Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات نشان از اعتماد مردم به نظام، توسعه ‌یافتگی، توزیع عادلانه قدرت و نیز بیانگر امنیت همه جانبه کشور است. انتخابات از عرصه‌های تبلور مشارکت مردم در تعیین سرنوشت است و نظام جمهوری اسلامی همواره مشارکت حداکثری را از اصول و سیاست‌های کلان خود برشمرده است.

برگزاری انتخابات متعدد در چهار دهه حیات سیاسی نظام جمهوری اسلامی جلوه بی‌نظیری از دموکراسی در قالب مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی در معرض دید جهانیان قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشارکت در انتخابات به عنوان رکن مشروعیت و مقبولیت همواره مورد توجه بوده و تشویق به افزایش مشارکت در همه مقاطع زمانی در دستور کار قرار داشته است.

مردم استان سمنان نیز همزمان با سایر استان‌های کشور صبح جمعه دوم اسفند ۹۸ در پای صندوق‌های رای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حاضر شدند تا بار دیگر به جهانیان مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان دهند.

شهروندان استان سمنان، زن و مرد، پیر و جوان با حضور در پای صندوق‌های رای در انتخابات مجلس یازدهم در کنار گام برداشتن در مسیر انقلاب و لبیک به مقام معظم رهبری، در پی دستیابی به خواسته‌های به حق خود به عنوان شهروندان نظام جمهوری اسلامی هستند.

ساختن آینده‌ای بهتر، آینده‌ای که در آن بیکاری جوانان به حداقل ممکن برسد، وضعیت معیشت و اقتصاد خانواده‌ها بهبود و دغدغه مادران و پدران این دیار در خصوص آینده فرزندانشان به حداقل برسد، خواسته مردم سمنان از منتخبان انتخابات به عنوان رویداد سیاسی امروز در چهار حوزه انتخابیه این استان است.

فراموش نکردن رای‌دهندگان، تمرکز روی وظایف قانون گذاری و صیانت از آرای مردم به عنوان امانت از مهم‌ترین مطالبات مردم استان سمنان از چهار نماینده آتی این خطه در خانه ملت است.

جوانان و دانشگاهیان شرکت کننده در انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی نیز مهم ترین انتظار خود را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان سمنان، بسترسازی ایجاد اشتغال عنوان کردند.

پایبندی به وعده‎‌ها، اولویت دادن منافع کشور به منافع جناحی و داشتن ارتباط مستمر با مردم در کنار توجه به مشکلات معیشتی از دیگر خواسته‌های شهروندان استان سمنان از نمایندگانی است که در ماه‌های آتی بر کرسی سبز مجلس تکیه می‌زنند.

در همین ارتباط شماری از رای دهندگان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به حضور پرشور مردم استان سمنان در پای صندوق‌های اخذ رای ، اظهارداشتند: مردم ایران اسلامی بی شک بر وظیفه خود در قبال کشور و خون شهدای آگاهی دارد و با حضور یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این مساله را نشان می‌دهد.

ایجاد اشتغال مطالبه جوانان برای آینده

محمد رفیعی، یک جوان سمنانی در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: نمایندگانی که با آرای مردم وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند، به فکر ایجاد بسترهای شغل برای جوانان باشند.

وی بیان کرد: دغدغه امروز جوانان شغل است، من به عنوان یک جوان ایرانی و سمنانی تنها با اطمینان از آینده اقتصادی می‌توانم یک کسب و کار برای خود راه‌اندازی کنم و با امید به آتیه خود بیندیشم.

این جوان سمنانی تاکید کرد: منتخبان مردم استان سمنان در مجلس در پی تسهیل امور مرتبط با ایجاد کسب و کار برای جوانان و ساماندهی شرایط اقتصادی باشند.

یکی از دانشجویان کامپیوتر، نیز در شعبه اخذ رای مستقر در دانشگاه سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد اشتغال مهمترین مطالبه دانشجویان و دانش آموختگان این استان از نامزدهای انتخاباتی مجلس یازدهم است.

پرنیا والی با بیان اینکه کسی باید بر کرسی بهارستان تکیه بزند که توان و صلاحیت کارآمد در وضع قوانین داشته باشد و امروز باید قوانینی برای بالا بردن توان فرهنگی و اقتصادی جامعه و رونق تولید داخلی، وضع شود.

این دانشجوی دختر سمنانی ادامه داد: به عنوان یک دانشجو با دغدغه آینده شغلی، از چهار نماینده منتخب استان سمنان انتظار اصلاح قوانین و ایجاد زمینه اشتغالزایی برای جوانان را دارم.

منتخبان به فکر منافع ملی باشند

یکی از پدران میانسال در شعبه اخذ رای نیز در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم جمهوری اسلامی ایران همواره ثابت کردند که فرمانبردار مقام معظم رهبری هستند.

علی مداح تصریح کرد: امروز نیز به منظور اطاعت امر رهبری پای در میدان مشارکت برای تعیین سرنوشت گذاشتم.

وی با بیان اینکه خانواده‌های استان سمنان همچون دیگر مردم اقصی نقاط ایران اسلامی برای انقلاب شهید دادند، اضافه کرد: استکبار جهانی در راس آن آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در طول چهل و یک سال گذشته با توطئه‌های فراوان علیه ملت شریف ایران سعی در ناامیدی و نابودی مردم این سرزمین داشتند، اما به پاس خون شهدای اسلام، شهدای دفاع مقدس و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، تمام این نقشه‌ها نقش برآب شده است.

مداح یادآور شد: برای مبارزه با استکبار جهانی و پاسداشت خون شهدا در صحنه انتخابات حاضر شدم اما از نمایندگان منتخب نیز انتظار دارم که به فکر منافع ملی به جای منافع جناح و گروه‌ها باشند.

مرد میانسالی که به شعبه اخذ رای آمده بود، در گفت و گو با ایرنا ابرازداشت: امروز تودهنی بزرگی بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی خواهم زد و خون شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم را زنده نگه می‌دارم، کسانی که وارد مجلس می‌شوند، به فکر مردم باشند، مشکلات معیشتی را حل کنند.

شکرالله بندری پیام حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای را عشق به ولایت و رهبری  عنوان و اضافه کرد: به کوری چشم دشمنان اسلام، مردم سمنان در انتخابات مجلس یازدهم شرکت پرشوری دارند.

ملت ایران حتی در سختی‌ها از باورهایشان دست نمی‌کشند

یکی از اصحاب رسانه در استان سمنان نیز حین انجام مصاحبه با شهروندان در نوبت رای دادن، در گفت و گو با ایرنا افزود: به خاطر ایرانی بودن در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردم.

مریم نعمتی افزود: در کنار تمام اقشار جامعه، قرار است عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان در چند ماه اخیر، تصریح کرد: آمده‌ایم به دشمنان بگوییم، به رغم تبلیغات منفی که در شبکه‌های مجازی و رسانه‌های خود انجام دادند، ملت ایران پای آرمان‌هایش ایستاده است، ملت ایران اگر سختی می‌کشد و در فشارهای مختلف قرار می‌گیرد، ولی یک باور دارد که ایرانی است.

نعمتی تاکید کرد: برای انقلاب هر طور که شده حضورمان را در صحنه حفظ می‌کنیم و دلیل این حضور بی نظیر امروز در همان دقایق ابتدایی همین است که عِرق ایرانی بودن و وفاداری به نظام را داریم و خودمان را موظف دانستیم که پای صندوق رای حاضر شویم.

فعال رسانه‌ای سمنانی ادامه داد: ما در صحنه حاضر می‌شویم، اما شما آقا و یا خانم نماینده‌ای بر کرسی مجلس شورای اسلامی برای چهار سال تکیه می‌زنید و تصمیم گیری و ریل گذاری برای آینده شهروندان را انجام می‌دهید، لطفا بعد از گرفتن آرا یادتان نرود که با مهر تایید مردم این کرسی  صندلی را به دست آوردید.

نعمتی ابراز داشت: نمایندگان منتخب استان سمنان این مردم را فراموش نکنند و به وعده‌ها عمل کرده و صداقت داشته باشند و پای کار بایستند.

برای تعیین سرنوشت آمدیم

محمد جواد خاکپور جوان رای اولی استان سمنان که با پدرش به شعبه اخذ رای آمد، در گفت و گو با ایرنا افزود: به خاطر اینکه مقام معظم رهبری گفتند شرکت در انتخابات یک نوع جهاد است، من نیز خواهان سهیم شدن در این جهاد بودم.

وی با بیان اینکه هر یک از برگ‌های آرا تعیین کننده سرنوشت است، ابراز داشت: امروز آمدم تا سرنوشت کشور و آینده خود را تعیین کنم.

این جوان رای اولی ادامه داد: از نمایندگان انتظار دارم، که حامی مردم باشند و در تمام شرایط پیگیر حق مردم باشند و مطالبات مردم به صورت مستمر گوش دهند و خدمت تنها دغدغه منتخبان مردم باشند.

دانش آموز رای اولی دیگری نیز در گفت و گو با ایرنا ابرازداشت: به خاطر مملکتم آمدم تا رای بدهم و یک نماینده مردمی و اصلح را انتخاب کنم.

محمد رضا شمس‌الدین تاکید کرد: نماینده‌ای که انتخاب می‌شود باید به فکر آینده کشور و مردم باشد، تمام تلاشش را برای رفع مشکلات موجود و بهتر شدن اوضاع اجتماعی و اقتصادی بگذارد.

وی با اشاره به شور و شعف وصف‌نشدنی در روزهای گذشته به خاطر اولین حضورش در این رویداد سیاسی مهم، تصریح کرد: با همکلاسی‌ها در مدرسه در خصوص انتخابات امروز صحبت شد، اینکه به چه کسی رای بدهیم، امیدوارم نمایندگان منتخب استان سمنان، امیدهای مردم همیشه در صحنه این استان را با عمل به وعده‌هایشان افزایش دهند.

نمایندگان استان سمنان ارتباط مستمر با مردم داشته باشند

دختر جوان سمنانی نیز در گفت و گو با ایرنا، خاطرنشان کرد: آینده‌ای بهتر آرزوی تمام جوانان استان سمنان است، به احترام خون شهدا و برای پشتیبانی از مقام معظم رهبری به پای صندوق رای آمدم.

سمیرا رحیمیان تاکید کرد: نمایندگان منتخب استان سمنان ارتباط مستمری با مردم داشته و پیگیر مشکلات آنان باشند و در خصوص رفع این مشکل‌ها اهتمام ورزند.

این دختر جوان سمنانی ابرازدشت: به قول‌های داده شده در زمان تبلیغات عمل کنند و به فکر آبادانی و توسعه استان سمنان و کشور باشند، نمایندگان بدانند که آنان هستند که به مردم در آینده نیاز پیدا می‌کنند.

نمایندگان منتخب رای‌دهندگان را فراموش نکنند

معصومه عبدالشاه، زنی کهنسالی در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در تمام ادوار انتخابات حضور پیدا کرده و انشاالله دنیا برای همه مردم خوب شود و هر چه خیر است برای مردم استان سمنان پیش آید.

صدیقه دوستمحمدی یک مادر سمنانی نیز در گفت و گو با ایرنا، یادآور شد: نمایندگان منتخب باید خدمتگزاران مردم باشند و در کارها خداترس عمل کنند.

وی تصریح کرد: از نمایندگان مجلس یازدهم استان سمنان انتظار دارم که به داد جوانان برسند و مشکلات مردم به خصوص بیکاری فرزندان مان را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه هر دوره از انتخابات در ساعات اولیه در محل اخذ رای حاضر شده ام، گفت: فرزندانم را نیز تشویق به حضور در پای صندوق‌های رای کردم.

دوست‌محمدی اضافه کرد: منتخبان امروز مردم رای‌دهندگان را فراموش نکنند و بر روی وظایف قانون گذاری و صیانت از آرای مردم به عنوان امانت تمرکز کنند تا آینده‌ای درخشان برای این سرزمین ترسیم شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه این استان و ۵۸ نامزد، همزمان با سراسر کشور، آغاز شد. از مجموع ۶۳۸ شعبه اخذ رای برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۵۰۶ شعبه ثابت و ۱۳۲ شعبه سیار است.

۵۱۴ هزار و ۱۹۷ نفر شامل ۲۵۹ هزار و ۷۷۲ مرد و ۲۵۴ هزار و ۴۲۵ زن در استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند. ۱۱ هزار و ۶۹۳ نفر به عنوان دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در این استان فعالیت دارند.

میزان مشارکت مردم استان سمنان در چهار حوزه انتخابیه در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۶۶ درصد اعلام شد.

بیشترین مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مجلس ششم با ۷۶.۱ درصد و کمترین مشارکت در مجلس یکم با ۵۵.۵ درصد بود.

برچسب‌ها سمنان مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی سمنان مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت و گو با ایرنا نیز در گفت و گو با ایرنا پای صندوق های رای مردم استان سمنان نظام جمهوری اسلامی منتخب استان سمنان نمایندگان منتخب مقام معظم رهبری شعبه اخذ رای جوان سمنانی رای دهندگان مجلس یازدهم مردم باشند آینده ای رای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان در جلسه هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات بر برگزاری انتخابات سالم و مشارکت حداکثری مردم تأکید کرد و گفت: مسئولان اجرایی و نظارتی باید با تلاش مضاعف بستر انتخابات پر شور را فراهم کنند.
 ابوطالب شفقت با اشاره به برگزاری الکترونیک انتخابات در حوزه خرم آباد و چگنی گفت: همه تجهیزات برای برگزاری انتخابات فراهم است و بزودی نیز مردم از طریق رسانه با فرآیند آموزش رأی گیری الکتررونیک آشنا خواهند شد.
استاندار لرستان در ادامه با تشکر ازریاست سازمان صدا و سیما در ایجاد کانال‌های تبلیغاتی و مناظرات انتخاباتی در دور اول انتخابات گفت: این کار موجب کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها و افزایش مشارکت مردم در انتخابات شد.
 شفقت در ادامه ازمدیر کل صدا و سیمای استان لرستان نیز قدر دانی کرد و گفت: صدا و سیمای استان لرستان برای دور دوم انتخابات برنامه‌های خوبی در نظر گرفته است.
 مدیر کل صدا و سیمای استان لرستان نیز گفت: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، هفت کانال سهم لرستان بود.
 علیرضا شیروی گفت: در دور اول انتخابات در ۷ حوزه انتخابیه در مجموع ۴۷ مناظره به مدت سه هزار و ۳۰۰ دقیقه پخش شد.
 وی افزود: در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد و ۳ مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزد‌های این دوره برگزار می‌شود، که اوایل هفته آینده ضبط آن آغاز خواهد شد.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت در حوزه خرم آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد