Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:22:10 GMT

انتخابات در خراسان رضوی تا ساعت ۲۰ تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۳۳۰۷

انتخابات در خراسان رضوی تا ساعت ۲۰ تمدید شد

 حسن جعفری عصر جمعه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: با توجه به حضور پرشور مردم در شعب اخذ رای و بنا به درخواست ستاد انتخابات خراسان رضوی و با موافقت وزارت کشور زمان فعالیت شعب اخذ رای تا ساعت ۲۰ تمدید شد.

فرایند رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزار و ۶۱۲ شعبه از این تعداد در روستاهای خراسان رضوی برپا شده‌اند.  
براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی هم‌اینک ۷۵ هزار نیروی اجرایی در سطح این استان دست‌اندرکار تمشیت اجرای امور انتخابات هستند. در این چارچوب برای هر شعبه اخذ رای پنج نفر نیروی اجرایی مشغول کار هستند. همچنین شمار عوامل اجرایی برای پاسخگویی به مراجعه احتمالا بیش از حد معمول رای‌دهندگان در هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای خراسان رضوی، تا هفت نفر در نظر گرفته شده است.
رای‌اولی‌های خراسان رضوی نیز ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر هستند که امروز برای نخستین بار با حضور در پای صندوق رای‌گیری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت می‌کنند.  
آخرین آمار تعداد نامزدهای باقیمانده در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ۴۷۹ نفر یعنی ۲۷ رقیب برای هر صندلی سبز خانه ملت از این استان است.  
امروز همچنین انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور پنج نامزد در خراسان رضوی در جریان است.
حسن جعفری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با استناد به نظرسنجی‌های صورت گرفته اخیر، میزان مشارکت شهروندان خراسانی را در انتخابات امروز بین ۵۲ تا ۵۶ درصد پیش‌بینی و تاکید کرد: انتظار می‌رود این عدد افزایش یابد.
۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.
"حوزه مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.
حوزه مشهد شامل بخش مرکزی این شهرستان و شهرستان کلات با پنج نماینده، حوزه نیشابور شامل شهرستان‌های فیروزه و نیشابور با ۲ نماینده، حوزه انتخاباتی سبزوار شامل شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و سبزوار با ۲ نماینده، حوزه انتخاباتی درگز منحصر به همین شهرستان با یک نماینده، حوزه قوچان شامل شهرستان‌های فاروج و قوچان با یک نماینده، حوزه فریمان شامل شهرستان‌های سرخس و فریمان و بخش‌های احمدآباد و رضویه شهرستان مشهد با یک نماینده، حوزه کاشمر شامل شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر با یک نماینده، حوزه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های زاوه، مه‌ولات و تربت‌حیدریه با یک نماینده، حوزه انتخاباتی گناباد شامل شهرستان‌های بجستان و گناباد با یک نماینده، حوزه خواف شامل شهرستان‌های رشتخوار و خواف با یک نماینده، حوزه تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام با یک نماینده و حوزه انتخاباتی چناران شامل شهرستان‌های بینالود (طرقبه‌-شاندیر) و چناران با یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها مشهد انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان رهبری پروندهٔ خبری گام ششم، روز انتخابات انتخابات مجلس در خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان رهبری مشهد انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضابیگی ، نماینده مجلس: به نظر می‌رسد، اصلاح طلبان و مستقلین از ترس نبویان و رسایی، زیر علم قالیباف می‌روند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آستانه نوروز سال 1403 احمد علیرضابیگی در گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری خبرآنلاین به عوامل موثر ردصلاحیت خود پرداخت. این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین فضای مجلس شورای اسلامی را پیش‌بینی کرد.

در ادامه قسمتی از این گفتگو را می‌خوانید:

*بنابراین قالیباف به نحوی با روحیه نظامی با مسائل برخورد می‌کند...

بله، البته بنده هم پیشینه نظامی دارم اما به این ترتیب برخورد نمی‌کنم چراکه پنج سال معاون قالیباف بودم.

* آیا تفاوت خاصی بین مجلسی که قالیباف رئیس آن باشد یا رسایی باشد، وجود دارد؟

بله، حتماً تفاوت وجود دارد. الان شرایطی پیش آمده که به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان و مستقلین از ترس نبویان و رسایی زیر عَلَم آقای قالیباف می‌روند.

فکر نمی‌کردم رسایی و نبویان این اندازه رأی بیاورند

*نتیجه انتخابات مجلس دوازدهم تا چه اندازه برای شما شوکه کننده بود؟

نتیجه انتخابات قابل پیش‌بینی بود کما اینکه وضعیت مشارکت قابل پیش‌بینی بود اینکه افرادی نظیر رسایی و نبویان بالا خواهند آمد، قابل پیش‌بینی نبود. به عنوان مثال فکر نمی‌کردم آقایان رسایی و نبویان بالا بیایند.

*شنیده شده در آستانه انتخابات نمایندگان مجلس فعلی یا اطرافیانشان تقاضای وام ۱۰ تا ۱۴ میلیاردی از بانک مهر ایران داشتند و دریافت کردند، از این موضوع خبر دارید؟

خیر. این قضیه هم مانند قضیه شاسی بلندها است.

211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888118

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی سخنران نخستین شب از لیالی قدر در حرم مطهر رضوی
  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد
  • هوای ۲۵ شهرستان خراسان رضوی بارانی شد
  • ثبت بارش باران در ۲۵ شهرستان خراسان رضوی
  • علیرضابیگی ، نماینده مجلس: به نظر می‌رسد، اصلاح طلبان و مستقلین از ترس نبویان و رسایی، زیر علم قالیباف می‌روند