Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام ملکی روز جمعه در ستاد انتخابات کردستان و در جمع خبرنگاران افزود: مواردی گزارش شده که تذاکرات لازم داده شده است و مواردی از خرید و فروش هم گزارش شد که پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از آن انجام شد.

وی افزود: یکی از راه‌های فروش رای این است که رای دهنده عکسی از رای خود بگیرد که به فرمانداران و بخشداران اعلام کردیم که با توجه به اینکه منع قانونی برای عکس گرفتن از برگه رای وجود ندارد با گفت و گو با رای دهندگان آنها را از انجام چنین کاری منع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی اضافه کرد: خرید و فروش رای بی حرمتی به شعور سیاسی مردم است و تذکرات لازم برای ممانعت از چنین اتفاقی داده شده است.

وی با اشاره به ماده ۲۵ قانون انتخابات گفت: وزارت کشور در راستای اطمینان از صحت و سلامت انتخابات و زمینه‌سازی برای مشارکت مردم شرایط مطلوبی را از طریق بازرسی فراهم می‌کند.

رییس بازرسی انتخابات کردستان اظهار داشت: ۹۹۰ نفر از افراد آموزش دیده به شکل ثابت و سیار در یک هزار و ۲۳۴ شعبه استان بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رای اولی هستند،   دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و ۲۳۴ شعبه پیش بینی کرده‌اند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

برچسب‌ها کردستان سنندج ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی کردستان سنندج ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل شهرستان حوزه انتخابیه یک نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه

علی شعبانی رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به رقابت چهار کاندیدا در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه گفت : تبلیغات انتخاباتی این کاندیدا‌ها از ساعت صفر بامداد روز ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ساعت هشت صبح روز ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: تمام قوانین تبلیغات انتخاباتی در دور دوم هم برقرار است و هرگونه تخلفات انتخاباتی رصد شده و متناسب با نوع تخلف با آن برخورد خواهد شد.

شعبانی با بیان اینکه این دوره انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه بصورت تمام الکترونیکی است، گفت: در دور اول انتخابات تنها بحث احراز هویت و سایر مقدمات کار به صورت الکترونیکی بود و اخذ رای بصورت دستی انجام گرفت، اما در این دوره اخذ رای نیز به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی افزود: تمام مقدمات کار و زیرساخت‌های لازم برای این کار تامین شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از برپایی ۶۵۴ شعبه اخذ رای در این دور انتخابات خبر داد و افزود: بر اساس قانون می‌توانستیم تعداد شعب را ۳۰ درصد کاهش دهیم، اما ترجیح ما این بود برای سهولت مردم، تعداد شعب مانند دور اول انتخابات باشد.

شعبانی در خصوص مدارک لازم برای شرکت در انتخابات گفت: در این دور انتخابات نیز مانند دور اول، افراد با همراه داشتن یکی از پنج مدرک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و یا کارت پایان خدمت می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی یادآور شد: در این دور انتخابات تنها افرادی می‌توانند رای بدهند که در دور اول یا اصلا رای نداده اند و یا فقط در حوزه انتخابیه کرمانشاه رای داده باشند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه در دور دوم انتخابات کاندیدا‌ها نیازی به کسب حد نصاب آرا ندارند، گفت: در این دوره انتخابات، دو کاندیدایی که بیشترین میزان رای را کسب کنند به مجلس راه می‌یابند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سمیرم و لنجان ۲۱ اردیبهشت ماه میزبان دور دوم انتخابات مجلس هستند
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • آمادگی ۲حوزه انتخابیه استان زنجان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک است