Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@23:42:09 GMT

علت "ناباروری" چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۷۴۷۶

رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان با تأکید بر اینکه اکنون ۶۰ درصد علت ناباروری مربوط به مردان است، گفت: ژنتیک، محیط کار و برخی بیماری‌هایی که نیاز به جراحی دارند از جمله عوامل موثر در بروز ناباروری است. ناطقان: سید جلیل حسینی فوق تخصص ارولوژی و رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره «ناباروری و میزان شیوع آن در کشور»، اظهار داشت: متأسفانه اشکالی که در جامعه وجود دارد، این است که اگر زوجینی فرزنددار نشوند، ابتدا خانم خانواده را نزد پزشک می‌برند؛ در حالی که این تصور غلطی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی ادامه داد: تا چند سال قبل اعلام می‌شد ۵۰ درصد علت ناباروری مربوط به مردان است و نیم دیگر مربوط به زنان؛ اما امروزه می‌گویند ممکن است ۶۰ درصد علت ناباروری مربوط به آقایان و ۴۰ درصد مربوط به خانم‌ها باشد؛ در نتیجه هر نفر از زوجین باید نزد پزشک خاص خود بروند و ناباروری مربوط به هر دو زوج است.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: میزان ناباروری در کشور حدود ۱۵ درصد است؛ مطالعات در کشور نیز نشان می‌دهد این میزان ۱۵ درصد است، اما به صورت مقطعی مطالعات مختلفی به صورت خانه به خانه انجام شده که در یک مقطع این میزان حدود ۳ تا ۴ درصد بوده است.

حسینی با تشریح چگونگی انجام مطالعات به صورت مقطعی، خاطرنشان کرد: برای نمونه اگر در یک شهر ما همه خانواده‌ها را کنترل کنیم، ممکن است ۳ درصد جمعیت دچار ناباروری باشند البته ممکن است همین افراد نیز فرزنددار شوند.

وی یادآور شد: برای نمونه فردی ممکن است ۸ سال صبر کند تا دوباره بچه‌دار شود؛ به عبارتی اکنون این فرد فرزند دارد اما تا ۸ سال بعد ممکن است نتواند بچه‌دار شود؛ در نتیجه در طول مطالعه ۱۵ درصد افراد دچار ناباروری هستند؛ یعنی از جمعیت ۸۰ میلیونی که داریم اگر در نظر بگیریم ۱۵ میلیون زوج در کشور وجود دارد، حدود ۱۵ درصد آنها دچار ناباروری هستند؛ به عبارتی حدود ۱.۵ میلیون زوج ناباروری دارند.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به این پرسش که «مهم‌ترین علل ناباروری در مردان چیست؟»، ابراز داشت: عوامل مختلفی در این موضوع دخیل هستند، مانند ژنتیک، محیط کار و برخی بیماری‌هایی که نیاز به جراحی دارند، اما خوشبختانه درصد زیادی از این علل را می‌توان با درمان مراقبتی حل کرد؛ برای نمونه خانم‌ها با درمان‌های هورمونی خوب می‌شوند و تعدادی از آنها نیز باید به مراکز باروری مراجعه کنند. منبع: مشرق برچسب ها: ناباروری ، بیماری ها ، مردان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ناباروری بیماری ها مردان ناباروری مربوط ۱۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی پیش ازظهر دوشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران تقدیم ۱۰ هزار و چهارصد شهید و ۱۷۴ هزار رزمنده و ایثارگران دیار علویان را نشانه‌ای از ولایتمداری و مجاهدت مردمان این خطه عنوان کرد.

این مسئول با اعلام اینکه اعتبارات سفر اول ریاست جمهوری در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران تقریباً به طور کامل جذب شده است، اظهار امیدواری کرد نگاه ویژه‌ای در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در سفر دوم بوجود آید.

در این نشست محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور با تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های مردم مازندران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار امیدواری کرد با اختصاص اعتبارات لازم، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در حداقل زمان ممکن مورد بهره برداری مردم و جوانان استان قرار گیرد.

در حاشیه این دیدار جلسه‌ای با حضور سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران و «علی بابایی کارنامی» نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و «محمدعلی نوبخت» فرماندار ساری و «علی طالبی» فرماندار میاندورود در دفتر معاون اجرایی رئیس جمهوری برگزار شد و آخرین وضعیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بررسی شد.

کد خبر 6085387

دیگر خبرها

  • مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب