Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:08:15 GMT

جوانان نقش‌آفرین در گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۴۱۶۲

جوانان نقش‌آفرین در گام دوم انقلاب

جوانان بابصیرت این شهرستان حضور در پای صندوق‌های رای در گام دوم انقلاب را ضروری می دانند تا صحنه انتخابات با مشارکت این قشر پرانرژی، پشتوانه محکمی برای اقتدار، امنیت و عزت و سربلندی ملت ایران باشد.

«نیشتمان کریمی» از جوانان مهابادی معتقد است که مردم باید نسبت به انتخاب نامزد اصلح حساسیت نشان دهند و این انتخاب به مشارکت حداکثری نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم باید قومیت و فامیل‌بازی را کنار بگذارند و رای خود را به نامزدهایی بدهند که واقعا شایسته و کاردان هستند.

رضا علیزاده اقدام که در گوشه‌ای دیگر از شعبه اخذ رای شناسنامه به دست ایستاده است و لباس محلی خوش رنگی به تن دارد، گفت: از اینکه در این انتخابات که ضامن منافع ملی کشور میباشد، مشارکت می‌کنم از اشتیاق و هیجان خاصی برخوردار هستم.

وی افزود: دوست دارم در آینده شهر و کشورم با رای دادنم اثرگذار باشم و با نامزدی که انتخاب کرده‌ام ضمن مشارکت در آینده کشور تجربه سیاسی دیگری بر کارنامه خود بیافزایم.

وی در پاسخ به اینکه از یک نماینده مجلس چه مطالبه و خواستی دارد، بیان کرد: نماینده باید از شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم آگاهی کامل داشته باشد و مشکلات را لمس کند تا بتواند با درایت آنها را پیگیری کند و نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دچار مشکلاتی شده است و نمایندگان باید در مجلس پیگیر امور مردم باشند و برای حل این مشکلات تمام توان خود را بکار گیرند.

ماریا مجیدی دانشجو نیز که به همراه مادرش برای رای دادن در شعبه اخذ رای حضور پیدا کرده است از بیکاری دانش‌آموختگان به عنوان بزرگترین معضل جامعه یاد کرد و گفت: جوان ‌بودن جمعیت کشور و متنوع ‌بودن نیازهای آنان، جامعه را با انبوهی از خواسته‌ها و نیازها روبرو کرده است که باعث می‌شود پاسخگویی به نیازهای نسل جوان اهمیت زیادی داشته باشد.

این دختر جوان بیان کرد: با گوش دادن به سخنرانی‌ها و صحبت‌های هر کدام از کاندیداها به ویژه از طریق فضای مجازی و مقایسه آنها با هم و مشورت با اعضای خانواده، کاندیدای مورد علاقه خود را با حساسیت خاصی انتخاب کردم و از این انتخاب رضایت دارم.

وی افزود: از نمایندگانی که انتخاب و وارد مجلس می‌شوند انتظار دارم همواره مدافع استقلال و عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی باشند و با طرح‌هایی که در مجلس تصویب می‌کنند به مشکلات جوانان و به ویژه اقشار کم درآمد جامعه را مدنظر قرار دهند. 

«هه‌ژار کاکیلی» که یک رای‌اولی است و به همراه دوستانش برای رای دادن آمده‌اند، گفت: با بچه‌های محل جمع شدیم و برای شرکت در انتخابات امروز هم به صورت گروهی آمده‌ایم تا گامی بلند در اقتدار کشورمان برداشته باشیم.

وی اضافه کرد: این شهرستان با مشکلات زیادی از جمله عقب‌ماندگی‌های زیرساختی و مشکل اشتغال جوانان تحصیل‌کرده مواجه است و نماینده‌ای که انتخاب می‌شود باید علت این عقب ماندگی‌ها را بررسی کند.

رحیم امیری ۲۲ ساله نیز پس از انداختن رای خود در صندوق اظهار داشت: هنگام انداختن رای خود این صحنه را با گوشی تلفن همراهم ثبت کردم تا در فضای مجازی مثل اینستاگرام منتشر کنم و به جهانیان نشان دهم که ما مردم کُرد به ویژه جوانان همیشه در صحنه حاضر هستیم.

حضور پرشور و شعور جوانان و به ویژه رای‌اولی‌ها در یازدهمین دوره انتخابات مجلس نه تنها در مهاباد بلکه در جای جای ایران اسلامی بسیار گسترده و باشکوه بود؛ آنان با این حضور حماسی نشان دادند که نسبت به سرنوشت خود نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۷۰ هزار نفر در مهاباد واجد شرایط رای‌دادن هستند؛ مهاباد دارای ۲ حوزه اصلی و فرعی انتخابات است که حوزه اصلی آن در مهاباد و حوزه فرعی در شهر خلیفان قرار دارد و ۱۲۰ شعبه اخذ رای شامل ۵۹ شعبه شهری و ۶۱ شعبه روستایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین شده‌است.

برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ۹ نفر برای تصاحب یک کرسی نمایندگی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی انتخابات مجلس شورای اسلامی مهاباد آذربایجان غربی انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس رای دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به آمادگی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور اظهار داشت: عوامل برگزاری انتخابات در کشور روی انتخاب اعضای شعب و هیات اجرایی دقت لازم را رعایت کنند که هیچ شائبه وجود نداشته باشد.

معاون وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: وعده صادق اتفاق بی نظیری بود و هنوز زوایای این عملیات مشخص نشده است و اخیرا برخی از تحلیلگران آنها به عظمت این عملیات اعتراف می‌کنند و این عملیات با قدرت ایمان انجام گرفت و جامعه استکباری با همه تمهیدات پیش بینی کرده شکست سختی خورد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که عملیات وعده صادق را عملی کرد پشتیبانی مردم بود و با همین پشتیبانی همه مشکلات را حل می‌کنیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

هفتم خرداد شروع به کار مجلس دوازدهم اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس