Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصمیم اخیر کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) علیه کشورمان، قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF را مصداق سیاسی‌کاری خواند و تأکید کرد انگ پولشویی و تأمین مالی تروریسم هرگز به ایران جمهوری اسلامی ایران نمی‌چسبد.

موسوی در گفتگو با خبرنگاران در این خصوص گفت: «همان‌طور که اطلاع دارید دو سال و اندی بود که جمهوری اسلامی ایران همه قوانین و مقرراتی که مربوط به پولشویی و تأمین مالی تروریسم بوده را اجرا می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازوکارهای بین‌المللی مزایا و معایبی دارند. بردن ایران در فهرست سیاه FATF با وجود همه تلاش‌ها و کوشش‌هایی اتفاق افتاد که در داخل کشور انجام دادیم و با وجود همه قوانین و مقرراتی که سعی کردیم رعایت کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه تصریح کرد: «انگ پولشویی و تأمین مالی تروریسم وصله نچسبی است که قطعاً به جمهوری اسلامی ایران نمی‌چسبد. متأسفانه این اتفاق نیز جزو سیاسی‌کاری‌هایی است که از سوی رژیم‌هایی مانند آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در مکانیسم‌های بین‌المللی وجود دارد. آنها با نفوذی که بر این مکانسیم‌ها دارند، سعی می‌کنند که با سیاسی‌کاری به این مکانیسم‌ها جهت‌دهی کنند.»

وی افزود: «می‌بینیم که عربستان به عنوان بانک مرکزی تروریسم و رژیم صهیونیستی به عنوان یک تروریست دولتی بیشترین حمایت‌ها را از گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی سراسر جهان انجام می‌دهند، اما ایران را که بیشترین همکاری را در این زمینه‌ها [با نهادهای بین‌المللی] دارد و از شفافیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، به فهرست سیاه می‌برند.»

منبع: الف

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران فهرست سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۳۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه ایران

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه کشورمان آغاز شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

در حال تکمیل...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آن‌ها فقط به فکر منافع خودشانند
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند
  • سخنگوی وزارت خارجه : روابط ما با اردن دوستانه است/ کشورهای منطقه « تنبیه متجاوز » را حمایت کنند
  • کنعانی سخنگوی وزارت خارجه: قبل از اقدام نظامی، هشدار‌های لازم را داده بودیم
  • کنعانی: ایران به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست
  • فیلم| سخنگوی وزارت امور خارجه: اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی را مورد هدف قرار داد
  • سخنگوی وزارت خارجه: ایران اهداف نظامی را هدف قرار داد/ ما به دنبال تشدید تنش در منطقه نیستیم/ به حامیان رژیم صهیونیستی توصیه می کنیم این رژیم را از اقدام های بیشتر برحذر دارند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه ایران