Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم سیل‌زده شهرهای آق‌قلا و گمیشان در استان گلستان باوجود مشکلاتی که دارند همزمان با سایر مناطق ایران در پای صندوق‌های اخذ رای حضور یافتند.

اکثریت قریب به اتفاق اهالی آق‌قلا و گمیشان ترکمن‌های اهل سنت هستند که با پوشش محلی خود در پای صندوق‌های رای حضور یافتند و این مشارکت در ساعات بعد از ظهر به نسبت صبح بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان قالیباف، مردان ماهی‌گیر و دیگر اقشار شهرهای ترکمن‌نشین گمیشان و آق قلا که هنوز داغ سیل ابتدای امسال را بر سینه دارند، بی‌توجه به این مشکلات از نخستین ساعات آغاز فرایند انتخابات در شعب اخذ رای حاضر شدند.

مشاهدات خبرنگار ایرنا در این مناطق نشان می‌دهد که مردان و زنان کهنسال جزو نخستین افراد حاضر در پای صندوق‌های رای بوده و پس از آن ها نیز جوانان و رای اولی ها برای مشارکت در سرنوشت‌شان خود را به محل‌های اخذ رای رساندند.

فرماندار شهرستان گمیشان  از فعال بودن ۵۶ صندوق اخذ رای در این شهرستان خبر داد و گفت که از این تعداد ۲۶ صندوق در بخش مرکزی و گمیش تپه و ۲۷ صندوق در بخش گلدشت و سیمین شهر آرای مردم را جمع آوری می کنند.

احمد دستمرد با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در گمیشان اندیشیده شده، خاطرنشان کرد: بیش از هزار و ۶۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات در این شهرستان تلاش می کنند.

مردان شهرستان گمیشان عمدتا به مشاغل ماهی‌گیری از دریای خزر و کشاورزی در اراضی دشت منطقه مشغولند و زنان ترکمن همچون سایر ترکمن‌های گلستان به صنایع دستی و مشخصا فرش دستباف مشغولند.

در همین ارتباط فرماندار آق قلا هم با دعوت به مشارکت بیشتر شهروندان این شهر برای حضور در این صحنه سیاسی - اجتماعی گفت: برای انتخابات مجلس یازدهم در آق قلا ۱۱۳ صندوق پیش بینی شده که ۸۳ صندوق در بخش مرکزی، ۲۶ مورد در داخل شهر و ۵۶ صندوق نیز در روستاها مستقر است.


امیرشیر توماج اظهار داشت: آق قلا ۸۶ هزار و ۸۴۴ نفر واجد شرایط رای دادن دارد که از این تعداد ۴۲۸ نفر رای اولی هستند.

شهرستان آق قلا و گرگان مشترکا یک حوزه انتخابیه با ۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند.

چهار شهرستان گمیشان، کردکوی، بندرگز و بندرترکمن نیز حوزه انتخابیه غرب استان گلستان را تشکیل داده و یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند.

آق قلا و گمیشان در سیل ابتدای امسال متحمل خسارت زیادی شدند و بر اثر این حادثه قهری صدها میلیارد تومان خسارت به مردم تحمیل و ۱۱ نفر جان باختند.

استان گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت مرکب از اقوام، نژاد و مذاهب مختلف حتی غیراسلامی دارد و دست کم یک سوم اهالی استان قوم ترکمن هستند./ ایرنا

بیشتر بخوانید:

جزئیات انتخابات در سراسر کشور / صف انتخاباتی مردم در جوار مزار سردار قاسم سلیمانی + تصاویر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آق قلا اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۶۶۸ مسافر نوروزی در مدارس میامی اسکان یافتند

قنبریان گفت: کارکنان آموزش و پرورش شهرستان عملکرد خوبی در راستای خدمت به مسافران و زائران امام رضا (ع) داشتند و مبنای کار ارایه خدمات مطلوب در شان و منزلت مهمانان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ مدرسه با ۱۱۳ کلاس آماده اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان است، افزود: ظرفیت هر شب ۸۵۰ نفرمسافر برای اسکان موقت مهمانان و مسافران نوروزی در این مدارس وجود دارد.

قنبریان ادامه داد: ۲۸ نفر از عوامل اجرایی، ستادی و خدماتی در ستاد اسکان آموزش و پرورش میامی مشغول به خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • (ویدیو) مصطفی معین: از انتخابات مجلس هفتم دیگر رای نداده‌ام جز یک بار به روحانی
  • بیش از ۶ میلیون زائر در بقاع متبرکه حضور یافتند
  • تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن
  • ۱۹ هزار نفر در مدارس شهرستان دیلم اسکان یافتند
  • عقب ماندگی‌های حوزه سلامت و آموزش در دشتی جبران شود
  • ۲ گردشگر نوروزی از خطر غرق در آب‌های بندر امام حسن نجات یافتند
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • ۳۱ هزار زائر در بقاع متبرکه سیستان وبلوچستان حضور یافتند
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی
  • ۲ هزار و ۶۶۸ مسافر نوروزی در مدارس میامی اسکان یافتند