Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت: بخش‌های دارای ابهام‌ در شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویان که ممکن است با تفسیرهای متفاوت باعث ایجاد احساس ناامنی ذهنی در دانشجویان شود، تعیین تکلیف و اصلاح می‌شود.

لعیا جنیدی معاون حقوقی ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس از اصلاح موارد ابهام‌دار شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره آخرین وضعیت بررسی شیوه نامه انضباطی دانشجویان با همکاری وزارت‌خانه‌های علوم و بهداشت و معاونت حقوقی ریاست جمهوری اظهار داشت: قرار است پیشنهادی از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای اصلاح شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان به وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارائه شود.

جنیدی افزود: در این پیشنهاد، مواردی که مورد اعتراض دانشجویان است و بخش‌هایی که دارای ابهام است و در واقعیت هم می‌تواند مورد تفسیرهای قرار گیرد که دانشجویان احساس ناامنی ذهنی کنند، تعیین تکلیف می‌شود و اصلاح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: معاون حقوقی ریاست جمهوری منتظر ارایه پیشنهاد یکپارچه برای اصلاح شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان از سوی دانشجویان است.

وی تصریح کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری این پیشنهاد را به وزارت خانه های علوم و بهداشت ارائه خواهد داد.

*بررسی نظرات دانشجویان در باره شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویی

به گزارش فارس، چندی پیش‌ شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویان با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصویب و به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شد. پس از تصویب و ابلاغ شیوه نامه جدید انضباطی، دانشجویان به این شیوه نامه اعتراض کردند و عنوان کردند که حقوق اولیه دانشجویان و حقوق شخصی در این شیوه نامه در نظر گرفته نشده است.

پس از اعتراض دانشجویان، با درخواست آنان معاونت حقوقی رئیس جمهوری به این موضوع ورود کرده و جلسه‌ای با حضور دانشجویان برای بررسی شیوه نامه ترتیب داده شد؛ در این جلسه دانشجویان نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و مقرر شد خواسته‌های دانشجویان بررسی شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لعیا جنیدی معاون حقوقی ریاست جمهوری شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان حقوقی ریاست جمهوری معاونت حقوقی معاون حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از ابیجان، مای فای که فردای روز رای گیری چهل و چهارمین سالگرد تولدش را جشن گرفت، پیش از این هرگز در هیچ انتخاباتی برنده نشده بود. وی این اوج گیری یکباره را مدیون مرشد سیاسی اش عثمان سونکو، رهبر حزب مخالف پاستف، است که به دلیل رد صلاحیت، نتوانست در انتخابات نامزد شود. وی به همین علت بسیرو دیومای معاون اش در حزب را جایگزین خود کرد. سونکو در هنگام معرفی مای فای به مردم گفت: من بسیرو را که برادر کوچک من است، با تحلیل عینی و راهبردی برای نامزدی ریاست جمهوری برگزیدم. 
رئیس جمهور جدید از خانواده‌ای دهقان می‌آید، تحصیلات حقوقی دارد و از مدرسه عالی مدیریت سنگال فارغ التحصیل شده است. وی در سال ۲۰۰۷ به همراه عثمان سونکو به عنوان ممیز مالیاتی کار کرده است و در سال ۲۰۱۴ با هم حزب پاستف را راه اندازی کردند که به تدریج به اصلی‌ترین حزب مخالف کشور تبدیل شد. در ژوییه ۲۰۲۳، وی به خاطر اهانت به دستگاه قضا، زمانی که به بازداشت عثمان سونکو اعتراض کرده بود، راهی زندان شد و تنها ده روز قبل از روز رای گیری آزاد شد. بسیرو مای فای که در همان دور اول انتخابات به پیروزی رسید، آمال و آروز‌های بخش اعظم جامعه سنگال را به دوش می‌کشد که تشنه اصلاحات است. وی در شعار‌های انتخاباتی اش بر تقویت حاکمیت ملی و تقسیم عادلانه ثروت، مبارزه با فساد، اصلاح دستگاه قضایی، بازبینی در قرارداد‌های خارجی نفت و گاز، معدن و ماهیگیری، تاکید کرده است. وی در زمان انداختن رای به صندوق گفت: این انتخابات، انتخاب میان ادامه روند فعلی حاکمیت و تغییر اساسی در آن است. 
انتخاب بسیرو دیو مای فای قبل از هر چیز از غنای مردم سالاری در سنگال حکایت دارد که از معدود کشور‌های آفریقاست که هرگز رنگ کودتا به خود ندیده است.

 

دیگر خبرها

  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • واکنش معاون حقوقی استقلال به بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی
  • ابهام در واگذاری پرسپولیس؛ سازمان بورس به بانک ملت نامه زد + عکس
  • دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • رسانه پایداری گزینه‌های معاون اولی محسنی اژه‌ای را معرفی کرد
  • گمانه زنی رسانه جبهه پایداری در باره انتصاب معاون اول محسنی اژه ای
  • اجازه برداشت یکجانبه از میدان گازی آرش را نخواهیم داد
  • لزوم توجه به نامگذاری سال به‌عنوان منشور و حکم حکومتی