Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@10:46:23 GMT

نتایج تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه اعلام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۵۳۳۲

نتایج تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امیدواریم تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه تعیین تکلیف شوند، گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج انتخابات حوزه به حوزه اعلام می‌شود.

به گزارش مشرق، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگویی گفت: استانداران تماس می‌گرفتند و تقاضای تمدید زمان رای گیری را داشتند، موضوع با وزیر کشور در میان گذاشته شد، طبق قانون باید موافقت شورای نگهبان نیز گرفته می شد، انتخابات و رای گیری به مدت ۲ ساعت در سراسر کشور تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در برخی از حوزه‌ها کار اخذ رای تمام شده است، در مناطق مرزی رای‌گیری به پایان رسیده است، تصمیم گیری در این خصوص در اختیار استانداران قرار گرفته است. این اختیار وجود دارد که اگر استانداری در حوزه به جمع‌بندی رسید که رای دهنده‌ای وجود ندارد، می‌تواند پایان رای گیری را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: هیچ مرجعی بجز شورای نگهبان حق توقف یا ابطال شعب اخذ رای را ندارد اطلاعیه شماره ۳۴ ستاد انتخابات درباره تمدید ساعت اخذ رأی

وی تصریح کرد: بر اساس چارچوب قانونی تا دو ساعت بعد از ساعت ۲۲ می‌توانیم اخذ رای را تمدید کنیم، که آن هم با نظر وزیر کشور امکان‌پذیر است.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: آنچه از استان‌ها به خصوص استان‌های جنوبی به ما گزارش شده است این است که مردم مشتاقانه حضور یافته‌اند و صف‌های رأی‌گیری شکل گرفته است، استاندار محترم قم اعلام کرد که مردم قم از غروب در انتخابات حضور یافتند. وزیر در مورد تمدید زمان انتخابات از ساعت ۲۲ به بعد تصمیم خواهد گرفت که یا به صورت متمرکز تصمیم‌گیری شود و یا به استانداران واگذار شود.

 وی در مورد نحوه شمارش آرا گفت: پس از پایان اخذ رای شعبه تعطیل می‌شود و اعضای شعبه شامل اعضا و ناظرین و نماینده شورای نگهبان شروع به شمارش آرا می‌کنند. امیدواریم تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه تعیین تکلیف شوند.

عرف گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج انتخابات حوزه به حوزه اعلام می‌شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان ستاد انتخابات کشور جمال عرف انتخابات98 ستاد انتخابات حوزه ها رای گیری اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : گفت: رأی‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، تکلیف ۵ حوزه انتخابیه مشخص‌شده و تنها حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است که به دور دوم کشیده شد.

وی افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه کرمانشاه از ۳ کرسی تعلق گرفته تنها تکلیف یک کرسی با منتخب شدن محمد رشیدی مشخص شده و نتیجه ۲ کرسی دیگر به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل‌الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه ۴ نامزدی هستند که در بازه زمانی تعیین شده ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت به تبلیغات خواهند پرداخت.

وی تفاوت دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه را در تمام الکترونیکی برگزار شدن آن عنوان کرد و گفت: برخلاف دوره اول که به‌صورت صدور تعرفه، نوشتن رأی در برگه‌های تعرفه و شمارش تعرفه‌ها در پایان انجام می‌شد، در دوره دوم دیگر فرد در صدور تعرفه دخالتی نخواهد داشت و توسط دستگاه و به‌صورت الکترونیکی تعرفه صادر و در صندوق انداخته خواهد شد.

شعبانی شرایط احراز هویت رأی‌دهندگان در دوره دوم را مشابه دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت کشور مجوز کاهش ۳۰ درصدی صندوق‌های اخذ رأی را داده است، با مشورت صورت گرفته با استاندار بنا داریم جهت رفاه حال رأی‌دهندگان تعداد کمتری از صندوق‌ها را کاهش دهیم.

وی ضمن تصریح این‌که در دور اول ۵۰ درصد عوامل و نیروهای اجرایی در برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به‌کارگیری شده بود، گفت: در دور دوم نیز همین تعداد عوامل اجرایی به کار گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اشاره‌ای به اعتراضات برخی از نامزدها در دوره اول انتخابات داشت و ادامه داد: در دور اول اعتراضات برخی از نامزدها را داشتیم که با بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت نظارت و همراهی هیئت اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شد.

وی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را سالم‌ترین دوره عنوان کرد و نقش دولت در روند انتخابات را کاملاً بی‌طرف دانست.

کد خبر 747671

دیگر خبرها

  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳
  • محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو