Web Analytics Made Easy - Statcounter

آذربایجان و جان ِ زلزله‌‌زده‌اش، بار دیگر شور آفریده؛ شوری که در نگاه رأی اولی‌ها و در چهره خمیده قامت بزرگ‌ترهایش موج می‌زند. امروز روز زندگی است، روز خوب انتخاب، روزی در میانه‌ی انتخاب، روز انتخاب میانه، روز انتخاب آذربایجان، روز انتخاب ایران...

خبرگزاری فارس از تبریز- محبوبه شمس: پاییز که رسید، در هفدهمین شب آبان ماه، آذربایجان لرزید، میانه لرزید، سراب لرزید، و جان  مردم ایران زمین هم از غم این لرزش، لرزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزهرا و ریحانه ی شیرین‌زبان‌مان اگر بودند، امروز دست در دست پدر و مادر به مسجد روستا می رفتند و احتمالا متصدی صندوق اجازه می‌داد این غنچه های فردا، انگشت خود را به مهر انتخابات هم بزنند تا از الان شور مشارکت را در دل بکارند.

آن دو و چند هموطن دیگر اما پس از آن شب سرد دیگر در میان ما نیستند؛ با این وجود مردم روستای ترک میانه و دیگر روستاهای آسیب دیده از زمین لرزه پاییز، ساعت هاست به رسم مشارکت، با انگشتان جوهری نشان داده اند اگر چه جای آن زخم همیشه بر جان و دلمان هست، اما فردا را می سازیم برای نو گلانی که تاب داغشان را نداریم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رنگی از زندگی به مناطق زلزله‌زده میانه و سراب و ده‌ها روستای کوچک و بزرگ این منطقه بخشیده و مدارس و مساجد این مناطق از صبح امروز حضور مردمی را به نظاره نشستند که به همه ما درس ایستادگی دادند.

در تمام این مناطق حوزه های انتخابیه میزبان مردمان غم دیده، اما استوار آذربایجان بودند؛ حضور پرشور مردم، از پیر و جوان در صف انتخاب شناسنامه به دست و منتظر، یکی از ارزشمندترین تصاویر خلق شده در روز حماسه بود.

 مردمان تلاشگری که آمده‌اند تا بگویند اگرچه سختی دیده ایم و اشک ریخته ایم، اما می‌خواهیم فردای ایران‌مان را با تمام توان، با همین دستان خالی اما پرامید بسازیم؛ تا نشان دهند خورشید فردا برای مردمی طلوع می‌کند که برای تعالی میهن لحظه ای از پای نمی نشینند.

آذربایجان و جان ِ زلزله‌‌زده‌اش، بار دیگر شور آفریده؛ شوری که در نگاه رأی اولی‌ها و در چهره خمیده قامت بزرگ‌ترهایش موج می‌زند.

امروز روز زندگی است، روز خوب انتخاب، روزی در میانه‌ی انتخاب، روز انتخاب میانه، روز انتخاب آذربایجان، روز انتخاب ایران...

انتهای پیام/60021
 

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله آذربایجان انتخابات تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی میانه ترکمنچای ورنکش انتخابات مجلس یازدهمین دوره انتخابات مجلس روز انتخاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مهدی حسینی در نشست بررسی طرح‌های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا، اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با آب منطقه‌ای استان صورت گرفته است تا تمام طرح‌ها در موعد مقرر و با تزریق اعتبارات مصوب تکمیل و آماده بهره برداری شود.

به گفته وی اجرای طرح‌های آبرسانی برای روستا‌های استان نیازمند تامین و جاگذاری  ۱۹ مخزن بزرگ آب و همچنین ۶ هزار و ۲۰۰ متر لوله گذاری برای خط انتقال است.

حسینی افزود: ماموریت آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و نیز مدرسه سازی در روستا‌های هدف قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا، با جِدیت و بدون وقفه در حال پیگیری و اجرا است و مصمم هستیم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی علاوه بر ۶۱ طرح آب روستایی، ساخت  ۱۲ مدرسه روستایی را نیز امسال به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به افزایش تنش آبی در سال‌های اخیر در آذربایجان شرقی به خصوص در مناطق روستایی، یکی از رسالت‌های اصلی و مهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را توجه به رفع مشکلات اقتصادی مناطق محروم عنوان کرد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا ادامه داد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جدی به مناطق محروم، قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا بدون وقفه به صورت جدی هم در حوزه آبرسانی به روستا‌های هدف و هم در حوزه ساخت، تجهیز و تعمیر مدارس ماموریت‌های خود را دنبال می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • مرزن آباد لرزید
  • ۵ مصدوم در پی برخورد ۲ پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم در پی برخورد دو پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم درپی برخورد شاخ به شاخ دو پیکان در محور میانه خلخال
  • بهاباد امروز لرزید
  • طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا