Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@12:56:50 GMT

#کرونا

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۷۰۴۹

#کرونا

اینکه هشتگ کرونا در این شرایط پرکاربردترین هشتگ شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ایرانی شود اصلاً بعید و عجیب نبود. از روز چهارشنبه که ابتلای دو نفر در قم به این ویروس محرز شد تا دیروز که خبرهای ضد و نقیض منتشر می‌شد همه درباره کرونا می‌نوشتند.

خیلی‌ها توصیه‌های پزشکی مانند طرز صحیح شستن دست‌ها را بازنشر می‌کردند و بعضی‌ها هم از شرایط شهرهایشان می‌نوشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بین اینها اخبار کذب هم با عنوان‌هایی چون «آشنا و فامیلم در بیمارستان» و... منتشر می‌شد که به گفته کاربران نتیجه بی‌اعتمادی به اخبار رسمی است. خیلی‌ها از ضعف اطلاع‌رسانی درباره این بیماری گله دارند. کمیاب شدن و گرانی ماسک و وسایل ضدعفونی کننده هم از مسائلی است که کاربران زیادی به آن اشاره کردند. یک نکته جالب هم نوشتن درباره توصیه‌های کذب درباره این بیماری است که از قول پروفسور سمیعی جراح مغز و اعصاب بین مردم‌ و به خصوص در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی پخش می‌شود: «‏خطرناک‌تر از ‎کرونا این بی‌اعتمادی عمومی و فراگیر به آمارهای رسمی است»، «‏به جان خودم اگر ملت باور می‌کردند که ماسک جلوی مبتلا شدن خودشونو به ‎کرونا نمی‌گیره و باعث می‌شه به دیگران سرایتش ندن عمراً ماسک می‌زدند! یکی رو دیدم ماسک رو داد پایین تف کرد رو زمین!»، «‏اینکه فوت‌شدگان ‎کرونا سفر خارجی نداشته‌اند، معنی‌اش این نیست که در تولید کرونا به خودکفایی رسیده‌ایم! معنی‌اش این است که این ویروس چند دست چرخیده تا به این قربانیان رسیده است.»، «‏به نظرم به جای ایجاد رعب و وحشت از طریق share کردن اخبار و عکس و فیلمای ‎کرونا، به سالمندا و افراد دور از فضای اجتماعی آموزش بدید، راه‌های پیشگیری رو بگید، هشیارشون کنید که مواظب باشند.»، «‏به فکر آلوده شدن کودکان کار و خیابان به ‎کرونا هستم. چقدر آسیب پذیرترند»، «‌‎کرونا بهانه خوبی است تا بعضی کارها را شروع کنیم.میز و کیبورد و وسایل اداری‌تان را خودتان تمیز کنید. همکار نظافت‌چی فقط آلودگی‌های بقیه شرکت را برای شما هدیه می‌آورد. از سازمان‌تان بخواهید برای هر اتاق تی و کف‌شوی مجزا تهیه کند و آنی که توالت را می‌شوید تا راهرو و اتاق‌ها نیاید»، «‏این خبرهای ‎کرونا رو اگر مطمئن نیستید پخش نکنید لطفاً. فقط از منابع معتبرشو پخش کنید. دستام داره میلرزه.»، «‏دوستان یه مدت بیایید از عادات ایرانی بودنمون مثل روبوسی، دست دادن و بغل کردن دست برداریم. سوپرمن بودن رو کنار بزاریم، هم خودمون ماسک بزنیم‌ هم کسی که ماسک می‌زنه رومسخره نکنیم. هر چیزی که باعث بالارفتن سیستم ایمنی می‌شه مصرف کنیم و دائم دستامونو با صابون یا محلول ضد عفونی بشوریم»، «‏محلول ضد عفونى کمیاب می‌شه، ماسک گرون می‌شه و قیمت آزمایش ‎کرونا سر به فلک می‌زنه. ما دشمن می‌خوایم؟ دشمن ما رو می‌خواد!»، «‌‎ماسک کمیاب شده و تو داروخونه‌هایی هم که موجوده، پنج شش برابر قیمت فروخته می‌شه؛ اما تو سطح شهر کمتر کسی رو می‌بینی که ماسک زده باشه. پس این ماسک‌ها دقیقاً به کی فروخته شده؟»، «‏اینکه در کشور کمبود ماسک هست اشکالی نداره. ژاپن هم چنین مشکلی به‌صورت مقطعی بوجود آمد. ماسک 2500تومنی رو دارن 20 هزار تومن میفروشن! آگهی زدن تا 100هزار تومن! ما دشمن می‌خوایم آخه؟»، «‏از اولین روز اختراع آدمیزاد تا همین دو دقیقه قبل، در حق هیچ‌کس به اندازه دکتر سمیعی اجحاف نشده... طرز تهیه خاگینه ضد کرونا به روش پروفسور سمیعی؟!»، «‏باورم نمیشه.یه جراح مملکت اون پرت و پلا و شایعه منسوب به دکتر سمیعی رو استوری کرده نوشته عسل بخورید با زنجبیل کرونا معالجه بشه.پرهایم ریخت!»، «‏وقتی هنوز به حرف‌های تبریزیان و امثالهم گوش می‌دید، طبیعیه که باور می‌کنید دکتر سمیعی اینقدر بیکاره که بیاد بیانیه بده و عنبر نسارا رو توصیه کنه! دیگه از اون همکار پزشکم انتظار نداشتم خداییش»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۷۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند