Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@23:30:27 GMT

حدود ۳۰ درصد از مردم مشهد در انتخابات شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۴۹۳۶

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: در جریان انتخابات امروز تاکنون هیچ مشکلی در حوزه‌های امور امنیتی و اجرایی هزار و ۵۲۰ شعبه رای‌گیری فعال در شهرستان مشهد وجود نداشته است. 

وی در ادامه حضور ساکنان شهرهای کوچک را در انتخابات امروز بیشتر در نوبت صبح اعلام و بیان کرد: در شهر مشهد با توجه به حضور مردم در اماکن تفریحی بیشترین موج مشارکت انتخاباتی عصرها شکل می‌گیرد لذا موج دوم مراجعه به شعبه‌های رای‌گیری در عصر رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرایند رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شد و هزار و ۶۱۲ شعبه از این تعداد در روستاهای خراسان رضوی برپا شده‌اند.  

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی هم‌اینک ۷۵ هزار نیروی اجرایی در سطح این استان دست‌اندرکار تمشیت اجرای امور انتخابات هستند. در این چارچوب برای هر شعبه اخذ رای پنج نفر نیروی اجرایی مشغول کار هستند.

همچنین شمار عوامل اجرایی برای پاسخگویی به مراجعه احتمالا بیش از حد معمول رای‌دهندگان در هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای خراسان رضوی، تا هفت نفر در نظر گرفته شده است.

رای‌اولی‌های خراسان رضوی نیز ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر هستند که امروز برای نخستین بار با حضور در پای صندوق رای‌گیری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت می‌کنند.  

آخرین آمار تعداد نامزدهای باقیمانده در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ۴۷۹ نفر یعنی ۲۷ رقیب برای هر صندلی سبز خانه ملت از این استان است.  

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات خبرگان رهبری شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی مشهد خراسان رضوی رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مشهدگفت: سطح ابلاغی زیر کشت کلزا در مشهد برای سال زراعی جاری ۹۲۰هکتار است که کل سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در این شهرستان محقق شده است.

علی اکبر قارزی بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود گفت: شهرستان مشهد رتبه نخست را در سطح زیر کشت و تولید در زمینه محصول کلزا در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد کمباین‌های برداشت در استان برای این نوع محصول ۴۵ دستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات