Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری ازجرم دادگستری خراسان رضوی گفت: تاکنون یکی، دو مورد بازداشت مرتبط با تخلفات تبلیغاتی داشتیم.

امیر مرتضوی در خصوص بازداشت متخلفان در جریان انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا کنون یکی، دو مورد بازداشت داشته‌ایم و آن‌ هم به بحث کاروان‌های اتوبوسی و مینی‌بوسی مربوط می‌شود و در حوزه قضایی چناران اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: اکثر تخلفاتی که امروز گزارش شده بیشتر در ارتباط با هواداران است، یکی در بحث ایجاد کاروان‌های اتوبوسی و مینی‌بوسی و اعزام آن‌ها به بعضی از شعب اخذ رای و این ممکن است در یک حوزه انتخابیه و یا از یک حوزه به حوزه دیگر باشد، این از مواردی است که روی آن تاکید شده و اتفاق افتاده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری ازجرم دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مواردی هم به صورت محدود داشتیم که برخی اسامی را نوشته‌اند و در اختیار مردم قرار دادند تا به آن‌ها رای بدهند و آن‌ها به شکل افرادی که در صف یا پیرامون آن بوده‌اند، شناسایی شدند و با آن‌ها برخورد می‌شود. 

مرتضوی افزود: مورد دیگری که در حد خبر داشته‌ایم، این بوده که یکی از نامزدها مردم را به رای دادن در منطقه‌ای دعوت کرده و علاوه بر آن که به آن‌ها غذا می‌داده است وجه نقدی را نیز به پیوست به آن‌ها می‌داده است. این اتفاق در حوزه قضایی فریمان افتاده است.

وی اضافه کرد: در قالب مجالس تعزیه و محافلی که وجود دارد برخی از نامزدها حضور پیدا کرده‌اند و این‌ها اگر حالت تبلیغی پیدا کند قطعا برخورد می‌شود و ما درمورد همه این‌ها به موقع برای پیش‌گیری اطلاع داده‌ایم. 

معاون امور اجتماعی و پیشگیری ازجرم دادگستری خراسان رضوی در خصوص برخورد با تخلفات عنوان کرد: اگر بررسی شود که در یک حوزه انتخابیه و یا یک صندوق رای تخلفی صورت گرفته است شورای نگهبان اجازه دارد آرای آن صندوق را باطل اعلام کند و این در حوزه اختیارات مربوط به شورای نگهبان است.

مرتضوی اضافه کرد: رسیدگی‌های قضایی در حوزه ما است اما بحث بررسی صندوق که آیا آرا آن براساس خرید و فروش، تهدید و یا تطمیع بوده است، برعهده شورای نگهبان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98 دوم اسفند 98 خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات

شهرام کرمی، رئیس کل دادگستری کرمانشاه در دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری جرائم و تخلفات انتخاباتی کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات در کرمانشاه، گفت : در این دوره از انتخابات به مانند دوره اول چهار مؤلفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در دستور کار مجریان قرار دارد.

وی رویکرد دستگاه قضایی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و افزود: هر یک از مجریان انتخابات باید در حوزه کاری خود برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان عملکرد مدیران را تضمین کننده سلامت انتخابات خواند و گفت: به همه مدیران استان تذکر لازم داده شده که هرگونه سوءاستفاده از اموال دولتی جرم است و مدیر مجرم تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت.

وی اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را یادآور شد و اعلام کرد: نهاد‌های مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

کرمی با اشاره به لزوم قانونمندی و اخلاقمداری در انتخابات پیش رو از سوی نامزدها، طرفداران و مجریان، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، حفظ احترام رقبا، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

 دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد شایسته دست اندرکاران و مجریان در دور اول انتخابات، گفت: ثمره مشارکت حداکثری در انتخابات، عزت و اقتدار نظام اسلامی و اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

حمیدرضا کریمی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در کرمانشاه، انتظار از آنها بسیار زیاد است و امیدواریم با احترام به قانون و توجیه طرفداران خود، از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت پرشور و حداکثری مردم به همراه سلامت و امنیت لازم برگزار شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی