Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:34:14 GMT

حضور و مشارکت در انتخابات را وظیفه ملی خود می دانیم

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۵۱۹۶

حضور و مشارکت در انتخابات را وظیفه ملی خود می دانیم

 سیمون ترهوسپیان غروب جمعه در حاشیه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه هر ایرانی است که در این انتخابات شرکت کند و به فرموده رهبرانقلاب باید هر ایرانی با شرکت در انتخابات کشور خود را بیمه کند.

وی با اشاره به اینکه اقلیت های مذهبی حضور و مشارکت در انتخابات را وظیفه ملی و میهنی خود می دانند افزود: اشتغال جوانان، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی ،توسعه رونق اقتصادی و ارتقای سطح معیشت مردم، انتظارات ما از نماینده منتخب مان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوسپیان تاکید کرد: فرقی نمی کند که نماینده از اقلیت یا اکثریت باشد بلکه باید وضعیت معیشتی کل جامعه را رونق بخشیده و در پیشبرد اهداف ملی تلاش کند.

رییس شورای خلیفه گری ارامنه تصریح کرد: ما خودمان را در وهله اول ایرانی می دانیم و این صندوقی که به عنوان امانت در کلیسای حضرت مریم (س)قرار داده شده متعلق به همه ملت ایران است و برایمان مقدس و قابل احترام است می دانیم و برایمان مقدس است .

هوسپیان یادآورشد: آلبرت بغزیان،سوان سهرائی،آرا شاوردیان و آریس شهبازیان چهار نامزد انتخاباتی ارامنه هستند که دو نفر از این نامزدها با رای مستقیم ارامنه انتخاب و راهی مجلس شورای اسلامی می شوند.

اقلیت‌های دینی رسمی ایران ۵ حوزه برای انتخابات مجلس دارد که در مجموع ۵ نماینده را در بر می‌گیرد.طبق اصل ۶۴ قانون اساسی، زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده و مسیحیان آشوری و کلدانی مجموعا یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال هرکدام یک نماینده انتخاب می‌کنند.

گیلان در حال حاضر تنها  ۴۲ نفر ارامنه دارد  که ۳۰ نفر در انزلی ساکن هستند و ۴۰ نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

کلیسای مریم مقدس انزلی تنها شعبه اخذ رای ارامنه گیلان بود.

برچسب‌ها بندرانزلی انتخابات مجلس شورای اسلامی اقلیت های دینی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرانزلی انتخابات مجلس شورای اسلامی اقلیت های دینی بندرانزلی انتخابات مجلس شورای اسلامی اقلیت های دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد

استاندار قم در همایش فرهنگ سازان حضور با اشاره به اینکه توطئه‌های زیادی برای کاهش نرخ مشارکت مردم در کشور و به خصوص در قم صورت گرفته بود گفت: خوشبختانه به همت گروه‌های مختلف نرخ مشارکت در استان قم نسبت به انتخابات قبل ۶ و ۶۳ صدم درصد افزایش یافت.

سیدمحمدآقامیری با بیان اینکه استان قم در انتخابات قبل رتبه ۲۱ کشور را در مشارکت داشت گفت: در این دوره انتخابات استان قم رتبه هفتم را کسب کرد و استان قم ۹ درصد نسبت به میانگین کشور مشارکت بیشتری داشت.

وی افزود: در کشور تنها ۶ استان نرخ رشد مشارکت داشتند و استان قم یکی از این استان‌ها بود.

استاندار با تاکید بر برکات حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور افزود: هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد و این حضور در عرصه‌های مختلف همیشه مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است.

وی افزود: قرارگاه مردمی حضور نباید تعطیل شود و به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده و به دلیل نیاز به افزایش مشارکت باید این قرارگاه با برنامه ریزی به کار خود ادامه دهد.

آقامیری با بیان اینکه نباید گروه مردمی فرهنگ سازان حضور تضعیف یا تعطیل شود و این گروه باید برای انتخابات سال آینده برنامه ریزی شود گفت: مردم توقع دارند تا مشکلات آنان دیده و شنیده شود و مسائل و مشکلات آنان کاهش یابد و این مشکلات فقط با جوانان و کار جهادی حل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • نماینده سابق مجلس: موی سر زنان را می‌بینید شکم گرسنه و اشکشان را نه!
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخوردار است
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخودار است