Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@19:53:30 GMT

آلمان: شهرک‌سازی اسرائیل در قدس شرقی غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۴۱۶۸

آلمان: شهرک‌سازی اسرائیل در قدس شرقی غیرقانونی است

وزارت خارجه آلمان در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی برای ایجاد 5000 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی اشغالی گفت که این اقدام بر خلاف قوانین بین‌المللی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ وزارت خارجه آلمان روز جمعه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت 5 هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌های اسرائیلی در قدس شرقی اشغالی ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آلمان در ادامه اضافه کرد: «این اقدام بار دیگر قدس شرقی اشغالی را از کرانه باختری بیشتر جدا خواهد کرد و احتمال ایجاد کشور فلسطینی را تضعیف می‌کند.»

وزارت خارجه آلمان در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: «ما بار دیگر از دولت اسرائیل می‌خواهیم برنامه ایجاد واحدهای اقامتی در "حار حوما" و "گیوات هاماتوس" در قدس اشغالی را رها کرده و ساخت شهرک در مناطق اشغالی که بر خلاف قوانین بین‌المللی است را متوقف کند.»

 وزارت مسکن رژیم صهیونیستی دو روز پیش طرحی را برای احداث 9 هزار واحد مسکونی در شمال قدس اشغالی و در زمینی که قبلا فرودگاه قدس بوده، آماده کرده است. (جزئیات بیشتر)

فرودگاه در منطقه قلندیا در شمال قدس و در منطقه‌ای احاطه شده توسط محله‌ها و روستاهای پرجمعیت از خانواده‌های فلسطینی واقع است. این فرودگاه تنها فرودگاه در کرانه باختری تا قبل از جنگ ۱۹۶۷ بود که توسط اردن هم اداره می‌شد.

اسرائیل پس از سال ۶۷ از این فرودگاه برای پروازهای داخلی و اهداف نظامی استفاده می‌کرد و با وقوع انتفاضه دوم در اکتبر ۲۰۰۰ استفاده از آن متوقف شد.

به گفته روزنامه هاآرتص این طرح در زمینی به مساحت یک هزار و دویست هکتار و برای ساحت ۹ هزار واحد مسکونی و اجرای پروژه‌های تجاری و ساخت هتل و دیگر تاسیسات به اجرا درخواهد آمد.

بر اساس حقوق بین الملل شهرک‌های رژیم صهیونیستی غیرقانونی است، اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پاییز گذشته اعلام کرد که از این زاویه به آنها(شهرک‌های صهیونیست‌نشین) نگاه نمی‌کند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: آلمان اسرائیل رژیم صهیونیستی وزارت خارجه وزارت خارجه آلمان رژیم صهیونیستی واحد مسکونی قدس شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان در ادامه عملیات‌های خود برای حمایت از مردم مظلوم غزه یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داد.

در بیانیه حزب الله در خصوص این عملیات آمده است: برای حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی سحرگاه امروز پنج‌شنبه نظامیان دشمن صهیونیستی را در پایگاه المالکیه به صورت مستقیم هدف حمله موشکی قرار داد.

این خبر در حالی است که یک پهپاد ارتش اشغالگر خانه‌ای را در اطراف شهرک مرکبا در جنوب لبنان هدف قرار داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم اعلام کردند که آژیرهای خطر در شماری از شهرک‌های صهیونیستی در منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطنی اشغالی از بیم حمله پهپادی از جنوب لبنان به صدا درآمد.

کد خبر 6081928

دیگر خبرها

  • جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی
  • ساخت و ساز غیرقانونی در شهرک اندیشه
  • آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد
  • شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» رژیم صهیونیستی
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • آلمان: ما خواستار حفظ آرامش پس از حمله ایران هستیم
  • اسرائیل از هفتم اکتبر با سرعت بیشتری شهرک می‌سازد
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس
  • پایگاه نواتیم اسرائیل چه ارزش نظامی دارد؟