Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یورو نیوز؛ مایک پمپئو در بیانیه‌ای گفت: «هنگامی که (کاهش خشونت) با موفقیت انجام شود، امضای توافق بین ایالات متحده و طالبان باید پیش برود.»

وی افزود که در حال آماده‌سازی برای امضای توافق در تاریخ ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) هستند.

این تاریخ پیش از این از سوی یک مقام بلند پایه افغان نیز مطرح و گفته شده بود، در صورت احترام به کاهش حشونت که از سوی آمریکایی‌ها و طالبان اعلام شده است امضای این توافق در پایتخت قطر صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آتش‌بس موقت باید یک هفته به‌طول بیانجامد اما با توجه به حمله یکشنبه گذشته طالبان به نیروهای ارتش افغانستان به‌نظر می‌رسد هنوز آغاز نشده باشد. با این حال جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که سرانجام پس از هفته‌ها مذاکره و در چهارچوب توافق طالبان، آمریکا و نیروهای امنیتی افغانستان، از بامداد شنبه ۲۲ فوریه (۳ اسفند) یک دورۀ کاهش خشونت در این کشور آغاز خواهد شد.

بیش از ۱۸ سال از حمله ائتلاف به رهبری آمریکا به افغانستان می‌گذرد و تا کنون دو هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای آمریکا و ده‌ها هزار نفر غیر نظامی افغان در جنگ داخلی در این کشور کشته شده‌اند. آمریکا اکنون حدود ۱۳ هزار نیرو در افغانستان دارد و قصد دارد در پی صلح با طالبان از تعداد این نیروها در افغانستان بکاهد.

پمپئو در بیانیه خود تصریح کرد که مذاکرات بین‌الافغانی بلافاصله پس از امضای توافق در ۲۹ فوریه آغاز می‌شود.

وی این مذاکرات را راهی برای دستیابی به یک آتش‌بس کامل و دائمی و ایجاد یک نقشه راه سیاسی برای آینده افغانستان توصیف کرد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که تنها راه دستیابی به صلح پایدار در افغانستان این است که افغان‌ها گردهم آیند و روی یک راهبرد توافق کنند.

وی افزود: «چالش‌ها باقی می‌مانند اما پیشرفت‌های صورت گرفته در دوحه، امید را فراهم می‌کند و یک فرصت واقعی است.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار داعش در افغانستان

شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد و علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود طالبان گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست