Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمت‌الله ممیز جمعه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تعطیلی با توجه به تمدید زمان انتخابات و اخذ رای، حضور فرهنگیان به عنوان عوامل اجرایی و مستقر بودن شعبه‌های اخذ رای در بسیاری از مدرسه‌ها و به‌طول انجامیدن روند شمارش آرا صورت گرفت.

وی اضافه کرد: بر این اساس، مدارس شهرستان‌های اصفهان، کاشان و آران و بیدگل به‌طور کامل در ۲ نوبت صبح و عصر روز شنبه سوم اسفند تعطیل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممیز ادامه داد: مدارس شهرستان‌های مبارکه، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، گلپایگان، شاهین‌شهر و میمه و شهر زرین‌شهر نیز در نوبت صبح در روز شنبه تعطیل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، روز جمعه دوم اسفند در سراسر کشور برگزار شد.

سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمله ۱۷۰ هزار و ۴۰۰ رای اولی، واجد شرایط رای دادن در استان اصفهان بودند.

در انتخابات امروز ۲۹۱ نامزد در استان اصفهان با یکدیگر رقابت کردند که از بین آنها ۲۰ نماینده همراه با نماینده ارامنه وارد مجلس می‌شود.

دست‌کم ۹۰۰ هزار دانش‌آموز اکنون در بیش از پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها مدارس اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در استان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی مدارس اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایه‌روشن ویکند دوروزه بانک‌ها

روز گذشته اظهارات ضد و نقیضی در رابطه با تعطیل شدن بانک‌ها منتشر شد. درحالی‌که برخی نمایندگان از شمول این مساله برای بانک‌ها خبر دادند، اما حسین گودرزی، نماینده پیگیر این مساله در مجلس در گفتگو با مهر تاکید کرده است: بر اساس متنی که دولت در این لایحه ارائه داده و در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، تعطیلی پنج‌شنبه‌ها شامل مراکز خدمات‌رسان، مراکز درمانی، امدادی و بانک‌ها نمی‌شود و بانک‌ها هم جزو استثنائاتی هستند که در روز‌های پنج‌شنبه تعطیل نخواهند شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، با این حال به نظر می‌رسد در صورت اجرایی شدن و تصویب تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، انتظار این است که بانک‌ها نیز مشمول این موضوع شوند. از طرف دیگر، این موضوع می‌تواند به فراگیرتر شدن ارائه خدمات آنلاین در بانک‌ها و کاهش بانکداری سنتی با الزام حضور مشتریان در شعبه شود. با این وجود منتقدان اعتقاد دارند تعطیلی روز پنج‌شنبه برای بانک‌هایی که فعالیت‌های برون‌مرزی دارند، مشکلاتی را به‌وجود خواهد آورد.

لایحه تعطیلات دوروزه، آذرماه سال گذشته از سوی دولت به مجلس ارسال شد. این لایحه فراز و فرود‌های بسیاری را تجربه کرد و حتی قرار بود شنبه‌ها به‌عنوان روز دوم تعطیل در هفته تعیین شود که این اتفاق نیفتاد و در نهایت تعطیلی پنج‌شنبه در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد.

یکی از مراکز دولتی که تعطیلی آن محل سوال است، بانک‌ها است. در حالی که ابتدا علی بابایی‌کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «ایسنا» از شمولیت قانون تعطیلی پنج‌شنبه‌ها برای بانک‌ها در صورت تصویب خبر داد و تاکید کرد: دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری و همچنین ماده۲۹ برنامه ششم هستند، مشمول این لایحه می‌شوند و با توجه به اینکه بانک‌ها از قانون خدمات کشوری پیروی می‌کنند، در صورت تصویب لایحه مذکور در مجلس، بانک‌ها نیز در روز‌های پنج‌شنبه تعطیل خواهند بود، کمی بعد از آن این موضوع به گونه دیگری عنوان شد. حسین گودرزی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در همین رابطه گفت: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها شامل مراکز خدمات‌رسان، مراکز درمانی، امدادی و بانک‌ها نمی‌شود و بانک‌ها هم جزو استثنائاتی هستند که در روز‌های پنج‌شنبه تعطیل نخواهند شد.

تعطیلی دوروزه بانک‌ها خوب است؟

هرچند برای تعیین تکلیف تعطیلی پنج‌شنبه‌ها باید منتظر بررسی مصوبه کمیسیون اجتماعی در صحن علنی ماند و پس از آن نیز تایید شورای نگهان برای قانونی شدن آن نیاز است، نظرات متفاوتی در رابطه با وضعیت بانک‌ها در صورت اجرای این قانون وجود دارد. گروهی از افراد معتقدند در صورتی که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تصویب شود، این انتظار وجود دارد که همه مراکز مشمول این قانون باشند و استثنا قرار دادن بانک‌ها تصمیم چندان درستی نخواهد بود. از سوی دیگر، مخالفان این تصمیم اعتقاد دارند تعطیلی پنج‌شنبه‌ها با توجه به اینکه این روز در سایر کشور‌ها تعطیل نیست، فعالیت برون‌مرزی بانک‌ها را دچار مشکل خواهد کرد. البته دو نکته در رابطه با این موضوع مطرح می‌شود. یکی اینکه در شرایط فعلی فعالیت‌های بین‌المللی سیستم بانکی به‌دلیل تحریم‌ها چندان گسترده نیست و نکته دوم اینکه پس از دوران کرونا و محدودیت‌هایی که برای فعالیت‌های حضوری در شعب بانک‌ها به وجود آمد، بسیاری از بانک‌ها از سیستم سنتی فاصله گرفته و به سمت ارائه خدمات آنلاین رفتند؛ به‌طوری‌که دربسیاری از بانک‌ها فعالیت‌هایی مانند افتتاح حساب یا مراحل دریافت وام به‌صورت کاملا غیرحضوری و مجازی انجام می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که فعالیت‌های آنلاین در بانک‌ها افزایش یابد.

منتقدان تعطیلی پنج‌شنبه‌ها چه می‌گویند؟

اما در رابطه با اینکه پنج‌شنبه به‌عنوان روز تعطیل انتخاب شود یا نه هم انتقاداتی وجود داشت. برخی معتقدند تعطیلی روز‌های پنج‌شنبه و جمعه درحالی‌که در بسیاری از کشور‌ها روز‌های تعطیل شنبه و یکشنبه است، مراودات تجاری را مختل می‎کند. در همین رابطه گودرزی در اظهارات خود ادامه داد: سال‌ها است که تهران در روز‌های پنج‌شنبه بر اساس قانون جاری کشور تعطیل است؛ یعنی در حال حاضر پنج‌شنبه و جمعه در تهران تعطیل است و این موضوع منجر به ناهماهنگی بین شهرستان‌ها و تهران شده است.

این مصوبه برای آن است که وحدت رویه در این موضوع در کل کشور وجود داشته باشد. به گفته او بُعد اجتماعی، فرهنگی و دیگر مسائل مهم باید در افزایش تعطیلات هفته مورد توجه قرار بگیرد و بر این اساس جنبه‌های مختلف موضوع بررسی شده است و در نهایت با موافقت دولت و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با افزایش یک روز به تعطیلات هفته و تعطیلی روز‌های پنج‌شنبه و جمعه موافقت شد؛ لذا روز‌های کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بارندگی مدارس زاهدان را تعطیل کرد
  • مدارس برخی شهرهای سیستان و بلوچستان تعطیل شد
  • هشدار قرمز هواشناسی مدارس نرماشیر را تعطیل کرد
  • سایه‌روشن ویکند دوروزه بانک‌ها
  • تمام مدارس این استان سه‌شنبه (۲۸ فروردین) تعطیل شد؛ چرا؟
  • مدارس هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر و فارس تعطیل شدند
  • سیلاب‌ها در مسیر جنوب ایران؛ مدارس اين استان‌ها تعطیل شد
  • همه مدارس هرمزگان فردا (سه شنبه) تعطیل شد
  • تعطیلی مدارس جیرفت و قلعه گنج به دلیل هشدار قرمز هواشناسی
  • دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج شنبه به جای شنبه، عدم همراهی با یهودیان بود!