Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:19:36 GMT

یک انتخاب و دو نگاه

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۳۹۸۶

یک انتخاب و دو نگاه

امروز نسل انقلاب و نسل سوم همدوش یکدیگر در صف های طولانی رای گیری انتخابات قرار گرفتند تا در این جشن ملی حضور پیدا کنند. نسل انقلاب فارغ از جناح های سیاسی و حزبی با تفاوت های دیدگاهی که با نسل سوم و جوان دارد، برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی، حفظ خون شهدا و تبعیت از ولی فقیه و نسل سوم با خواسته هایی از نمایندگان مردم آمده اند تا مهر حضور را به شناسنامه های خود بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دغدغه پدربزرگ ها و پدران این مملکت حرکت نمایندگان مردم در مسیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم کرده است و پاسداشت خون شهدایی است که برای مرز  و بوم این سرزمین از خونشان مایه گذاشته اند.

خواسته نسل جوانان ایجاد امکانات معیشتی و رفاهی، اشتغال، حضور زنان و بخصوص نسل جوان در عرصه های مختلف ملی و بین المللی است.

مردی ۵۵ ساله که در حال نوشتن اسامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برگه انتخاباتی بود به خبرنگار ایرنا گفت: برای حفظ این انقلاب خون های بسیاری داده شده است و ما نیز استمرار دهنده آن خواهیم بود و تا پای جانمان از این انقلاب دفاع خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین برای تاکیدهایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حضور پرشور مردم در این دوره از انتخابات داشته اند شرکت کرده ام.

وی بیان داشت: سردار قاسم سلیمانی که یکی از آرمان های اصلی این نظام بود خونشان را فدای این نظام کردند ما نیز به حرمت خون ایشان در این صحنه حضور پیدا کردیم تا به یاوه گویی غربی ها پاسخ دهیم.

مرد دیگری که خود را ۶۳ ساله معرفی کرد، به خبرنگار ایرنا گفت: در تمام انتخاباتی که از اول انقلاب تاکنون برگزار شده است خودم به همراه خانواده ام شرکت کرده ام و در جبهه های حق و باطل حضور داشته ام.

وی ادامه داد: از جوانان و همه آحاد جامعه درخواست دارم که به این ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات پرشور لبیک بگویند و با انتخاب فرد اصلح و با تقوا به کشور و انقلاب خدمت کنند.

خانمی میانسال که خود را از خانواده های معظم شهدا معرفی می کرد به خبرنگار ایرنا گفت: فرزندم و تمام شهدای این سرزمین برای حفظ امنیت و آسایش مردم این مملکت خونشان را هزینه کردند که نمونه بارز آن سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی است.

وی که ۵۸ سال سن داشت، اضافه کرد: امروز بر اساس وظیفه شرعی و دینی به پای صندوق های رای آمده ام و توصیه من به نمایندگان به عنوان عضو کوچکی از خانواده های شهدا، این است که در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها در مجلس شورای اسلامی به تمام جوانب بیاندیشند و با حفظ حرمت خون شهدا، مسیر درستی را انتخاب کنند.

این خانم مسن تاکید کرد: نمایندگان به شعار و وعده هایی که قبل از انتخابات داده اند جامعه عمل بپوشانند و به پاس صداقت مردم که با تمام این سختی ها در همه صحنه ها حضور پیدا کردند، در تصمیم گیری ها منافع عمومی را در نظر بگیرند.

پسری ۱۹ ساله به عنوان رای اولی که با دوستش در این دوره از انتخابات شرکت کرده بود به خبرنگار ایرنا گفت: از این که امسال موفق به رای دادن شدم خیلی خوشحال هستم برای اولین بار است که مشارکت اجتماعی و سیاسی را تجربه می کنم.

وی ادامه داد: من و دوستان از چند روز گذشته با سنجش سوابق نامزدها سعی کردیم تا فردی را انتخاب کنیم که قدرت تصمیم گیری و تاثیرگذاری را داشته باشد و در مجلس مطالبه های قشر جوان را پیگیری کند.

خواسته های این جوان از نمایندگان آینده تهران در مجلس شورای اسلامی، فراهم سازی زمینه اشتغال، توجه به شرکت های دانش بنیان، کارهای نوین، حمایت از ایده های جدید نخبگان در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در فضای مجازی و استفاده از توان جوانان در  شغل ها مدیریتی و اجرایی بود.

 دختری ۲۳ ساله که خود را دانشجوی رشته مدیریت معرفی می کرد به خبرنگار ایرنا گفت: نمایندگان ما باید در مجلس شورای اسلامی به دنبال اصلاح و بازنگری بعضی از قوانین و مقررات باشند تا تسهیل در حوزه های مختلف اقتصادی و تولیدی را در کشورمان فراهم سازد.

