تشکر و قدردانی می کنیم.

حجت الاسلام محمدیان امروز را لیله القدر نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: امروز روز سرنوشت سازی است.

وی با بیان اینکه ملت امروز سرنوشت چهار ساله ما را مشخص خواهند کرد، ادامه داد: افرادی که برای مجلس انتخاب می شوند بسیار مهم و تاثیر گذار هستند از این رو باید بدانیم که خادمان ملت یا خائنین به ملت را وارد مجلس می کنیم.

حجت الاسلام محمدیان انتخاب افراد شجاع، انقلابی و بدور از ترس و مطالبه گر را از اولویت های مهم برای نمایندگان مجلس برشمرد و افزود: معمولا دشمنان در زمینه انتخابات سه روش را با هم اجرا می کنند تا انتخابات و اقتدار ملی نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند.

وی به سوم اسفند سال ۱۲۹۹ هجری شمسی یعنی سالروز کودتای رضاشاه اشاره و تصریح کرد: وقتی رضا شاه قلدر در همان روز اولی که با نیروهای قزاقی وارد تهران شد یک حکم ۷_۸ بندی با عنوان «من حکومت می کنم» را به وجود آورد.

امام جمعه سنگر ادامه داد: اما از برکات نظام جمهوری اسلامی و از مجاهدت‌های امام خمینی رحمة الله بود که این حق را برای مردم قائل شد تا مردم خودشان با حضور در انتخابات برای خودشان حکم کنند که چه کسانی بر مسند حکومت بنشیند.

حجت الاسلام محمدیان گفت: دشمن از این رو سعی می کند وجهه ملی انتخابات را زیر سوال ببرد و اگر نتوانستند سعی می کنند با عدم دعوت بر شرکت در انتخابات آن را کم فروغ نشان دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه هر بار به بهانه‌ای، یکبار به بهانه نظامی و یکبار با تشویش اذهان برای بیماری جدید کرونا در تلاش برای کم‌رنگ کردن حضور ملت هستند، گفت: این قدرت رسانه است که متاسفانه دست من و شما نیست.

حجت الاسلام محمدیان اظهار کرد: زیر سوال بردن اقتدار سیاسی مردم ایران با کم فروغ برگزار شدن انتخابات راه دیگری برای دشمن است که اگر باز هم در آن شکست خورند در عرصه دیگری سعی می ‌نند با تبلیغات سوء، مردم را به سمتی بکشانند که نمایندگانی که به درد مجلس نمی‌خورد را راهی خانه ملت کنند.

وی افزود: دشمن می‌خواهد کسانی که اشرافی‌گری در خونشان است، ترسو هستند و در سخن و گفتگو زبان مردم نبوده و به دنبال شفافیت نمی‌روند را وارد مجلس کنید ولی هنوز غافل هستند از اینکه ملت ما در ۴۱ سال گذشته نشان داده است که همیشه در همه عرصه‌های انتخابات شرکت کرده و در این آزمون هم پیروزمندانه بیرون خواهد آمد.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه سنگر یوم الله انتخابات مجلس حجت الاسلام محمدیان نظام جمهوری اسلامی زیر سوال ماه رجب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است

 نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از چپاول درشت پرونده چای دبش، سرقت ۱۰۸ میلیارد تومانی اخیر که یک مسئول امور مالی در یک شهرستان از یک استان و فرار او و خانواده‌اش مردم نتیجه می‌گیرند که گویی اموال آنان مال بلا صاحب بوده و دولت صرفا متولی مطلع نمودن وقوع جرایم است.

به گزارش ایلنا؛ احمد علی رضا بیگی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳اردیبهشت ماه) در نطق میان دستور، با سلام و درود خدمت ملت شریف ایران، گفت: سالروز تشکیل سپاه پاسداران قدرتمندترین سازمان ضد تروریستی جهان را تبریک عرض می‌گویم و برای این نهاد اصیل برخواسته از آرمان‌های انقلاب اسلامی در توسعه بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران توفیق آرزو دارم.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقریبا در سه سال گذشته که اسامی نهایی پذیرفته شدگان برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد در خصوص نادیده گرفته شدن برخی از اصول جمهوریت هشدار داده‌ام، پر واضح است احترام به بلوغ سیاسی و خرد جمعی به عنوان پیش فرض قطعی و لازم الاجرا نظام جمهوریت با نظارت عالیه اصول و قوانین اسلام منجر به نتیجه قابل قبول از صندوق‌های رای می‌گردد، که بدیهی‌ترین خروجی آن انتخاب افراد با کفایت و کارآمد برای اداره کشور خواهد بود؛ متاسفانه در انتخابات سال ۱۴۰۰ این مهم حاصل نشد و آنگونه که پیش بینی می‌کردم، بی توجهی به اراده مردم موجب نابسامانی کشور ناتوانی در اداره صحیح سیاست خارجی، گزاف گویی اجانب به واسطه ضعف پشتوانه مردمی گردید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها اظهار داشت: از سوی دیگر هنگامی که ۲۲۰ نفر از نمایندگان طی بیانیه‌ای خواستار شرکت نامزدی خاص در انتخابات ریاست جمهوری شدند به روشنی قابل پیش بینی بود که شان نظارتی مجلس بر عملکرد قوه مجریه کارآیی خود را از دست خواهد داد، متاسفانه ضعف پشتوانه مردمی و ضعف مجلس در اعمال نظارت بر دولت آثار خود را در قالب تورم سرسام آور، اخلال در امور معیشتی، کاهش ارزش پول ملی اکنون خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بدیهی است انتقام سخت و قدرت نمایی در مقابل دشمن صهیونیست مستلزم بهره مندی از پشتوانه قوی ملی است، همان پشتوانه پر قدرتی که دفاع مقدس ۸ ساله را به حماسه عظیم برای پرهیز دادن دشمنان ایران از هرگونه چشم داشت و تعرض به میهن اسلامی بدل نمود. البته ترویج فساد در بخش‌های مختلف کشور که تاثیر بسزایی در ناامید ساختن مردم داشته است و تقریبا به صورت مستمر اخبار چپاول و دست اندازی به بیت المال روح و جان مردم را آزرده می‌کند که این آسیب نیز معلول انتخاب مدیران ناتوان از مقابله با فساد است که نتیجه آن یغما رفتن ۳ میلیارد و هفتصد میلیون دلار از ثروت ملت که در جریان پرونده چای دبش و تناقضات که طی ان بروز کرد و تاکنون شبکه‌ای که این فساد بزرگ سامان داده بود تسلیم دستگاه قضا نشده است و اگر شده است ما بی اطلاع هستیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: از یک سو دولت می‌گوید خودم کشف کردم و به دستگاه قضا ارجاع می‌دهم و از سوی دیگر دستگاه قضا می‌گوید فرد یا افرادی از مدیران در این خصوص به دستگاه قضا معرفی نشده است، البته به فرض صحت نمی‌تواند واقع مسئولیت و محدودیت کننده اختیارات دستگاه قضایی باشد.

وی در ادامه افزود: از چپاول درشت پرونده چای دبش سرقت ۱۰۸ میلیارد تومانی اخیر که یک مسئول امور مالی در یک شهرستان از یک استان و فرار او و خانواده‌اش مردم نتیجه می‌گیرند که گویی اموال آنان مال بلا صاحب بوده و دولت صرفاً متولی مطلع نمودن وقوع جرایم است، استمرار روند مذکور سبب شد در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نیز فقط ۴۰ درصد از واجدان شرایط شرکت نمایند و با احتساب آراء باطله عدم رضایت قاطبه مردم مشهود است و انتظار می‌رود تغییر در روند‌ها به صورت جدی در اداره کشور و مدیریت منابع در جهت رضایت مردم صورت گیرد، چرا که اصل راضی نگه داشتن شهروندان از طریق شاخص‌های اقتصادی در همه شیوه‌های حکومتی پذیرفته شده، وجهه همت حاکمان می‌باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: این در حالیست که اظهار نظر نیروی وقت شورای نگهبان در خصوص عدم تاثیر مشارکت مردم در مشروعیت انتخابات آنان را بیش از پیش دردمند ساخت که به نظر می‌رسد استمرار روند ناصواب ذکر شده حاکی از همین باور می‌باشد، بنابراین خروجی انتخابات مجلس دوازدهم مستثنی از آنچه که بیان شد، نمی‌تواند باشد و گره گشایی موثر در اداره امور کشور برای مجلس آینده نیز قابل تصور نخواهد بود، عقل اقتضا می‌کند در شرایط رویارویی مستقیم با دشمن صهیونیستی از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد همدلی، ثبات داخلی، افزایش اعتماد ملی به ساختار سیاسی و ایجاد روحیه وحدت ملی برای رویارویی با تهدیدات خارجی استفاده شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در شرایطی که ایران امروز در کشاکش بحران‌هایی همچون سرمایه اجتماعی، تورم و فشار معیشتی قرار دارد لازم است که سیاست‌های تنش زا که محل حساسیت مردم است، تعطیل شود، نهاد‌های مدنی، گروه‌های مرجع، صدا و سیما، تریبون‌های نماز جمعه و رسانه‌ها در مسیر تقویت وحدت ملی حرکت کنند و از گروهی سازی به طور جد پرهیز شود در این شرایط ویژه التیام بخشی روابط دولت و ملت ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: به استحضار ملت شریف و به طور خاص به مردم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر اسکو که افتخار دو دوره نمایندگی را بر عهده داشتم می‌رسانم که در ایفای وظیفه نمایندگی خود برای پاسداری از حقوق ملت از هیچ کوششی فروگذار نکردم که آخرین مورد آن افشای موضوع شاسی بلند‌های مجلس شورای اسلامی بود و متاسفانه علی رغم صراحت اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی توسط مدیریت مجلس تحمل نشد و نتیجه مورد انتظار مردم برای واکنش مناسب در قبال این مفسده اجرا نگردید و اکنون قریب ۱۱ ماه است که منتظر تعیین تکلیف رای دادگاه بعدی که بنده را به یک سال حبس محکوم کرده است هستم.

بیگی در پایان خاطرنشان کرد: علت بازداشته شدن اینجانب در انتخابات اخیر صرفاً اظهار نظر و اعتراض به عمل آمده نسبت به بی‌کفایتی قوه مجریه بود که منجر به حوادث ۱۴۰۱ در کشور شد و زیان‌های سنگینی را متوجه کشور کرد که مجموع اظهار نظر‌های بنده به زعم شورای نگهبان به عنوان عدم التزام به جمهوری اسلامی و عدم اظهار وفاداری به قانون تعبیر و در جلسه حضوری به بنده ابلاغ شد، تکرار می‌کنم که تنها اظهار نظر نماینده ملت ایران در خصوص حوادث سال ۱۴۰۱ موجب رد صلاحیت وی شده است، لذا عرض می‌نمایم تمام سختی‌ها و ناملایمات با ایمان به ملت رشید پذیرا هستم و اعلام می‌کنم هیچگاه طمع پست و مقام نداشتم و تا اصلاح امور کشور بر اساس اراده مردم به لطف یزدان و عنایت حضرت ولیعصر در مقابل گردنکشان و بدخواهان ملت ایران خواهم ایستاد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • دریادار سیاری: وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است
  • پیام دریادار سیاری به فرمانده کل سپاه+ جزئیات
  • سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است
  • وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد