Web Analytics Made Easy - Statcounter

ای بسا بنده‌ای که قصد گناه می‌کند، امّا به یاد آن دو فرشته موکّل بر خود می‌افتد و از گناه خودداری می‌ورزد و خویشتن را نگه می دارد و می‌گوید: پروردگارم مرا می‌بیند و فرشتگان مراقب من هستند.

مشرق- امام جعفر صادق علیه‌السلام ـ در پاسخ به زندیقی که پرسید: چرا خداوند که خود دانای نهان و نهانترهاست، فرشتگان را گماشته است؟ـ فرمودند:

خداوند با این کار فرشتگان را به بندگی گرفته و آنان را گواه بر خلق خویش قرار داده است تا بندگان به خاطر همراه بودن فرشتگان با آنان نسبت به طاعت خدا مواظبت بیشتری نشان دهند و از نافرمانی او بیشتر خودداری و اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ای بسا بنده‌ای که قصد گناه می‌کند، امّا به یاد آن دو فرشته موکّل بر خود می‌افتد و از گناه خودداری می‌ورزد و خویشتن را نگه می دارد و می‌گوید : پروردگارم مرا می‌بیند و فرشتگان مراقب من بر این گناه من گواهی می‌دهند.
و خداوند نیز از سر لطف و رأفت خود فرشتگان را بر بندگانش گماشته است تا شیطان‌های سرکش و حشرات موذیِ زمین و بسیاری از آسیب‌های دیگر را به اذن خدا، به طوری که خودشان هم متوجّه نشوند، از ایشان دفع کنند، تا آن گاه که فرمان خداوند عزّ و جلّ در رسد.

متن حدیث:

الإمامُ الصّادقُ علیه‌السلام ـ لمّا سألهُ زِندیقٌ عن علّةِ الملائکةِ المُوَکَّلینَ و اللّه ُ عالِمُ السِّرِّ و ما هو أخفی! ـ : استَعبَدَهُم بذلکَ و جَعلَهُم شُهودا علی خَلقِهِ، لیکونَ العِبادُ لمُلازَمتِهِم إیّاهُم أشَدَّ علی طاعَةِ اللّه ِمُواظَبَةً، و عن مَعصیَتِهِ أشَدَّ انقِباضا، و کَم مِن عَبدٍ یَهُمُّ بمَعصیَةٍ فذَکَرَ مَکانَهُما فارعَوی و کَفَّ، فیقولُ: ربِّی یَرانی و حَفَظَتی علَیَّ بذلکَ تَشهَدُ. و إنّ اللّه َ بِرأفَتِهِ و لُطفِهِ أیضا وَکَّلَهُم بعِبادِهِ یَذُبّونَ عنهُم مَرَدَةَ الشَّیطانِ و هَوامَّ الأرضِ و آفاتٍ کثیرَةً مِن حیثُ لا یَرَونَ بإذنِ اللّه، إلی أن یَجیءَ أمرُ اللّه عَزَّوجلَّ.

"احتجاج، جلد 2، صفحه 223"

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا حدیث روز سخن امام صادق عبادت بندگی ملائکه گناه ثواب راه بهشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش های رگباری در سیستان و بلوچستان

حیدری  مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت:  از چهارشنبه تا شب پنج شنبه برای زاهدان، نیمه شمالی و شرقی  و ارتفاعات شرقی و جنوبی استان در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه برای روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود. 

حیدری توصیه کرد:از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری گردد، از محصولات کشاورزی محافظت شود. از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در ترددهای جاده‌ای و دریایی احتیاط شود و مدیریت آب سدها  انجام شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در «جنگل آسفالت»!
  • نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در یک سریال!
  • نمایش عکس‌های عروسی نوید و فرشته در یک سریال!
  • تداوم بارش های رگباری در سیستان و بلوچستان
  • افزایش کلاهبرداری مالی و برداشت از حساب شهروندان مهرانی
  • اخلاق خوب از کجا سرچشمه می گیرد؟
  • (تصاویر) رقص دلقک با کودکان بی‌گناه قربانی جنگ غزه
  • رانندگان از سفر غیرضروری در سطح استان کرمان خودداری کنند
  • حکمت نهی از «دروغ گفتن به شوخی» چیست؟
  • روایت کودک فلسطینی از شکنجه‌های صهیونیست‌ها