Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@05:28:11 GMT

درآمد نفتی ونزوئلا در آستانه توقف کامل

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۵۱۰۸

به گزارش ایلنا و به نقل از بلومبرگ، شرکت "بازرگانی روس‌نفت" که صادرکننده اصلی نفت ونزوئلا است، به دلیل کمک به دولت ونزوئلا برای فروش نفت هدف تحریم آمریکا قرار گرفت. این واحد سوییسی روس‌نفت عامل فروش حدودی نیمی از صادرات نفت ونزوئلا به میزان ۸۷۴.۶۴۹ هزار بشکه در روز در ژانویه بوده است. عمده صادرات نفت ونزوئلا در سال میلادی گذشته به خریداران در هند و چین تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرناندو فریرا، مدیر ریسک ژئوپلیتیکی در شرکت "راپیدان انرژی" اظهار کرد: با این تحریم‌ها پالایشگاه‌ها رغبت خود برای خرید نفت ونزوئلا را بیشتر از دست می‌دهند و کشتی‌داران تمایلی برای همکاری با شرکت "بازرگانی روس‌نفت" نخواهند داشت. تولید نفت ونزوئلا ممکن است در مقایسه با ۸۵۰ هزار بشکه در روز در ژانویه به حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز تا پایان امسال سقوط کند. تحریم‌ها علیه شرکت "بازرگانی روس‌نفت" همکاری شرکت‌های بین‌المللی شامل شرکت‌های کشتیرانی، بیمه‌گران و بانک‌ها را عملا غیرممکن می‌کند. نرخ‌های جهانی کرایه نفتکش در سپتامبر پس از این که بزرگترین شرکت کشتیرانی چین به اتهام نقض تحریم‌ها، هدف تحریم آمریکا قرار گرفت، افزایش سرسام آوری پیدا کرد. البته تحریم‌ها علیه واحد دالیان شرکت کاسکوی چین ماه میلادی گذشته رفع شدند. هند که بزرگترین مقصد صادرات نفت ونزوئلا است، حدود ۳۶ درصد از کل صادرات نفت این کشور در سال ۲۰۱۹ را خریداری کرد. "ریلاینس اینداستریز" و "نایارا انرژی" خریداران اصلی نفت ونزوئلا بوده‌اند. در این بین تحریم‌ها علیه شرکت "بازرگانی روس‌نفت" به صادرات نفت ونزوئلا به چین که بزرگترین واردکننده نفت دنیاست، مستقیما آسیب می‌زند. گریدهای نفتی روسیه مانند اسپو بِلِند و اورال توسط واحدهای مختلف روس‌نفت فروخته می‌شوند و بنابراین تحریم‌های جدید آمریکا روی آنها تاثیری ندارد اما ممکن است بانک‌ها و بیمه‌گران برای مشارکت در قرارداد فروش آنها احتیاط بیشتری به عمل آورند. روس‌نفت و شرکت PDVSA شرکای قدیمی هستند و روس‌نفت شریک جوینت ونچرهای نفتی در ونزوئلا است و ۶.۵ میلیارد دلار به شرکت PDVSA در قبال دریافت نفت وام داده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: چین درآمد دلار نفت ونزوئلا صادرات نفت ونزوئلا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

 شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق | عکس
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی