Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@16:00:35 GMT

باند زخم هوشمندحساس به باکتری تولید شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۷۹۵۵

باند زخم هوشمندحساس به باکتری تولید شد

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از آنجا که باکتری‌ها به سرعت در برابر آنتی بیوتیک‌ها تکامل می‌یابند، تشخیص میزان مقاومت عفونت در برابر داروها دشوار است. دانشمندان آکادمی علوم چین یک باند زخم ویژه تهیه کرده‌اند که با تغییر رنگ، در مورد باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک یا حساس به دارو هشدار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این باند زخم با شناسایی میکروب‌ها، آنتی بیوتیک‌ها یا مواد شیمیایی را آزاد می‌کند و آنها را از بین می‌برد.

باند هنگامی که روی زخم قرار می‌گیرد سبز است. اگر باکتری‌هایی که به آنتی بیوتیک‌ها حساس هستند را تشخیص دهند، ظرف چند ساعت زرد می‌شوند. اگر باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک را تشخیص دهد به رنگ قرمز در می‌آید.

به لطف مکانیسم تغییر رنگ، امکان تعبیه مواد شیمیایی روی باند وجود دارد. باکتری‌های بیماری‌زا اغلب تمایل به ایجاد یک محیط اسیدی برای زندگی دارند. در اینجا شاخص pH در باند هنگامی که باکتری‌های بیماری‌زا را تشخیص دهد رنگ را تغییر می‌دهد. باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک آنزیم بتا-لاکتاماز تولید می‌کنند، بنابراین ماده شیمیایی نیتروسفین موجود در باند قرمز می‌شود.

این باند زخم که با تغییر رنگ، داروهای مورد نیاز را آزاد می‌کند، می‌تواند کار پزشکان را بسیار آسان‌تر کند. در صورت عدم نیاز به دارو، می‌تواند از مصرف آنتی بیوتیک‌های غیر ضروری جلوگیری کرده و در ارزیابی خطر عفونت کمک کند.

با بارگیری آمپی سیلین بر روی نانومواد برای شرایط اسیدی می‌توان از عفونت باکتریایی جلوگیری کرد.

نیازی به گفتن نیست، آنتی بیوتیک‌ها برای باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک کاربرد دارند.در اینجا این باند یک سلاح دوم در اختیار دارد. (ROS) ماده ای است که با آزاد کردن اکسیژن واکنش‌پذیر باعث آسیب بزرگی به میکروب ها می‌شوند، برخی از آنها را می‌کشند یا حداقل آنها را تضعیف می کنند. بنابراین باکتری‌های مقاوم به اندازه کافی تضعیف می شوند تا آنها را با آنتی بیوتیک‌ها از بین ببرند.

تغییر رنگ باند در برابر باکتریهای حساس به آنتی بیوتیک(بالا) باکتری های مقام در برابر آنتی بیوتیک(پائین)

محققان این مفهوم را در موش‌های آلوده به E. coli مقاوم و حساس به آنتی بیوتیک آزمایش کردند. باندها همانطور که انتظار می‌رفت با تغییر رنگ به طور موثری هر دو نوع باکتری را از بین بردند.

نتایج بدست آمده از آزمایش بر روی موش‌ها نشان داد که این فناوری کاربردی و ارزان است و به این ترتیب می‌توان زمان صرف شده برای تشخیص را کاهش داد و از گسترش باکتری‌ها جلوگیری کرد. اگرچه این مطالعه برای اولین بار نیست که صورت می‌گیرد اما توسعه فناوری‌های مشابه ممکن است در جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی مفید باشد.

این تحقیق در مجله ACS Central Science منتشر شده است.

انتهای پیام/

289 / 336 آنتی بیوتیک باند هوشمند

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آنتی بیوتیک باند هوشمند باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک آنتی بیوتیک ها تغییر رنگ باکتری ها باند زخم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیا می‌دانستید که دهان ما خانه تعداد زیادی باکتری است؟ در واقع تعداد باکتری‌های موجود در دهان انسان از تعداد افراد کل دنیا بیشتر است! شاید باورنکردنی به نظر برسد، اما حقیقت دارد. دهان ما مملو از میکروارگانیسم‌های ریز است که نقش مهمی در سلامت کلی ما دارند. این باکتری‌ها اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند و در حالی که برخی از آنها بی ضرر هستند، برخی دیگر می‌توانند مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه ایجاد کنند. بیایید عمیق‌تر در دنیای شگفت‌انگیز باکتری‌های دهان غواصی کنیم تا بفهمیم چرا این باکتری‌ها بسیار فراوان هستند و چه کاری می‌توانیم برای کنترل آنها انجام دهیم.

باکتری‌ها موجودات تک سلولی هستند که آنقدر ریز هستند که بدون میکروسکوپ دیده نمی‌شوند. آنها در همه جا وجود دارند، از جمله در دهان ما. شاید تعجب کنید که چرا در چنین فضای کوچکی این همه باکتری وجود دارد. خوب، دهان ما محیط مناسبی را برای رشد این میکروارگانیسم ها فراهم می‌کند. دهان گرم و مرطوب است و غذای زیادی برای تغذیه باکتری ها وجود دارد. دهان ما همچنین محل قرارگیری سطوح مختلف مانند دندان، لثه و زبان است که زیستگاه‌های مختلفی را برای استعمار باکتری‌ها فراهم می‌کند!

همه باکتری های موجود در دهان ما مضر نیستند. در واقع، بسیاری از آنها مفید هستند و به حفظ تعادل سالم در اکوسیستم دهان ما کمک می‌کنند. این باکتری‌های خوب به تجزیه ذرات غذا، مبارزه با میکروب های مضر و حتی محافظت از دندان های ما در برابر پوسیدگی کمک می کنند. با این حال، هنگامی که تعادل به هم می‌خورد، باکتری‌های مضر می‌توانند بر اوضاع مسلط شوند و باعث مشکلات سلامت دهان شوند. بهداشت نامناسب دهان، مانند مسواک نزدن و نخ دندان کشیدن منظم، می تواند منجر به ایجاد یک لایه چسبنده حاوی باکتری شود. اگر این لایه برداشته نشود، به جرم دندان تبدیل خواهد شد که به بیماری لثه کمک می‌کند.

اما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا باکتری‌های موجود در دهان خود را تحت کنترل نگه داریم؟ پاسخ ساده است: رعایت بهداشت دهان و دندان. مسواک زدن حداقل دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید، نخ دندان کشیدن روزانه و مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینات و تمیز کردن دندان ها از اقدامات ضروری برای حفظ سلامت دهان است. با انجام این کار، می توانید به کنترل باکتری های مضر کمک کنید و از مشکلاتی مانند حفره دندان و بیماری لثه جلوگیری کنید. رعایت بهداشت دهان و دندان برای حفظ تعادل سالم باکتری ها و اطمینان از داشتن دهانی سالم کلیدی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند
  • خرید بتن آماده در تهران | با مقاوم‌ترین بتن پروژه‌های خود را اجرا کنید
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • آدم فضایی سبز را فراموش کنید؛ حیات فرازمینی ممکن است بنفش باشد