Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: نخستین کار نماینده که برای آن قسم می‌خورد حفاظت از اسلام و نظام اسلامی است اما هنوز ناظری برای بررسی این موضوع و نحوه عملکرد نماینده مشخص نشده است. ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام جلال مرادی عصر امروز با حضوردر ستاد انتخابات استان همدان در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت:  مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر‌گونه تخلف انتخاباتی با مراجعه به سامانه مردم ناظر شکایت خود را به صورت مستند ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر شکایت مردم سندیت داشته باشد، شورای نگهبان این مشکل را به استان منتقل کرده و هیئت نظارت استان اقدامات لازم را انجام می‌‍‌دهد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با بیان اینکه نزدیک به هزار شکایت در روز گذشته در کل کشور ثبت شده است تصریح کرد: کمتر از 10 مورد به استان همدان مربوط بوده که پس  از بررسی سه مورد آن به دادستانی ارجاع داده شده ‌و باقی نیز اسناد لازم را نداشتند.

پیام معلول کرمانی از پای صندوق رای به ترامپ؛ هیچ چیز مانع حضور مردم ما در پای صندوق‌های رای نمی‌شود + فیلمامام جمعه اراک: رأی مردم تضمین کننده امنیت ملی استانتخابات ایران| جمعه تاریخ‌ساز قمی‌ها در پای صندوق‌های رأی به روایت تصویر

وی با اشاره به اینکه میانگین میزان مشارکت مردم از آغاز رأی‌گیری بیش از دوره‌های گذشته بوده است، بیان کرد: امیدواریم در این دوره نیز  مشارکت بیشتری از دوره‌های گذشته باشد.

مرادی با تاکید براینکه هیئت نظارت بر انتخابات پس از شمارش آراء، شکایت‌ داوطلبان را به شورای نگهبان ارجاع می‌دهد، گفت: شورای نگهبان پس از شنیدن و بررسی اعتراضات صحت انتخابات را بررسی می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر تخلفی رخ دهد و بر نتیجه اثر گذار باشد، شورای نگهبان ممکن است که آرای برخی از صندوق‌ها را باطل کند و اگر تخلفات گسترده باشد، شورای نگهبان میتواند کل انتخابات را باطل کند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با بیان اینکه باتوجه به قانون، 20 درصد آرای حوزه انتخابیه برای ورود به مجلس لازم است اظهار داشت: با توجه به این قانون پیش‌بینی می‌شود که هر 9 نماینده استان همدان فردا مشخص شوند.

وی با بیان اینکه حدود 80 نماینده فعلی رد صلاحیت شدند تصریح کرد: سئوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این افراد تا سه ماه آینده نیز صلاحیت حضور در مجلس را دارد؟ که باید پاسخ داد صلاحیت برای دور آتی است و به دوره پیشین باز نمی‌گردد.

مرادی افزود: نخستین کار نماینده که برای آن قسم می‌خورد حفاظت از اسلام و نظام اسلامی است اما هنوز ناظری برای بررسی این موضوع و نحوه عملکرد نماینده مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه اصل سلامت انتخابات همواره باید بررسی شود و مهم‌ترین مسئله انتخابات است ابراز کرد: در سال 88 دشمنان و افرادی در داخل کشور ادعاهایی داشتند اما نظام همواره اعلام کرده که امکان بازشماری آرا وجود دارد.

رئیس هیئت نظارت برانتخابات استان همدان درباره برگزاری انتخابات الکترونیک مطرح کرد: اگر این روش  از جهت امنیت و بازشماری آرا تضمین شود، شورای نگهبان موافق برگزاری انتخابات الکترونیک است  به همین دلیل نیز رئیس جمهور دستور بررسی این موضوع را به شورای عالی فضای مجازی داد.

وی با بیان اینکه 25 مرحله از انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود اظهار داشت: اگر نگرانی‌های شورای نگهبان برطرف شود امکان برگزاری انتخابات وجود خواهد داشت.

مرادی  درباره مسائلی مانند خرید و فروش رأی و یا توزیع غذا توسط کاندیداها افزود: ناظران و نمایندگان ما در سراسر استان وجود دارد و وقتی گزارشی به ما می‌رسد، مسئول بخش  این موضوع را بررسی می کند که البته بیشتر اوقات نیز این ادعاها به طور کامل صحیح نیست.

وی با بیان اینکه مردم گزارش‌های خود را در سامانه مردم ناظر بارگذاری کنند تصریح کرد: دادستان‌های حوزه انتخابیه به این مسائل ورود می‌کنند و با مجرم برخورد خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان درباره برخی شایعات رخ داده در حوزه انتخابیه نهاوند و اسدآباد نیز گفت: علاوه بر اخذ تدابیر لازم بازرسین ویژه به دو شهرستان نهاوند و اسدآباد  اعزام شدند که تجربه و علم کافی را دارند.

وی با بیان اینکه بازرسان ویژه تا پایان زمان رأی گیری حضور خواهند داشت تصریح کرد: یک کلاغ، چهل کلاغ همواره وجود دارد، اما امروز تخلف بارزی  رخ نداده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه با چند کاندیدا نیز به صورت رسمی صحبت شده و درستاد پیشگیری از تخلفات استان با آنان صحبت شده است گفت: اگر حامیان داوطلب جرمی مرتکب شوند، خود داوطلب باید پاسخگو باشند و حتی دیروز و امروز به برخی از افراد تذکرات لازم داده شده است.

انتهای پیام/742/ش

R41405/P1377/S6,75/CT11 واژه های کاربردی مرتبط انتخابات مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات مجلس انتخابات مجلس شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراست وزارت ورزش به میدان آمد؛ رسیدگی فوری به جنجال چاقوکشی در کشتی مازندران

دستور بررسی فوری اتفاقات مسابقات کشتی نونهالان صادر شد.

طرفداری | مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان با صدور ابلاغی به اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران، خواستار بررسی فوری و دقیق اتفاقات رخ داده در جریان رقابت‌های کشتی نونهالان این استان شد.

این دستور پس از آن صادر شد که در حاشیه مسابقات کشتی نونهالان در مازندران، شاهد وقوع اتفاقاتی تلخ و تاسف‌بار بودیم. در این حادثه، مربیان یکی از تیم‌ها با سلاح سرد (چاقو) به عوامل برگزاری مسابقات حمله‌ور شدند که واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت.

مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان در ابلاغ خود، ضمن تاکید بر لزوم بررسی دقیق و موشکافانه این اتفاق، خواستار ارائه گزارشی جامع و مستند از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران شده است. در این گزارش باید ضمن تشریح کامل جزئیات حادثه، نسبت به شناسایی متخلفان و معرفی آنها به مراجع ذیصلاح اقدام شود.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: هرگونه خطای رژیم صهیونیستی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • حراست وزارت ورزش به میدان آمد؛ رسیدگی فوری به جنجال چاقوکشی در کشتی مازندران
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: خطای اسرائیل بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم