Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاجم لهستانی بایرن مونیخ پیرامون مسائل مختلفی صحبت می کند.

طرفداری- رابرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی باشگاه بایرن مونیخ پیرامون مسائل مختلفی از زمان حضور خود در دورتموند تا حضورش در بایرن مونیخ و تجربیات مختلفش در این دو تیم صحبت می کند.

به گزارش گاردین، از روی صحفحه یک تبلت به لواندوفسکی تصویری نشان داده شد: نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2013 میان رئال مادرید و دورتموند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازی‌ای که لواندوفسکی موفق به پوکر شد. لواندوفسکی با یک لبخند درباره این بازی می گوید:

من این بازی را خیلی دوست دارم. اگر در مقابل رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی 4 گل به ثمر برسانید، کار خاصی را انجام داده‌اید. شما هرگز آن مسابقه را فراموش نخواهید کرد. بهترین گل من؟ گل سوم در بازی مرحله رفت!

 لواندوفسکی در توصیف گل سوم خود به رئال مادرید می گوید:

فضای زیادی نداشتم. من دیدم که توپ به سمت من می آید. همچنین من مشاهده کردم که په په از سمت راست می آید و ژابی آلونسو نیز از سمت چپ می آید. با این حال من بر روی توانایی های خودم تمرکز کردم. بیش از حد فکر نکردم. من فقط می خواستم بهترین کار ممکن را انجام دهم: گلزنی. شما زمان زیادی ندارید. گاهی اوقات این کار اشتباه است که بیش از حد فکر کنید. اگر یک ایده را در ذهن خود دارید و از دقیقه اول بازی آن را می دانید، آن ایده را اجرا کنید. من فضای خیلی کمی در محوطه جریمه داشتم و اگر در این محوطه بیش از حد فکر کنید، مدافع به سمت شما می آید و راه شما را مسدود می کند.

پس از آن بازی درخشان در برابر رئال مادرید، تصور‌ها بر این بود که لواندوفسکی روزی فاتح لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد اما از آخرین حضور لوا در فینال لیگ قهرمانان، 7 سال می گذرد. پس از پیوستن به بایرن مونیخ، لوا 3 بار در مرحله نیمه نهایی ناکام ماند و یک بار در مرحله یک چهارم و سال گذشته نیز در مرحله یک هشتم در برابر سرمربی سابق خود مغلوب شد. در حالی که زمزمه های زیادی مبنی بر زوال و ضعف بایرن مونیخ به گوش می رسد، آن ها در وضعیت خوبی با سرمربی جدید خود، هانسی فلیک قرار دارند و هفته آینده نیز در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف چلسی بروند. لواندوفسکی درباره وضعیت اخیر بایرن مونیخ زیر نظر فلیک و آروزی خود برای فتح لیگ قهرمانان اروپا می گوید:

بازیکنان احساس اطمینان و دلگرمی بیشتری می کنند زیرا می دانند که مربی از آن ها چه می خواهد. ارتباطات ما با یکدیگر خیلی خوب است. من هنوز هم معتقدم که روزی در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی خواهم کرد و ما فاتح لیگ قهرمانان اروپا می شویم.

سن لواندوفسکی در حال افزایش است. او اکنون 31 سال دارد اما از نظر جسمی و روحی احساس تازگی و جوانی می کند. او در فصل جاری برای بایرن و تیم ملی خود موفق به ثبت 40 گل شده است و همیشه در تلاش است تا حریفان خود را غافلگیر کند و گلزنی کند. لوا در این رابطه می گوید:

در حال حاضر همه درباره تاکتیک های فوتبال چیزهای زیادی می دانند. قبل از یک مسابقه شما نمی توانید بگویید که: امروز من این حرکت را در بازی اجرا می کنم. چنین چیزی غیر ممکن است اما اگر بدن شما این حرکت را بشناسد، چنین چیزی به یک تکنیک تبدیل می شود و تکنیک ها در یک لحظه فوق العاده اتفاق می افتند. گاهی اوقات ممکن است که در هنگام شوتزنی و در تمرینات با خود فکر کنید که: مهم نیست، این فقط تمرین است. اما نه، اگر در تمرینات متمرکز باشید در بازی ها راحت تر خواهید بود. اگر در طول تمرینان 20 شانس گلزنی داشته باشید و 20 گل به ثمر برسانید، احتمال گلزنی شما در مسابقه اصلی افزایش می یابد.

در دورتموند با یورگن کلوپ شرط بستیم که اگر 10 گل به ثمر برسانم، او به من 50 یورو بدهد. در اولین جلسات تمرینی، من 3 یا 4 گل به ثمر رساندم. سپس بعد از 5، 6 یا 7 جلسه موفق به ثبت 7 یا 8 گل شدم. پس از گذشت 3 ماه، من در هر جلسه تمرینی 10 گل به ثمر می رساندم و پس از چند هفته، یورگن به من گفت:" کافی است، پرداخت چنین مبلغی برای من خیلی زیاد است. من دیگر نمی خواهم به تو پولی بدهم! " این به بخشی از ذهنیت من تبدیل شد و برای من مفید بود.  

لواندوفسکی سبک بازی مهاجمان را با دیگر بازیکنان متفاوت می داند. لوا معقتد است که یک مهاجم باید ذهنیت مناسب را در پست خودش داشته باشد و در این باره می گوید:

شما می توانید خیلی خوب بازی کنید، می توانید پاس بدهید، می توانید از جناحین ارسال کنید اما اگر می خواهید تا در هر بازی گلزنی کنید، باید ذهنیت خود را تغییر دهید. البته اینطور نیست که پس از تغییر ذهنیت خود بگویید: خوب، حالا من می توانم گلزنی کنم. شاید 70% گل هایی که شما به ثمر می رسانید به دلیل ذهنیت شما باشد نه مهارت های فردی شما. هر کسی نمی تواند مانند یک مهاجم بازی کند. هر کاری که قبل از بازی انجام می دهید، به یک روال برای حفظ آمادگی شما در بالاترین سطح ممکن تبدیل می شود. مغز اطلاعاتی را دریافت می کند و می داند که چیز مهمی در حال اضافه شدن است.

لوا از دوران پپ در بایرن مونیخ می گوید، زمانی که مردم تصور می کردند پپ به یک مهاجم شماره 9 علاقه‌ای ندارد اما اینطور نشد و لواندوفسکی در بایرن ماند و در بازی مقابل وولفسبورگ موفق شد تا در 6 دقیقه 5 گل آن هم تحت نظر گواردیولا به ثمر برساند. لوا درباره دوران پپ در بایرن می گوید:

هنگامی که پپ به بایرن مونیخ آمد، مردم فکر می کردند که ما بدون مهاجم شماره9 بازی خواهیم کرد و من با خودم گفتم: شاید من باید سعی کنم تا سبک بازی خود را تغییر دهم. من از پپ چیزهای زیادی آموختم. ما درباره تاکتیک های زیادی صحبت کردیم و این (صحبت با مربی درباره تاکتیک ها) چیز جدیدی بود. می دانستم که اگر بتوانم با ذهن و ایده هایش درباره تاکتیک ها و ذهنیتش درباره مهاجم ها بازی کنم، برای من فوق العاده خواهد شد. در فوتبال مدرن، بازی بدون مهاجم دشوار است. من چنین چیزی را در چند سال گذشته ندیده‌ام.

لواندوفسکی سرمربیان سابق خود یعنی کلوپ و گواردیولا را ستایش می کند و درباره آن ها می گوید:

آن ها سرمربیان متفاوتی از یکدیگر هستند اما اگر بتوانید از ترکیب هر دوی آن ها استفاده کنید، چنین چیزی نهایت کمال خواهد بود.

لواندوفسکی از کلوپ می گوید، از کسی که موجب تغییر نگرش لوا درباره زبان بدنش شد و از کسی که موجب تکامل این مهاجم لهستانی شد. لوا درباره کلوپ می گوید:

او یک شخص خارق العاده است. مهم نیست که چه می گوید، شما به او باور دارید. قبلا من با زبان بدن خود در بازی ها و تمرینات مشکلات زیادی داشتم. زبان بدن من همین بود و تغییری نمی کرد. گاهی اوقات باید عصبانی شوید، برای من هرگز چنین چیزی اتفاق نمی افتاد. اما تحت نظر یورگن کلوپ مجبور به تغییر شدم. او به من می گفت که گاهی اوقات نمی داند که من خوشحال هستم یا عصبانی! هیچکس دوست ندارد چیزی را در درون خود تغییر دهد. انجام چنین کاری آسان نبود اما من می خواستم تا تبدیل به بازیکن بهتری شوم و برای پیشرفت در حرفه و شغل خودم، باید این کار (تغییر زبان بدن و عصبانی شدن) را شروع می کردم.

شاید خیلی از مردم در این باره اطلاعی نداشته باشند اما لواندوفسکی در سال 2012 در آستانه انتقال به منچستریونایتد بود، آن هم به دلیل وجود سر الکس فرگوسن! لواندوفسکی درباره انتقالش به یونایتد و صحبتش با سر الکس فرگوسن می گوید:

من بعد از دو سال حضور در دورتموند، با او صحبت کردم و در آن زمان واقعا به فکر انتقال به منچستریونایتد، به خاطر سر الکس فرگوسن و به دلیل علاقه به باشگاه منچستریونایتد بودم. بورسیا دورتموند نسبت به پیشنهاد منچستریونایتد جواب منفی داد. این اولین باری بود که من به فکر انتقال و خروج از دورتموند بودم زیرا هنگامی که به عنوان یک بازیکن جوان از سر الکس فرگوسن تماس تلفنی دریافت می کنید، بسیار شگفت آور است. آن روز (روز تماس فرگوسن با لواندوفسکی) برای من روز خاصی بود.

گمانه‌زنی ها پیرامون پیوستن لواندوفسکی به رئال مادرید از بین رفته است. حال این مهاجم لهستانی در فکر ارتقای هر چه بیشتر سطح بازی خود و افزایش آمادگی جسمانی خود برای بازی کردن در چند سال آینده است. لواندوفسکی در این رابطه می گوید:

من می خواهم برای مدتی طولانی بازی کنم. احساس نمی کنم که 31 سال سن دارم و در حال حاضر هر کاری را انجام می دهم و تمام تلاش خود را می کنم تا در 5-6 سال آینده در بالاترین سطح ممکن باقی بمانم. من نمی خواهم مهاجمی باشم که 90 دقیقه و در محوطه جریمه انتظار دریافت توپ را می کشد. من دوست ندارم تا در طول بازی فقط 10 بار توپ را به دست آورم. چنین چیزهایی برای من کافی نیست و من در بازی ها به دنبال انجام کارهای سخت هستم. گاهی اوقات شما باید در محوطه جریمه منتظر توپ باشید و اگر در طول 90 دقیقه تنها یک بار توپ را به دست آورید، بایدآماده گلزنی باشید. اما من می گویم: من میخواهم بخشی از تیم باشم، در این بازی من می خواهم حرکت کنم و پاس بدهم نه اینکه فقط منتظر توپ بمانم. به همین دلیل من همیشه به دنبال فضایی برای گرفتن توپ و پیدا کردن هم تیمی های خود هستم. من می توانم بر روی همه چیز کار کنم اما تنها چیزی که نمی توانم روی آن کار کنم؟ شاید شوت از راه دور!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ قهرمانان اروپا درباره تاکتیک ها سر الکس فرگوسن مهاجم لهستانی بایرن مونیخ رئال مادرید گاهی اوقات چنین چیزی گل به ثمر زبان بدن برای من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه ۱۴۰ میلیاردی به طارمی قبل از انتقال به اینتر!

به گزارش همشهری آنلاین قیمت مهدی طارمی، ستاره تیم ملی ایران در جدیدترین ارزشگذاری سایت ترانسفر مارکت «۲ میلیون یورو» کاهش یافت. مهدی طارمی پیش از این با ارزش ۱۲ میلیون یورویی گران ترین فوتبالیست ایران به شمار می رفت. یعنی بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان ارزش ستاره ایرانی کاهش یافته است.
پورتو بعد از تصمیم طارمی در زمستان مبنی بر سفر به ایتالیا برای حضور در تست های پزشکی این بازیکن ایرانی را در لیست سیاه تیمش قرار داد. طارمی در ۳ ماه گذشته بیش از ۹۰ درصد بازی ها از لیست خارج شد یا نیمکت نشین بود تا از مهره کلیدی اژدها به یک بازیکن خارج از ترکیب تبدیل شود.
هرچند طارمی با مخالفت مدیریت باشگاه پورتو و فشار هواداران سفر خود را در زمستان به ایتالیا لغو کرد ولی انتقال ستاره ایرانی در تابستان به صورت رایگان به نراتزوری تقریبا قطعی است.
طارمی هفته گذشته بعد از ۴ ماه گل نزدن در لیگ پرتغال به دلیل خروج از ترکیب دوباره گلزنی کرد.

سایت ترانسفر مارکت گزارش می دهد که طارمی به دلیل «نیمکت نشینی های مدام و خروج از ترکیب پورتو» با افت ۲ میلیون یورویی مواجه شده است.بر اساس گزارش این رسانه آماری، ارزش طارمی در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰ میلیون یورو افزایش یافت اما در در طی یک سال اخیر قیمت ستاره ایرانی با کاهش ۱۰ میلیون یورویی یعنی به نصف رسیده است.

کد خبر 844827 برچسب‌ها مهدی طارمی ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • مربی استقلال به خاطر مصاحبه جریمه شد
  • در دنیای شیاطین سرخ، تنها یک سر الکس فرگوسن وجود دارد! / انیمیشن عمر مومنی
  • ضربه 140 میلیاردی پورتو به طارمی قبل از انتقال به اینتر!
  • ضربه ۱۴۰ میلیاردی به طارمی قبل از انتقال به اینتر!
  • اظهارنظر عجیب پیشکسوت سرخ‌ها | خداوکیلی یورگن کلوپ بیاید رضایت می دهی؟
  • لورکوزن با کلوپِ خودش خوش و بش کرد! (عکس)‏
  • بازگشت گلر منچستریونایتد به سن‌سیرو
  • بورنموث - منچستریونایتد؛ ترکیب رسمی
  • دگردیسی لواندوفسکی، عامل تغییرات مثبت آبی‌واناری‌ها
  • دروازه‌بانی که قید منچستریونایتد فرگوسن را زد و خدا را بر فوتبال ترجیح داد!‍