Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، اغلب موارد عفونت با ویروس کورونا و مرگ‌ومیرهای ناشی از آن مربوط به سرزمین اصلی چین است (۷۵۴۶۵ مورد عفونت و ۲۲۳۶ مورد مرگ).

ژاپن با ۷۲۷ مورد عفونت (و ۳ مورد مرگ) که اغلب آنها مربوط به کشتی گردشی «دایاموند پرینسس» پهلوگرفته در بندر یوکوهامای این کشور است، در مقام دوم قرار دارد.

کره جنوبی با ۲۰۸ مورد عفونت (و ۲ مورد مرگ) که اغلبشان مربوط به شهر ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیونی «دیگو» در این کشور است، در مقام سوم قرار دارد.

ایران با ۱۸ مورد عفونت (و ۴ مورد مرگ) در رده نهم از لحاظ تعداد موارد عفونت قرار می‌گیرد. ایران با ۴ مورد مرگ ناشی از عفونت با ویروس کورونا پس از سرزمین اصلی چین، بیشترین موارد مرگ ناشی از این بیماری در یک کشور را تا به حال گزارش کرده است.

کره جنوبی و ویتنام از میلیون‌ها شهروند می‌خواهند در خانه‌هایشان بمانند| گسترش کورونا در خارج از چین نخستین مورد عفونت با کورونا در لبنان در یک زن بازگشته از قم شناسایی شد کشور شمار عفونت‌ها شمار مرگ‌ها سرزمین اصلی چین ۷۵۴۶۵ ۲۲۳۶ ژاپن ۷۲۷ ۳ کره جنوبی ۲۰۸ ۲ سنگاپور ۸۶ ۰ هنگ‌کنگ ۶۹ ۲ تایلند ۳۵ ۰ تایوان ۲۶ ۱ مالزی ۲۲ ۰ ایران ۱۸ ۴ استرالیا ۱۷ ۰ آلمان  ۱۶ ۰ ویتنام ۱۶ ۰ آمریکا ۱۵ ۰ فرانسه ۱۲ ۱ ماکائو ۱۰ ۰ کانادا ۹ ۰ امارات  ۹ ۰ انگلیس ۹ ۰ ایتالیا ۶ ۰ فیلیپین ۳ ۱ هند ۳ ۰ روسیه  ۲ ۰ اسپانیا ۲ ۰ بلژیک ۱ ۰ کامبوج ۱ ۰ مصر ۱ ۰ فنلاند ۱ ۰ فلسطین اشغالی ۱ ۰ لبنان  ۱ ۰ نپال ۱ ۰ سری‌لانکا ۱ ۰ سوئد ۱ ۰ کد خبر 485715 برچسب‌ها كروناويروس كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس كرونا در ايران مورد عفونت مورد مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

امروزه جمهوری اسلامی ایران در عرصه پرنده‌های بدون سرنشین به یکی از قدرت‌های جهانی تبدیل شده و قدرت‌های استکباری برای توقف این روند رو به رشد از هیچ اقدامی از جمله تحریم و فشار بین‌المللی دریغ نکرده‌اند.

با مقایسه روند تولید و سرعت پیشرفت دانش «پهپاد» در جهان، به این مهم دست می‌یابیم که تاریخ فعالیت در حوزه پهپاد در سطح جهان بیش از یک قرن سابقه دارد. در این میان ایران اسلامی تنها حدود ۳۵ سال در این حوزه راهبردی فعالیت داشته و به اذعان و اعتراف کارشناسان و صاحب نظران غربی، به یکی از قدرت‌های برتر پهپاد در جهان تبدیل شده است.

پهپاد‌ها که از مظاهر جنگ الکترونیک به شمار می‌روند همان پرنده‌های هدایت پذیری هستند که در عملیات‌های نظامی و غیرنظامی گوی سبقت را از ماهواره‌ها و هواپیما‌های سرنشین دار ربوده اند در واقع امروز مأموریت شناسایی و نظارت هوایی بیشترین حجم کاری پهپاد‌ها را در سراسر دنیا را به خود اختصاص می‌دهد. یکی از مزیت‌های مهم این وسایل در مأموریت‌های شناسایی، توانایی پرواز چند ساعته تا چند روزه روی هدف به صورت مداوم است، کاری که از عهده ماهواره‌های جاسوسی که عموماً در ارتفاعات نه چندان بالا مستقر هستند بر نمی‌آید و هواپیما‌های سرنشین دار هم بیشتر به دلیل محدودیت‌های تحمل انسان امکان پرواز طولانی مدت را ندارند.

 شاید اولین سری از پهپاد‌های ایرانی را بتوان نمونه اولیه پهپاد مهاجر ۱ نامید. این پهپاد بنابر نیاز کشورمان برای دستیابی به اطلاعات دشمن در دوران جنگ تحمیلی توسط متخصصان کشورمان ساخته و رونمایی شد و کمک قابل توجهی به نیرو‌های کشورمان در دستیابی به اطلاعات محرمانه یگان‌های ارتش بعثی داشت. با تلاش متخصصان کشورمان، امروزه خانواده پهپاد‌های مهاجر، خانواده پهپاد‌های ابابیل و پهپاد‌های شاهد، یسیر، سریر و... مشهورترین پهپاد‌های ایرانی هستند که عملیاتی بوده و در رزمایش‌های مختلف به کار گرفته شده‌اند.

پهپاد‌ها نمونه بی نقصی از نوعی از تکنولوژی هستند که امکان استفاده از آن توسط همگان وجود دارد و دست‌کم نمونه‌های تجاری آن را می‌توان به سادگی سر هم کرده و برای اهداف عمدتاً غیرنظامی به کار گرفت.

امروز می‌توان به جرات گفت جمهوری اسلامی ایران یکی از گسترده‌ترین و متنوع‌ترین ناوگان‌های پهپادی منطقه را دارا است؛ ناوگانی متشکل از پهپاد‌هایی با طرح‌های صد در صد بومی تا پهپاد‌هایی مهندسی معکوس شده که طی سال‌های اخیر به راه‌های مختلف در اختیار نیرو‌های مسلح قرار گرفته است.  این مسئله جمهوری اسلامی ایران را از نظر تنوع و گستردگی کاربری پهپاد‌ها در کنار قدرت‌های پهپادی نظیر بریتانیا قرار داده است.

امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با توانایی ایران در صنایع پهپادی گفت: نیرو‌های مسلح در تمامی حوزه‌ها خصوصا در موضوع استفاده و ساخت پهپاد‌ها وضعیت خوبی دارند و البته این را دشمنان ما به خوبی اعتراف کرده اند که در این امر پیشرفت‌های بسیار مهمی را داشته ایم و به امید خدا این مسئله را استمرار خواهیم داد.

او گفت: ما به دلیل آن که صاحب فناوری هستیم سایر کشور‌ها نیازمندی‌های خود را به ما اعلام می‌کنند و این نیازمندی‌ها با توجه به توانایی‌هایی که داریم در مناسبات ما با سایر کشور‌ها  مورد توجه قرار می‌گیرد.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان این واقعیت که ایران در میان پنج قدرت پهپادی قرار دارد، گفت: حضور ایران در جمع ۵ کشور برتر در حوزه قدرت پهپادی جهان حاصل ۳۷ سال تجربه بهره‌گیری پهپاد‌ها از اوایل دفاع مقدس تا امروز است.

وی گفت: پهپاد‌های ما از جهت بُرد و عملکرد در بیش از ۱۵ رشته عملکردی و از جهت دقت، ماندگاری و مأموریت در سطح بالای جهانی قرار دارند و جوسازی‌هایی که امروز درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی می‌شود، فارغ از اینکه بسیاری از آنها ممکن است دروغ باشد، اما نشان از تأثیرگذاری، اهمیت و رتبه بالای پهپاد در جمهوری اسلامی ایران دارد.

سوم بهمن امسال بود که انبوهی از پهپاد‌های راهبردی طراحی و تولید شده توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با حضور فرمانده کل ارتش و وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در چند نقطه از کشور به سازمان رزم ارتش الحاق شد.

در این مراسم، انواع پهپاد‌های راهبردی چند منظوره «ابابیل ـ ۴»، پهپاد «ابابیل ـ ۵» با قابلیت اجرای انواع ماموریت‌های شناسایی، مراقبت، جنگ الکترونیک، جمع آوری اطلاعات سیگنالی، رزمی، همچنین پهپاد‌های آرش و باور با قابلیت اجرای ماموریت انهدامی، دور برد و نقطه زن و نیز پهپاد جت کرار با قابلیت اجرای انواع ماموریت‌های هدف، رزمی و رهگیر هوایی به سازمان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

یکی از مهم‌ترین پهپاد‌های الحاق شده به ارتش توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، پهپاد «ابابیل ـ ۵» است. البته این پهپاد پیش از این نیز، ۳۱ فروردین امسال در مراسمی به همراه سایر پهپاد‌ها به ارتش الحاق شده بود.

پهپاد «ابابیل ـ ۵» نسل جدید پهپاد‌های ابابیل است که پس از نمونه‌های موفق «ابابیل ـ ۳» و «ابابیل ـ ۴» پا به عرصه گذاشت و در رزمایش پهپادی ارتش نیز توانست ناوگان دریایی تروریست‌های آمریکایی را از فاصله ۱۲ هزار پا را شناسایی کند.

پهپاد «ابابیل ـ ۵» یک هواپیمای بدون سرنشین چند منظوره با قابلیت انجام ماموریت‌های رزمی، شناسایی، مراقبت، جمع آوری اطلاعات و جنگ الکترونیک ساخت صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است.

این پرنده بدون سرنشین قادر است تا سکو‌های الکتروپتیک چند منظوره دید در شب، محموله‌های جمع آوری اطلاعات سیگنالی و  محموله‌های راداری را حمل کند.

بیشینه سرعت پهپاد «ابابیل ـ ۵»، ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. تداوم پرواز این پهپاد با محموله ۱۲ ساعت بوده و سقف پرواز آن، ۱۸ هزار پا تخمین زده شده است. شعاع عملیاتی این پرنده بدون سرنشین ۳۰۰ کیلومتر است. البته این پهپاد نشان داد که در شرایطی قادر خواهد بود تا عملیات شناسایی را در مدت ۲۴ ساعت یعنی مشابه آنچه در دومین رزمایش مشترک پهپادی ارتش رخ داد، انجام بدهد.

این پهپاد پس از پایان ماموریت خود بوسیله ارابه فرود در شرایط عادی و چتر در شرایط اضطراری است.

پهپاد «ابابیل ـ ۵» قادر به حمل محموله‌ای با وزن ۱۲۰ کیلوگرم شامل بمب‌های هوشمند خانواده قائم و موشک‌های خانواده الماس است. این پهپاد می‌تواند ۶ موشک نقطه‌زن با کلاهک شدید الانفجار را با خود حمل و در صورت نیاز به سوی اهداف شلیک کند.

صنایع پهپادی ایران در این سال‌ها رشد فراوانی را داشته و اکنون حتی قدرت‌های نظامی دنیا نیز خواستار این پهپاد‌ها هستند و به نوعی آن‌ها نیز پذیرفتند که ایران در این عرصه اکنون از برترین کشور‌های جهان محسوب می‌شود در شرایطی که تا چند دهه پیش شاید کسی حتی باور نمی‌کرد که در کمتر از چند دهه ایران در ایتن عرصه از قدرت‌های جهانی محسوب شود.

در پایان نیز با سخنی از رهبر انقلاب اسلامی گزارش را به اتمام می‌رسانیم.

پیش از این می‌گفتند ساخت تجهیزات موشکی و پهپادی که عکسهایش منتشر می‌شود فتوشاپ است؛ حالا می‌گویند که پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک هستند! چرا به فلان‌کس می‌فروشید، به فلان‌کس می‌دهید. خب، این‌ها کارهایی است که نخبه‌ی ایرانی انجام داده؛ این‌ها برای کشور آبرو است.»این‌ها سخنان رهبر انقلاب در جمع نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی کشور است. ایشان در این سخنرانی ضمن صحبت درباره پیشرفت‌های کشور در صنایع مهم مانند صنایع دفاعی و همچنین ساخت پهپادها بر لزوم ادامه این راه تاکید کرده‌اند. باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • آمار جرائم و تخلفات در خراسان جنوبی پایین است
  • مریم طوسی در آفریقای جنوبی نقره‌ای شد
  • آمار سازمان ملل از گرسنگان در جهان
  • خواننده ای که رکورد اجرای کنسرت در ایران را شکست | آمار شگفت انگیز در سال ۱۴۰۲
  • ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان
  • تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی، جان ۹ نفر را گرفت
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • دو هزار روانشناس جهان جنایات اسرائیل را محکوم کردند