Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا مجوز وضع تحریم علیه پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» را برای وزارتخانه‌های خزانه‌داری و امور خارجه این کشور صادر کرد. ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به وزارتخانه‌های خزانه‌داری و امور خارجه کشورش اجازه داد که اقدام به وضع تحریم‌های جدید علیه پروژه انتقال گاز «نورد استریم 2» کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یادداشتی که دونالد ترامپ در این خصوص خطاب به وزرای خزانه‌داری و امور خارجه آمریکا نوشته، آمده است: «بدین وسیله من اختیارات و کارکردهای درج‌شده [در ارتباط با پروژه نورد استریم 2] در بندهای قانون اختیارات دفاع ملی برای سال مالی 2020  را به وزیر امور خارجه با مشورت وزیر خزانه‌داری تفویض می‌کنم.»

خط لوله نورد استریم 2 مرحله پایانی خود را طی می‌کند و هم‌اکنون حدود 150 کیلومتر از این طرح باقی مانده است. البته  شرکت هلندی - ‌سوئیسی "ال سیز" که کار لوله کشی این پروژه در آب های دانمارک را انجام می داد  بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا از پروژه نورد استریم 2 کنار کشید. این شرکت اعلام کرده است که فعالیت آنها زمانی از سرگرفته خواهد شد که اطلاعات بیشتری از طرف نهادهای آمریکایی ارائه شود.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت "گازپروم" است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته‌اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده، زمان آغاز بهره‌برداری از این خط لوله سال 2020 و هزینه احداث آن 10 میلیارد یورو برآورد شده است.

آمریکا برای شکست "پروژه نورد استریم 2" پول خرج می‌کندآمریکا تحریم‌های بیشتری علیه "نورد استریم 2" وضع می‌کندگرهارد شرودر: تحریم‌های آمریکا علیه «نورد استریم2» دخالت در امور داخلی آلمان استانتقاد کمیسیون اروپایی از تحریم‌های آمریکا علیه پروژه گازی "نورد استریم2"جنگ اقتصادی آمریکا علیه روسیه با تحریم خط لوله گاز نورد استریم2ابراز نگرانی آلمان درباره تأثیر تحریم‌های آمریکا بر پروژه گازی "نورد استریم2"تحریم‌های آمریکا علیه «نورد استریم 2»؛ ضربه محکم دیگری به مناسبات دو سوی آتلانتیک

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" اتحادیه اروپا اخبار "روسیه" اخبار "آمریکا" دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اتحادیه اروپا اخبار روسیه اخبار آمریکا دونالد ترامپ اخبار آلمان اتحادیه اروپا اخبار روسیه اخبار آمریکا دونالد ترامپ تحریم های آمریکا نورد استریم 2 آمریکا علیه امور خارجه خزانه داری علیه پروژه خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند

در بحبوحه اجرای سخت‌گیرانه‌تر تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت روسیه، بیش از ۲۵۰ هزار بشکه در روز نفت خام آمریکا در ماه آینده به هند می‌رسد که بالاترین میزان در بیش از یک سال گذشته است.

به گزارش ایسنا، هند که سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، تلاش می‌کند تامین نفت مورد نیاز خود را متنوع کند زیرا تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو، فروش نفت روسیه به هند را تهدید می‌کند.

طبق اعلام شرکت تحقیقاتی کپلر، حدود ۷.۶ میلیون بشکه نفت معادل ۲۵۶ هزار بشکه در روز با سه کشتی بسیار بزرگ و سه کشتی سوئزمکس، به مقصد هند در حرکت است.

طبق داده‌های شرکت مالی  LSEG، کشتی‌هایی که عمدتا به سمت سواحل غربی هند حرکت می‌کنند، توسط شرکت ریلاینس اینداستریز، ویتول، اکوئینور و سینوکور و شرکتهای دیگر کرایه شده اند.

هند تا قبل از سال ۲۰۲۲، به ندرت نفت روسیه را که هزینه‌های حمل بالایی داشت، خریداری می‌کرد اما پس از ممنوعیت واردات نفت روسیه به اروپا، پالایشگاه‌های هندی به خریداران بزرگ نفت روسیه تبدیل شدند و از قیمت پایین‌تر آن بهره بردند.

آمریکا در دومین سالگرد حمله نظامی روسیه به اوکراین و در واکنش به مرگ الکسیس ناوالنی، مخالف سیاسی کرملین، تحریم‌های جدیدی را در ماه میلادی گذشته علیه روسیه وضع کرد. در میان ۵۰۰ هدف تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا، شرکت نفتکش سوفکامفلوت و بیش از ده‌ها نفتکش مرتبط به این شرکت دولتی روسی، قرار گرفتند.

منابع آگاه هفته گذشته به رویترز گفتند: شرکت ریلاینس هند که گرداننده بزرگترین مجتمع پالایشی جهان است، پس از تحریم‌های اخیر آمریکا، نفت روسیه که در نفتکش‌های شرکت سوفکامفلوت حمل می‌شود را خریداری نخواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته منابع، پالایشگاه‌های هندی بیشتری قصد دارند از پذیرش کشتی‌های سوفکامفلوت خودداری کنند و این امر ممکن است واردات نفت روسیه تحت تاثیر قرار دهد و روسیه را با بازارهای کمتری برای محصول شاخص خود روبرو کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم می‌کند
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند