Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@14:04:27 GMT

کارت ملی هوشمند احراز هویت در انتخابات را تسریع کرد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۶۶۳۲

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در فرآیند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، عوامل اجرایی از این کارت‌ها استفاده کردند که توانست تسهیل کننده باشد و احراز هویت سریع‌تر انجام می‌شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسین غفرانی کجانی امروز در گفت‌وگویی اظهار داشت: 3 میلیون و 600 هزار نفر از مجموع 4 میلیون نفر واجد شرایط کارت ملی هوشمند (افراد بالای 15 سال) درخواست صدور کارت داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: در فرآیند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، عوامل اجرایی از این کارت‌ها استفاده کردند که توانست تسهیل کننده باشد و احراز هویت سریع‌تر انجام می‌شد.

وی با بیان این که کارت ملی‌های قدیمی فاقد اعتبار استT تصریح کرد: برای خدمت گرفتن در دستگاه‌های دولتی، افراد باید یا کارت ملی هوشمند و یا رسید آن را به همراه داشته باشند.

غفرانی یادآور شد: 3 میلیون کارت صادر شده و به دست مردم رسیده است، مابقی درخواست‌ها یا در مرحله وصول و یا در مرحله انتظار است.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: کارت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود

وزیر کشور گفت: در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود و در حوزه هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درخصوص دور دوم انتخابات، گفت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌ وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

وی ادامه داد: دربارۀ صدور کارت ملی نیز آن دسته از تعهدات قبلی ما انجام شده اما یک عده‌ای هستند که باید از نو برای آن‌ها کارت ملی صادر می‌شد که مراحل صدور انجام خواهد شد.

وحیدی درمورد افزایش مبالغ جرایم رانندگی هم گفت: کم‌بودن مبلغ جرایم رانندگی باعث شده بازدارندگی نداشته باشند. بخشی از رانندگان قوانین را رعایت نمی‌کنند و موجب ایجاد مشکل برای دیگران می‌شوند.

دیگر خبرها

  • روزانه ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تراکنش برای خرید نان انجام می‌شود
  • تجارب موفق مردمی سازی برای تسریع در تحقق شعار استفاده شود
  • آغاز فنس‌کشی جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی
  • نوبت‌دهی کارت هوشمند به دارندگان برگه سرشماری
  • تجارب موفق مردمی‌سازی برای تسریع در تحقق شعار سال استفاده شود
  • فعال‌سازی قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای برای جلوگیری از هک گوشی
  • محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است + فیلم
  • شناسایی و دستگیری سارق کارت‌های عابر بانکی در نیشابور
  • دور دوم انتخابات در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • سامانه ۱۳۷ پلی دو طرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری