Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به عربستان سعودی به مقامات این کشور در خصوص کوتاه آمدن در برابر ایران هشدار داد.

پامپئو در مصاحبه با روزنامه «تاون هال» مدعی شد: «رهبران این منطقه به‌طور بنیادین می‌دانند که قاسم سلیمانی تروریست بود که نه تنها صدها آمریکایی که از آن خبر داریم بلکه هزاران نفر از مردم خودشان را کشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها عمیقاً قدردان اقدام رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ هستند که فردی را کشت که در مرکزیت خشونت‌های این منطقه قرار داشت. آن‌ها قدردان کاری هستند که ما انجام دادیم».

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «آن‌ها (سران کشورهای منطقه) قدردان توانایی آمریکا در حمایت از موضعی بازدارنده هستند که اتخاذ کرده‌ایم و می‌دانند که اگر کوتاه بیاییم، اگر در مقابل امپریالیسم عقب برویم، از این رژیم انقلابی تئوکراتیک که جان مردم عادی را می‌گیرد، چه در اردن باشد چه بحرین یا اینجا در عربستان سعودی یا امارات، بدترین اتفاق ممکن رخ خواهد داد».

وی افزود: «آن‌ها (سران کشورهای منطقه) قدردان حضور ما، حمایت ما و تلاش ما به‌عنوان بخشی از این ائتلاف هستند، خواه در تنگه هرمز باشد یا در اروپا یا در اینجا بر روی زمین».

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین مدعی شد: «تهدید ایران همچنان پا برجا است و نه فقط آمریکا بلکه تمام جهان باید هوشیاری، بازدارندگی و فشار بر رژیم ایران را ادامه دهند تا مردم ایران بتوانند در نهایت موفق شوند». پامپئو درباره تعریف خود درباره موفقیت مردم ایران توضیحی نداد.

ادعاهای پامپئو علیه دموکراسی در ایران در حالی بیان شد که روز گذشته (پنجشنبه) «برایان هوک» نماینده دولت آمریکا در امور ایران گفت:‌ «اعلام می‌کنم که آمریکا پنج مقام ارشد رژیم [ایران] را تحت فرمان اجرایی ۱۳۸۷۶ تحت تحریم قرار می‌دهد. این پنج مقام مانع از دسترسی مردم ایران به انتخابات مجلسی آزاد و منصفانه شدند».

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امور خارجه آمریکا ایران عربستان مصاحبه مایک پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بی‌سابقه ایران به اسرائیل از طریق مصر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ الجزیره خبر داد ایران پیام‌های جدیدی به آمریکا و رژیم صهیونیستی از طریق ترکیه و مصر ارسال کرده است.

شبکه الجزیره به نقل از این منابع گزارش داد: تهران از طریق قاهره نیز پیام هشدار مهم و بی‌سابقه به اسرائیل ارسال کرد.

منابع دیپلماتیک ایرانی خاطرنشان کردند که مضمون پیام ایران پاسخ به هرگونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز با تاکید بر اینکه حمله به برخی از مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود در راستای دفاع مشروع صورت گرفت، گفت: ایران در این زمینه مسئولانه عمل کرد و پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران نیز گفته بود: در پیامی که به دوستانمان در کشورهای منطقه دادیم، از ۷۲ ساعت قبل از عملیات اطلاع دادیم که پاسخ ایران در قالب دفاع مشروع قطعی و مسلم است، بنابراین ما امنیت همسایگان و منطقه را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

او افزود: به برادران و دوستان‌مان در منطقه که ایالات متحده آمریکا در آن کشورها دارای پایگاه نظامی است، اعلام کردیم که هدف ما در دفاع مشروع صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است و ما به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیستم. ما تاکید کردیم که هرگز از توسعه تنش در منطقه استقبال نکرده‌ایم. هشدار دادیم اگر ایالات متحده از فضا یا سرزمین کشورهای مورد نظر برای دفاع و حمایت جانبدارانه از تل‌آویو استفاده کند، به ناچار پایگاه نظامی آمریکا در آن کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: وزارت امور خارجه ترکیه گفت که پیش از وقوع این حمله، با واشنگتن و تهران گفت‌وگو کرده و به عنوان میانجی پیام‌هایی را به منظور اطمینان یافتن از این که واکنش‌ها متناسب باشد، منتقل کرده بود.

یک منبع دیپلماتیک ترکیه‌ای در این باره گفت: ایران گفت که واکنش آن پاسخ به حمله اسراییل به سفارت آن در دمشق است و فراتر از آن نخواهد بود. ما از احتمالات مطلع بودیم و اتفاقاتی که افتاد برایمان تعجب‌آور نبود.

انتهای پیام

کد خبر 844631 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • هشدار امیرعبداللهیان به اسرائیل در رایزنی با همتایان خود
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا
  • تماس فوری مصر با اسرائیل درباره ایران
  • مصر پیام ایران را به رژیم اسرائیل رسانده است
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • هشدار بی‌سابقه ایران به اسرائیل از طریق مصر
  • کنعانی: ایران یک قدرت مقتدر و امنیت‌آفرین است | آمریکا قدردان اقدام منطقی ایران باشد
  • ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست/ آمریکا باید قدردان اقدام منطقی ایران باشد