Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@00:53:16 GMT

اقدامات شهرداری تهران برای پیشگیری از شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۳۸۲۳

اقدامات شهرداری تهران برای پیشگیری از شیوع کرونا

عضو شورای اسلامی شهر تهران اقدامات مدیریت شهری برای جلوگیری از شیوع کرونا را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، علی اعطا، عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره تمهیدات شهرداری تهران برای مقابله با ویروس کرونا گفت: مسئولیت اصلی مقابله با کرونا بر عهده شورای شهر است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: از آنجایی که شهرداری مدیریت فضای شهری را بر عهده دارد و در حوزه فضاهای عمومی می‌تواند تأثیرگذار باشد، اماکن پر ترددی است که شهرداری به طور خاص می‌تواند به کاهش ویروس کرونا در مکان‌های ویژه همچون ایستگاه‌های مترو، ایستگاه‌های اتوبوس کمک بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روز گذشته اقدامات در مترو بی آر تی شروع شده که هر شیفت این ایستگاه‌ها ضد عفونی می‌شوند.

وی گفت: ستادی در دفتر شهردار تهران از روز پنج شنبه آغاز به کار کرده و دستگاه‌های خارج از شهرداری در آن عضو هستند، این ستاد به طور منظم تشکیل جلسه می‌دهد و دستور العمل‌های وزارت بهداشت که به شهرداری ابلاغ و پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: برای اطلاع رسانی درباره کرونا فردا (شنبه سوم اسفند) سازمان زیباسازی به طور ویژه بیلبوردهایی که در سطح شهر دارد کار خود را آغاز می‌کند. به طور ویژه برای جلوگیری از پراکندگی اطلاع‌رسانی کرونا بر عهده مرکز اطلاع‌رسانی شهرداری است.

اعطا درباره سایر اقدامات گفت: برای مراکز راهبری مترو مواد ضد عفونی کننده و ماسک تهیه و توزیع می‌شود.دستگیره و سایر ادوات موجود در خطوط مترو و بی آرتی هر شیفت ضد عفونی می‌شوند.دستور العمل‌های وزارت بهداشت فردا (سوم اسفند) به همه بخش‌های شهرداری ابلاغ می‌شود، کلیه کارکنان شهرداری به خصوص آنهایی که با مردم در ارتباط هستند، به‌طور فشرده آموزش خواهند دید. سراهای محلات فرهنگسراها در زمینه آموزش پیگیری از کرونا فعال می‌شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره وضعیت نگران کننده گرمخانه‌ها گفت: برای رسیدگی به وضعیت گرمخانه‌ها پیگیر بودیم و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای توزیع وسایل بهداشتی کافی در این گرمخانه‌ها انجام داده‌ایم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا ویروس کرونا شهرداری تهران شورای اسلامی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود

شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، خبر داد:  امسال واردات واگن های مترو از چین انجام خواهد شد و در مدت چهار سال واردات به اتمام می‌رسد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز (‌چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه) هیات دولت، گفت: امسال واردات واگن های مترو از چین انجام خواهد شد و در مدت چهار سال واردات به اتمام می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به خصوصی سازی فروشگاه شهروند، گفت: فروشگاه شهروند برای خصوصی‌سازی در بورس عرضه می‌شود.

شهردار تهران تاکید کرد: سال گذشته ۶۰ دستگاه پله برقی تولید داخل برای مترو خریداری و نصب آنها آغاز شده است.

شهردار تهران همچنین طی سخنانی در پاسخ به سوالی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و اینکه این امر در تهران به دلیل حضور تعداد قابل توجهی از داوطلبان در این مرحله اهمیت خاصی دارد،گفت: موضع شهرداری تهران در انتخابات موضع پشتیبانی است.

وی افزود: در شهرداری هم در دور اول انتخابات از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به اقتضای ظرفیت‌ها و توانمان پشتیبانی کردیم و هم در دور دوم انتخابات مجلس این وظیفه را داریم.

زاکانی تاکید کرد: ظرفیت‌های خودمان را برای حضور فعال در دور اول به کار گرفتیم و قطعا در دور دوم انتخابات هم این کار را خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده
  • شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط ۲ مترو قم است
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ ها؛ تأیید واگن‌ ها را به تأخیر نیندازید
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها درباره واگن‌های مترو
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا