Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار این شد که با آموزش درست به مردم جلوی بحرانی‌تر شدن شیوع کرونا در کشور گرفته شود.

به گزارش خرداد، بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مورد ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی در اوایل شیوع آن در چین برای جهان وضعیت اضطراری اعلام کرد و بعد از آن ما شاهد مدیریت موضوع در نقاط مختلف دنیا بودیم اما متاسفانه به هر دلیلی که قابل توجیه نیست پرواز یکی از ایرلاین‌های ایرانی به چین ادامه پیدا کرد و حتی مسافران کشورهای دیگر توسط ایرلاین ایرانی جابجا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه هشدارها جدی گرفته نشد و سهل انگاری بسیار واضح است.

وی معتقد است: منفعت طلبی یک ایرلاین داخلی یا سیاست‌های غلط سازمان هواپیمایی و همچنین جدی نگرفتن هشدارهای سازمان بهداشت جهانی باعث شد ویروس کرونا به ایران هم بیاید. با توجه به اینکه ابتلای به این ویروس در کشورهای همسایه گزارش نشده بنابراین این ویروس از طریق پروازها وارد کشور شده است و مشخص نیست چه زمانی ویروس به ایران آمده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه «تعداد تلفات کرونا در ایران بیش از کل جهان منهای چین است»، ابراز عقیده کرد: این موضوع اول جدی گرفته نشد و بعد هم سهل انگاری صورت گرفت و عدم مدیریت مرزهای هوایی و ورودی‌های کشور موجب شد تاوان آن گریبانگیر مردم و کشور شود.

پارسایی ادامه داد: وقتی در جهان در مورد کرونا وضع اضطراری اعلام شده چرا در ایران محدودیت‌هایی مثل چین اعمال نمی‌شود. چرا ما از تجربه چین استفاده نمی‌کنیم. چین شهر ووهان را با ۲۰ میلیون نفر جمعیت قرنطینه کرد و به عنوان یک کشور توسعه یافته توانست در ۱۰ روز یک بیمارستان برای درمان این بیماری بسازد ولی ما این موضوع را رها کرده‌ایم. وقتی این موضوع در سطح کلان جدی گرفته نشده مردم هم آن را جدی نمی‌گیرند.

وی با طرح این سوال که چه تدابیری برای کنترل کرونا و قرنطینه کردن برخی شهرهای آلوده اتخاذ شده؟ افزود: جامعه پزشکی که همواره در قبال سلامت مردم احساس مسئولیت کردند امروز مسئولیتشان بیش از همیشه است. آنها می‌توانند در این زمینه اطلاع رسانی کنند و هشدار دهند. چرا که این موضوع با جان مردم سر و کار دارد. اگر هم کسانی هستند که می‌گویند موضوع آنطور که گفته می‌شود خطرناک نیست می‌توانند با خانواده‌هایشان در اماکن عمومی حضور پیدا کنند. ویروس کرونا در کشور بزرگی مثل چین با آن توانمندی‌ها هنوز کنترل نشده و ابتلای تعدادی از هموطنانمان به این ویروس از این جهت بسیار نگران کننده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید با آموزش صحیح به مردم جلوی بحرانی تر شدن این وضعیت گرفته شود. برخی با این توجیه که این موضوع باعث ایجاد نگرانی در مردم می‌شود ممکن است به دنبال محدودیت اطلاع رسانی در این زمینه باشند ولی باید بدانیم که ساده انگاری و عدم اطلاع رسانی و مدیریت جدی و بسنده کردن به شعار در این زمینه کشور را با بحران مواجه خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در پایان گفت: امیدواریم برای یکبار هم که شده با افرادی که سهل انگاری آنها موجب انتقال این ویروس به کشور و به خطر افتادن سلامتی مردم شده برخورد شود و آنها پاسخگوی خطای بزرگشان باشند.

برچسب ها: بهرام پارسایی ، کرونا ، ماهان

منبع: خرداد

کلیدواژه: بهرام پارسایی کرونا ماهان سهل انگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است

«آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک محمد شهباز شریف نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان از نخست وزیر و دولت محترم پاکستان برای میزبانی از هیأت جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت: از اینکه امروز در شهر زیبای اسلام آباد هستیم ابراز خرسندی می‌کنم از این سخنگاه به مردم خوب و دین مدار پاکستان عرض سلام و ادب و احترام دارم به همه خانواده های محترم پاکستانی در جای جای این کشور از طرف رهبر معظم و فرزانه انقلاب و مردم ایران ابلاغ سلام دارم. 

