Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران از افزایش بارش در اواسط هفته خبر داد و گفت: احتمال وقوع سیلاب در مناطق غربی کشور افزایش یافته است. تاریخ انتشار: 00:30 - 03 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۸۱۱۶ سیف الله آقابیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با اشاره به احتمال وقوع سیل در مناطق جنوبی کشور اظهار کرد: برای جبهه بارشی پیش رو در استان هاس غربی و جنوبی غربی کشور اخطاریه و اطلاعیه از سوی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع سیل اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: با توجه به درجه هوا و قالب بارش‌های پیش رو ، به صورت برف پیش بینی شده است، اما در برخی از مناطق شمالی استان خوزستان به صورت بارش باران و توام با برف است و نیاز است همه دستگاه‌های مربوطه و رعایت مراقبت‌های لازم را برای جلوگیری از خسارت وارده انجام دهند.
وی افزود: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته اواسط هفته آینده با ورود جبهه بارشی در کشور، میزان بارش شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.
به گفته وی؛ لازم است اقداماتی در حوزه ایمنی، مراقبت‌های شخصی و اجتماعی نظیر عدم نزدیک شدن به معابر و کانال‌های آب و جریان‌های سیلاب به صورت سواره و پیاده اجتناب کرد.
آقا بیگی عنوان کرد: بخش‌های دولتی که در این ایام مشغول طرح‌های عمرانی هستند، باید اقدامی در جهت محافظت از تاسیسات و ماشین آلات که در مسیر سیلاب هستند، انجام دهند.   وی ادامه داد:کار مشارکتی دستگاه‌های امدادی و هلال احمر با مشارکت سایر دستگاه‌ها دولتی می‌تواند در مدیریت این رویداد طبیعی کمک ویژه‌ای کند.
این مقام مسئول گفت: وزارت نیرو و بخش آب و  فاضلاب لازم است مراقبت‌های ویژه‌ای در تاسیسات و احراز اکیپ‌های عملیاتی برنامه مدیریت سد‌ها و اعمال هشدار به پایین دست سد‌ها به استان مربوطه اعلام شده است برای مدیریت منابع آن صورت گیرد.
آقا بیگی ابراز کرد: طی سیلاب‌های اخیر به مجموعه سد‌ها و مخازن آن خسارتی وارد نشده و عمده خسارت در راه‌های دسترسی به تاسیسات است.
وی افزود: عمده خسارت سیل به راه‌های شهری، بین شهری و روستایی وارد می‌شود و حتما اقدام مربوط به فراهم کردن شرایط برای آبگذری ایمن از جهت بازگشایی و لایروبی مسیر‌ها و آماده سازی بستر رودخانه‌ها برای سیلاب انجام شود.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران عنوان کرد: عدم تصرف حریم بستر رودخانه مهمترین موضوعی است که در کاهش تلفات و خسارت وارده سیلاب تاثیرگذار خواهد بود.
وی ادامه داد: خوشبختانه با مراقبت‌های مردمی و همچنین دستگاه‌های اجرایی برای کاهش تلفات ناشی از سیل اقدامات مناسبی انجام گرفته است، به خصوص بعد از سیلاب اوایل سال ۹۸ مراقبت و سطح هوشیاری افزایش یافته است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران عنوان کرد: آگاهی نسبت به وقوع مخاطرات طبیعی مانند سیل می‌تواند میزان تلفات وارده در این بخش را کاهش دهد. بیشتر بخوانید: تیغ دولبه سدسازی برای محیط زیست/فرازو نشیب‌های سدسازی در کشور انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیل اخبار اقتصادی وزارت نیرو دستگاه ها وقوع سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم استان‌های جنوبی برای احتمال وقوع سیل آماده باشند

براساس اعلام ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو مبنی بر پیش‌بینی وقوع بارش‌های قابل توجه از روز سه‌شنبه ۲۸ تا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان و یزد مستعد وقوع سیلاب خواهند بود.

عمده سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

البته جزایر هرمزگان نیز در کانون‌های بارشی قرار دارند.

ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو اعلام کرد: توجه و اجرای ملاحظات توصیه شده ستاد مدیریت بحران وزارت نیرو توسط مسئولان مربوط و مردم ضروریست.

روز گذشته (یکشنبه) نیز ستاد سیلاب وزارت نیرو با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به احتمال وقوع سیل در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان هشدار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • تخلیه ۵۰ خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب
  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا
  • ۶ فوتی و مصدوم بر اثر سیلاب در استان‌های جنوبی کشور
  • مردم استان‌های جنوبی برای احتمال وقوع سیل آماده باشند
  • هشدار/ پیش‌بینی وقوع سیل در برخی استان‌های کشور