وی ابراز داشت: امروز نسل جوان نیاز به حمایت مسئولان دارند نه اینکه شاهد سنگ اندازی های بعضی ها در مسیر تولید و توسعه اقتصاد این کشور باشد.

پسری که خود را ۲۶ ساله معرفی می کرد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درخواست دارم تا در مورد اشتغال و مسکن جوانان که امروز مهمترین دغدغه نسل ماست توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: بسیاری از جوانان هم سن و سالان من مشکل اقتصادی دارند از این رو نمی توانند به مسائلی از جمله تشکیل خانواده و برنامه ریزی برای آینده فکر کنند از این رو باید نمایندگان به عنوان نماینده مردم در مجلس مطالبه گر باشند و در رفتار و گفتار صداقت و شجاعت عمل داشته باشند.

وی تاکید کرد: نمایندگان به طور اخص قوانینی برای به استفاده و به کارگیری از جوانان و زنان در سمت های مدیریتی تصویب کنند و نیازهای این قشر را مورد توجه قرار دهند.

دختری ۳۰ ساله در گفت و گو به خبرنگار ایرنا گفت: نمایندگان باید با قاطعیت در مجلس حضور پیدا کنند و عملکرد وزرا در مورد بررسی قرار دهند و در صورتی که نیاز باشد آنها را استیضاح کنند و با قدرت بیشتر به مسائل این کشور بپردازند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مسائل حزبی و سیاسی را در مجلس کنار بگذارند و به مسائل مردم و دغدغه های آنان توجه کنند، نمایندگان باید در بین مردم حضور پیدا کنند و از نزدیک مشکلات و دغدغه های آنان را رصد کنند.

این نسل جوان، تصریح کرد: با اینکه ما نسل جوان مشکلات معیشتی و اقتصادی بسیاری داریم ولی امروز آمده ایم تا نشان دهیم هنوز هم از انتخاب نمایندگان کارآمد ناامید نیستیم.

اینها بخشی از خواسته های هر دو نسل است که با اینکه تفاوت در دیدگاه ها وجود دارد اما هر دو نسل آمده اند تا با انتخابشان نمایندگانی را راهی بهارستان کنند که مطالبه گر درخواست های آنان باشد.

برچسب‌ها شهر تهران مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی شهر تهران مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی خبرنگار ایرنا گفت مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی حضور پیدا نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد

آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد و مسعود نجابتی به عنوان چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب دقایقی پیش در حوزه هنری برگزار شد تا از بین 5 نامزد نهایی، نفر برگزیده انتخاب شود.

فرآیند انتخاب «چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی» با یک نظرخواهی سراسری از مدیران فرهنگی، هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز شد. پس از برگزاری این نظرسنجی که با جامعه آماری بیش از هزار نفر صورت گرفت، نام 86 هنرمند به‌عنوان نامزدهای اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به «کمیته انتخاب نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب» ارائه شد. این کمیته با ترکیب آقایان مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه، احمدرضا درویش، کورش زارعی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محسن مومنی شریف تشکیل جلسه داد و از میان گزینه‌های پیشنهادشده توسط اهالی فرهنگ و هنر، پنج هنرمند را به عنوان «نامزدهای نهایی چهره سال 1402» هنر انقلاب معرفی کرد.

داستان "مردی با آرزوهای بزرگ" و پشتوانه‌ای که دلگرمش کرد

اسامی نامزدهای نهایی عنوان «چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی» به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر بود:

1- امیر بشیری برای نویسندگی و کارگردانی کنسرت‌نمایش «کلنل»

2- کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری»

3- راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»

4- افشین علاء برای نقش‌آفرینی موثر و بهنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی

5- مسعود نجابتی برای فعالیت‌های موثر در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره "و فتح قریب" در مرز سرزمین‌های اشغالی

در نهایت و با نظر هیئت انتخاب، مسعود نجابتی به عنوان چهره برتر هنر انقلاب در سال 1402 معرفی شد. در مراسمی که دقایقی پیش به پایان رسید، این چهره برگزیده تندیس و هدایای خود را دریافت کرد.

نجابتی پس از انتخابش به عنوان چهره برگزیده هنر انقلاب گفت: جایزه خود را به مردم مظلوم غزه تقدیم می‌کنم که با صبر و استقامت خود چشم‌های مردم دنیا را باز کردند. 

براساس این گزارش، حوزه هنری از سال 1394 معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است.  «تندیس انتظار» اثر استاد علی‌اصغر یوزباشی به‌عنوان نماد «چهره سال هنر انقلاب» شناخته شده و هرسال به هنرمند منتخب تقدیم می‌شود. تاکنون چهره‌هایی همچون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب این عنوان شده‌اند و در سال جاری دهمین منتخب این عنوان معرفی خواهدشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب شد
  • چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم