Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@23:49:03 GMT

انتخابات در قم باشکوه بود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۵۵۴۵

انتخابات در قم باشکوه بود

ایسنا/قم در دوم اسفندماه، مردم قم شور و شکوهی دوباره آفریدند و با حضور خود پای صندوق‌های رای، با آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، تجدید پیمان کردند.

در حالی که از روز چهارشنبه خبر مثبت بودن آزمایشات کرونا در قم اعلام شد، هجمه‌ای عظیم تبلیغاتی، خبر از عدم حضور شهروندان قمی به دلیل نگرانی از بیماری کرونا می‌داد و مانور وسیع رسانه‌ای معاند این گونه القاء می‌کرد که شعبات رای‌گیری در قم، خلوت‌تر از هر زمان دیگری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساعت 7 و 45 دقیقه صبح، در حالی که هنوز 15 دقیقه به آغاز انتخابات زمان باقی مانده بود با عبور از کنار برخی از شعب مرکزی در سطح استان قم، مردم در صف در انتظار آغاز رای‌گیری بودند، به ویژه این صفوف در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به هم پیوسته‌تر می‌شد و این ازدحام و صفوف در برخی از مساجد و شعب در مناطق مختلف قم، به چشم می‌خورد.
مردم قم، فارغ از نگرانی‌های بی‌مورد با شور و اشتیاق همیشگی در شعب حاضر شدند و آرای خود را طبق اسامی نهایی داوطلب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را روی برگه‌ها می‌نوشتند و رای خود را در صندوق‌ها می‌انداختند.
در ساعت 20 با توجه به افزایش مراجعات در برخی از شعب و با اینکه بیش از ۳۲۰ هزار نفر از مردم قم در پای صندوق های رای حاضر شده بودند، انتخابات به دلیل استقبال مردم تا ساعت 22 تمدید شد.
مردم قم با حضور در ۶۶۹ شعبه اخذ رای در سطح استان قم، مشارکت خوبی را به نمایش گذاشتند و به گفته بیژن سلیمان پور، معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی قم و رئیس ستاد انتخابات استان قم این مشارکت از ابتدای صبح بسیار قابل توجه و قابل تقدیر بود و قمی‌ها نشان دادند که از این آزمون بزرگ با توجه تمام نگرانی‌هایی که از کرونا داشتند، برآمدند و هیچ مساله‌ای روی اراده آنها اثری ندارد و این تنها یک شعار نیست.
بهرام سرمست نیز پیرامون تمهیدات بهداشتی در جهت برگزاری انتخابات باشکوه اعلام کرد که جای نگرانی برای حضور پای صندوق‌های رای وجود ندارد و مردم به شایعات توجهی نداشته باشند و موثق‌ترین اخبار را از مسئولان علوم پزشکی قم دریافت کنند.
وی تصریح کرد: امروز شاهد انتخاباتی باشکوه بودیم و همچنان نیز ادامه دارد و علی‌رغم تبلیغات رسانه‌های بیگانه پیرامون مشارکت کم‌رنگ مردم پای صندوق‌های رای به دلیل شیوع احتمالی ویروس کرونا، اما انتخابات پرشورتر از سالهای قبل است.
حضور جوانان به ویژه قشر دانشجو با همان شور و نشاط خاص جوانی، زیبایی خاصی به این حماسه می‌بخشید، ضمن اینکه بحث‌های سیاسی و اینکه فارغ از جناح و دیدگاه سیاسی، انصافا افراد کارآمدتر و متخصص‌تر و اصلح‌تر را انتخاب کنند، نقل برخی از تجمعات و صفوف بود.
حجت‌الاسلام محمد رضا آخوندزاده معاون استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های قم با ابراز خرسندی از حضور جوانان و دانشجویان این حماسه را نشانه بلوغ سیاسی و اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: امروز، بار دیگر با آرمان‌های امام راحل (ره)، شهدا و رهبری تبجدید بیعت کردیم و مشارکتی با شکوه خلق شد که همین امر زمینه ارتقای اقتدار و امنیت کشور در منطقه و سطح بین‌الملل را فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: این حضور گسترده، موجب ناامیدی دشمنان می‌شود و نشان داد که مردم و به ویژه جوانان نسبت به سرنوشت خود دغدغه دارند و بی‌تفاوت نیستند و هیچ یک از تبلیغات سوء نیز در آن‌ها اثری ندارد.
در میان جوانان مجتبی علی‌پور دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره به اهمیت حضور جوانان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی عنوان کرد: نسل جوان و انقلابی به خوبی می‌داند که اگر دشمنان به ظاهر برای ما دل می‌سوزانند در باطن به جز تحریم و فشار اقتصادی و تضعیف، آرزوی دیگری برای ما ندارند و این سادگی‌است اگر تصور کنیم بدون حضور ما در صحنه سرنوشتی خوب رقم خواهد خورد.
وی عنوان کرد: جوانان، مطالبات و خواسته‌های زیادی دارند و گاهی گله‌مند هستند، اما این‌ها مسائل داخلی است و ربطی به دشمنان و مزوران داخلی و خارجی ندارد و اگر ایراد و اشکالی وجود دارد ما باید خودمان با مطالبه‌گری و حضوری موثر در عرصه‌های مختلف و نشان دادن توانمندی مشکلات را حل کنیم.
ساجده سادات حسینی نیز متولد 79 و یک رای اولی است، او می‌گوید تجربه جالبی است و من در این مدت برای انتخاب بهترین گزینه از تجربیات و دانسته‌های دیگران هم استفاده کردم و سعی کردم بهترین افراد را انتخاب کنم تا در چهار سال آینده، شرایط بهتری نسبت به حالا داشته باشم.
تا ساعاتی دیگر، روند جمع آوری آراء از 83 شعبه سیار و 586 شعبه ثابت به پایان خواهد رسید و نتایج مشارکت مردم در این حماسه بزرگ اعلام می‌شود و مردم قم در کنار مراجع و مسئولان به رسالت دینی، ملی، اجتماعی و مدنی خود جامه عمل پوشاندند تا با هر یک از برگ‌های زرین، مجلسی فراجناحی، کارآمد و قوی شکل بگیرد تا بتوان در چارچوب قانون‌گذاری، مشکلات و دغدغه‌ها را یکی یکی پشت سر گذاشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی کروناویروس انتخابات 98 دوم اسفند 98 پای صندوق های رای مردم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرامرز ظلی با وزیر ورزش پس از ترخیص از بیمارستان

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، فرامرز ظلی بازیکن سابق فوتبال و پیشکسوت ورزش ایران پیش از ظهر امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با کیومرث هاشمی دیدار کرد.

ظلی که پس از دوره‌ای بیماری به تازگی از بیمارستان ترخیص شده است، در این دیدار از حضور وزیر ورزش و جوانان در بیمارستان و عیادت از او قدردانی کرد.

کیومرث هاشمی نیز پس از مرور برخی از خاطرات و تصاویر دوران بازی ظلی، پیشکسوتان را «گنجینه طلایی» ورزش ایران خواند و با اشاره به سالها تلاش پیشکسوتان در عرصه ورزش، خدمت به آنها را یکی از شئون اصلی حضور مسئولان در جایگاه خود دانست.

در پایان وزیر ورزش و جوانان برای ظلی و تمامی پیشکسوتان آرزوی سلامتی و عافیت کرد.

کد خبر 6079693

دیگر خبرها

  • ۴ بازیکن بعثت کرمانشاه به اردوی زیر ۲۰سال تیم ملی دعوت شدند
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • دیدار فرامرز ظلی با وزیر ورزش پس از ترخیص از بیمارستان
  • حضور فوتبالیست چهارمحال و بختیاری در اردوی تیم ملی
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • نماینده سابق مجلس: موی سر زنان را می‌بینید شکم گرسنه و اشکشان را نه!
  • آمادگی البرز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اردیبهشت
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد
  • دختران ایران حریفان خود را در رقابت‌های قهرمانی جهان شناختند