Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه پاکستان جمعه شب و ساعاتی پس از اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر امضای توافق صلح با طالبان در آینده نزدیک، بیانیه‌ای در استقبال از این تحول صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: اسلام‌آباد مشتاقانه در انتظار امضای پیمان صلح آمریکا با طالبان در ۱۰ اسفند (۲۹ فوریه) است زیرا پس از این مرحله راه برای گفت‌ و گوها میان تمامی گروه‌های داخل افغانستان هموار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان اضافه شده که این کشور امیدوار است که احزاب افغانستان از این فرصت تاریخی استفاده کرده و یک راه حل سیاسی جامع و فراگیر را برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان و منطقه به کار گیرند.

در بیانیه مذکور تصریح شده که پاکستان بار دیگر بر تعهد خود برای حمایت از افغانستان صلح آمیز، پایدار، متحد، دموکراتیک و مرفه همراه با صلح با همسایگانش تاکید می‌کند.

دولت پاکستان همچنین از جامعه بین الملل خواست تا نقش خود را در تقویت تلاش‌ها برای برقراری صلح پایدار در افغانستان و کمک به ایجاد شرایط در این کشور به منظور بازگشت عزتمندانه پناهندگان افغان از پاکستان به وطن خود ایفا کند.

تارنمای خبری بلومبرگ روز جمعه گزارش داد «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از برنامه‌ریزی برای امضای توافقنامه صلح با طالبان در ۲۹ ماه جاری میلادی (۱۰ اسفندماه) خبر داد.

رسانه‌های افغانستان نیز به نقل از دفتر شورای امنیت ملی این کشور اعلام کردند که براساس توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان کاهش خشونت‌ها از ساعت ۲۴ امشب وارد فاز عملی خواهد شد.

برچسب‌ها پاکستان طالبان ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری مذاکرات صلح افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان طالبان ایالات متحده آمریکا پاکستان طالبان ایالات متحده آمریکا امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۵۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بلینکن» چارچوب واکنش آمریکا به ایران را تعریف کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در نخستین واکنش رسمی به انتقام‌جویی ایران از رژیم صهیونیستی، با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: به دنبال تشدید تنش (با تهران) نیستیم، اما همان‌طور که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به‌وضوح گفت، به حمایت از اسرائیل به‌منظور دفاع از خودش ادامه می‌دهیم و از نظامیان آمریکایی (مستقر در منطقه) حفاظت می‌کنیم.

وی در انتهای این بیانیه کوتاه که با عنوان «پاسخ آمریکا به حمله ایران علیه اسرائیل» در وبگاه وزارت خارجه آمریکا بارگذاری شده، افزود: در ساعت‌ها و روز‌های پیش رو، با متحدان و شرکای منطقه‌ای و جهانی مشورت می‌کنم.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات احداث شهرک جدید بومیز جهرم در آینده نزدیک
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • بیانیه وزارتخارجه طالبان درباره حملات ایران علیه اسرائیل
  • واکنش روسیه به پاسخ ایران به اسرائیل
  • واکنش روسیه به اقدام تنبیهی ایران علیه اسرائیل
  • واکنش روسیه به اقدام تنبیهی ایران به اسرائیل
  • واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
  • «بلینکن» چارچوب واکنش آمریکا به ایران را تعریف کرد
  • استخدام پلیس زن در افغانستان