Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@08:23:33 GMT

المحمداوی جانشین ابومهدی المهندس کیست؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۶۵۴۸

المحمداوی جانشین ابومهدی المهندس کیست؟

او در سال‌های اخیر در نبردهای بسیاری در سوریه علیه تروریست‌های تکفیری داعش شرکت کرده که از جمله آنها می‌توان به آزادسازی «تل شعیب، ملیحه، محور الحجیره و الغوطه» اشاره کرد.
المحمداوی همچنین فرماندهی نیروی عراقی در آزادی «کفر نبل و الزهراء»  در حومه (ریف) ادلب را بر عهده داشته است.

عبدالعزیز در سال‌های آغازین فعالیت تشکیلاتی خود مأمور اطلاعاتی سازمان بدر به ریاست «هادی العامری» بوده و افزون بر روابط دیرینه با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با کردها و اهل سنت نیز ارتباط موثر و خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و در سال ۲۰۰۶ با استقبال شهید «عماد مغنیه» از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان، شهید حاج قاسم‌سلیمانی و ابومهدی المهندس، کتائب (گردان‌های) حزب‌الله عراق را به عنوان گروه‌های ویژه و مجهز تشکیل داد.

وی از افراد با سابقه در سازمان الحشد الشعبی بوده که سال‌ها برای آزادسازی شهرها و روستاهای عراق از چنگال داعش کوشش کرده و مبارزات فراوانی علیه تروریست‌های تکفیری انجام داده است.

المحمداوی در دوران صدام حسین نیز از مخالفان سرسخت دیکتاتور معدوم عراق به شمار می‌آمد و به همین علت چندین بار دستگیر و پس از تحمل آزار و اذیت و شکنجه روانه زندان شده است.

هشام الهاشمی از تحلیگران و کارشناسان سیاسی عراقی درباره عبدالعزیز المحمداوی (ابو فدک) می‌گوید که به او «الخال»  (دایی) نیز گفته می‌شود، روابط دیرینه‌ای با سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از سال ۱۹۸۳ نیز همکاری سازمانی با سازمان بدر عراق داشته و به عنوان دستیار العامری ماموریت‌های اطلاعاتی را برای این سازمان انجام داده است.

المحمداوی در سال ۲۰۰۴ سلاح خود را تحویل نداد و برای مقاومت در برابر آمریکایی‌ها گروه‌های ویژه‌ای را با حمایت مالی سازمان بدر تشکیل داد.

وی و گروه‌های تحت فرماندهی‌اش در سال ۲۰۰۶ بار دیگر در همکاری با ابومهدی المهندس با دفتر سردار سلیمانی در ارتباط بودند و در نهایت با استقبال عماد مغنیه از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان، سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس،  گردان‌های حزب‌الله عراق را به عنوان گروه‌های ویژه و کاملا مجهز و آموزش دیده راه اندازی کرد.

المحمداوی در این سال‌ها واحدهای حمله موشکی ایجاد کرد و بر تولید آنها به صورت محلی در عراق نظارت داشت.

الهاشمی تحلیلگر سیاسی عراقی ادامه می‌دهد که رهبران شیعه و گروه‌های عراقی از تعیین عبدالعزیز المحمداوی به عنوان جانشین المهندس استقبال کرده‌اند، زیرا او یک مدیر توانمند و خوب است و می‌تواند با همان توانایی‌های المهندس نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) را رهبری کند.  

سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) بامداد جمعه ابو فدک المحمداوی را به عنوان جانشین شهید ابومهدی المهندس معرفی کرد.

وی معاون «فالح الفیاض»  رییس سازمان الحشد الشعبی شده‌ است.

پیش از این «هادی العامری» رییس سازمان بدر به عنوان جانشین المهندس انتخاب و به نخست وزیر عراق پیشنهاد شده بود.

المهندس به همراه سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس و چند تن از اعضای الحشد الشعبی ۱۳ دی گذشته به دستور مستقیم دونالد ترامپ در حمله پهپادی آمریکا در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

 پنتاگون در اطلاعیه‌ای مسوولیت این ترور را بر عهده گرفت و تایید کرد این ترور را به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا انجام داده است.

بسیج مردمی عراق یا الحشد الشعبی در کنار ارتش این کشور با هدف مبارزه علیه داعش سازمان‌دهی شده‌ و زیر نظر نخست وزیر به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق فعالیت می‌کند.

پارلمان عراق ششم آذر ۹۵ در مصوبه‌ای با پیوستن نیروهای الحشد الشعبی به بدنه ارتش عراق موافقت کرد.

برچسب‌ها پنتاگون گروه تروریستی داعش هادی العامری سوریه دونالد ترامپ نیروی قدس سپاه پاسداران حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا کتائب حزب الله الحشد الشعبی صدام حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پنتاگون گروه تروریستی داعش هادی العامری سوریه دونالد ترامپ نیروی قدس سپاه پاسداران حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا کتائب حزب الله الحشد الشعبی صدام حسین دونالد ترامپ دونالد ترامپ پنتاگون گروه تروریستی داعش هادی العامری سوریه دونالد ترامپ نیروی قدس سپاه پاسداران حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا کتائب حزب الله الحشد الشعبی صدام حسین ابومهدی المهندس قاسم سلیمانی الحشد الشعبی سازمان بدر حزب الله سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در عراق/ حمله تلافی‌جویانه مقاومت عراق به ایلات اشغالی

به گزارش جماران؛ سازمان الحشد الشعبی عراق طی بیانیه ای اعلام کرد که انفجاری در مقر این نیروها در پایگاه کالسو واقع در استان بابل رخ داده است.

 

تعدادی از پرسنل ارتش عراق در این حمله مجروح شدند.

 

مقاومت اسلامی عراق نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با پهپاد یک هدف مهم را در بندر ایلات اشغالی واقع در جنوب فلسطین هدف قرار داده است.

 

مقاومت اسلامی عراق همچنین اعلام کرده است که این حمله در واکنش به نقض حاکمیت عراق و حمله به نیروهای الحشد الشعبی بوده است.

 

شبکه العهد عراق علت حادثه در پایگاه کالسو را حمله هوایی اعلام کرد

 

خبرنگار شبکه العهد عراق به نقل از شاهدان عینی مدعی است که علت انفجار در پایگاه نظامی کالسو در شمال استان بابل، حمله هوایی بوده است.

 

المیادین از شهادت یک نیروی عراقی خبر داد

 

شبکه المیادین لبنان به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که یک نفر در نتیجه انفجار پایگاه کالسو شهید شده و شش تن دیگر زخمی شده‌اند.

 

واکنش رسمی آمریکا به حادثه انفجار در پایگاه الحشد الشعبی عراق

 

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که گزارش‌های منتشر شده در مورد حمله هوایی آمریکا به این پایگاه صحت ندارد.

 

گردان‌های سید الشهداء: کار هرکسی باشد، پاسخ خواهیم داد

 

ابو آلا الولائی، دبیر کل گردان‌های سید الشهدای عراق در واکنش به حادثه پایگاه نظامی کالسو الحشد الشعبی گفت: هرکسی که پشت این حمله به پایگاه الحشد الشعبی باشد، هر که می‌خواهد باشد، ما پاسخ خواهیم داد.

 

تکمیل می شود

دیگر خبرها

  • حماس حمله به مقر حشد الشعبی را محکوم کرد
  • گردان‌های سیدالشهدا: به عوامل حمله به مقر حشد الشعبی پاسخ داده می‌شود
  • فیلم| پاسخ سریع مقاومت اسلامی عراق به تجاوز رژیم صهیونیستی به مقر الحشد الشعبی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
  • فیلم| حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در عراق
  • حمله به پایگاه الحشدالشعبی در بابل عراق
  • پاسخ سریع مقاومت اسلامی عراق به تجاوز اسرائیل به مقر الحشد الشعبی
  • (ویدیو) حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در عراق
  • حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در عراق/ حمله تلافی‌جویانه مقاومت عراق به ایلات اشغالی
  • بمباران سنگین مقر الحشد الشعبی در عراق توسط اسرائیل