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش های اسلامی دفاع کردند و همواره از مظلومان فلسطین و غزه دفاع کرده اند و همواره در خیابان های شهرهای مختلف پاکستان آزادی قدس شریف را فریاد زده اند و همواره از حق و عدالت دفاع کرده و دفاع کرده اند،  عرض سلام و قدردانی دارم. 

وی با اشاره به اینکه سازمان های بین المللی کارآمدی خود را از دست داده اند، خاطر نشان کرد: آنچه تمام مردم دنیا را امروز غصه دار کرده این است که سازمان های بین المللی و به ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده است، شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد مردم مسلمان و آزاداندیش دنیا به ستوه آمده اند. 

روابط ایران و پاکستان روابط تاریخی تمدنی و عمیق اعتقادی و دینی است

رئیس جمهور روابط ایران و پاکستان را پیوندی ناگسستنی تعریف کرد و گفت: ما با کشور دوست و برادر و همسایه مان پاکستان فقط به عنوان دو کشور همسایه مطرح نیستیم روابط دو کشور روابط تاریخی تمدنی و عمیق اعتقادی و دینی است امری که ملت بزرگ ایران را با مردم بزرگ پاکستان پیوند می‌دهد اعتقادات است این پیوند ناگسستنی است.

وی با اشاره به اینکه دو کشور باید در حوزه های اقتصادی سیاسی تجاری و فرهنگی و همه سطوح روابط خود را ارتقا بخشند، خاطر نشان کرد: مظرفیت های بسیاری بین ایران و پاکستان است که تبادل این ظرفیت ها در جهت منافع دو کشور و ملت می تواند به کار گرفته شود در نشست هایمان با نخست وزیر و دولت تصمیم گرفتیم در حوزه های اقتصادی سیاسی تجاری و فرهنگی و همه سطوح روابط خود را ارتقا بخشیم.

آیت الله رئیسی مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم را یکسان دانست و تصریح کرد: هر دو در مبارزه با ناامنی ها جرایم سازمان یافته مواد مخدر و انواع ناامنی ها مصمم هستیم و این نگاه مشترک هر دو کشور است در یک کلمه دفاع از حقوق بشر محور همکاری های دو کشور است چه همکاری های دو جانبه چه منطقه ای و چه بین المللی. 

رئیس جمهور با اشاره به تداوم همکاری بین دو دولت ایران و پاکستان بیان کرد: ممکن است برخی همکاری های دو کشور را نپسندند مهم نیست مهم ان است که تداوم همکاری های دولت های دو کشور به نمایندگی از مردم آنها ادامه یابد و مصممیم این همکاری ها را در سوطح بالا ارتقا ببخشیم.

آیت الله رئیسی سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را قابل قبول ندانست و گفت: تصمیم گرفتیم این روابط در گام اول ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

مرز ایران و پاکستان یک فرصت است

رئیس جمهور مرز ایران و پاکستان را یک فرصت برشمرد و اظهار کرد: مرز دو کشور که طولانی است را یک فرصت می دانیم و معتقدیم در جهت رفاه دو ملت به ویژه مرزبانان به کار گرفته شود سفر کوتاه من و نخست وزیر به مرزها برای بازدید و توسعه بازارچه های مرزی بود این کار می تواند افزایش یابد گام های برداشته شده کافی نیست و باید این گام ها در جهت امنیت مرز و رفاه مردم دو کشور ادامه یابد. 

خوشامدگویی محمد شهباز شریف به آیت‌الله رئیسی: چشم و دل ما روشن

نخست وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با آیت‌الله رئیسی گفت: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین بار است که یک مقام عالی‌رتبه به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست. چشم ما روشن و دل ما شاد. 

قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر

محمدشهباز شریف در ادامه بیان کرد: هر دو کشور نگرانی خود را درباره کشتار مردم غزه اعلام و درباره آن گفت‌وگو کردیم و یکصدا اسرائیل را محکوم کرده و از کشورهای جهان درخواست می‌کنیم که هر چه سریعتر این اقدام نظامی را به پایان برسانند. راه حل عادلانه، تفصیلی و دیرپا برای مسئله فلسطین لازم است. پاکستان پشتیبانی از فلسطین را مشروط نمی‌کند و به همکاری با ایران تا تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: از آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران که پشتیبان حق آزادی‌خواهی مردم کشمیر را در نظر داشتند، تشکر می‌کنم.

«محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری گفت: جناب آقای رئیس جمهور! شما در فقه و حقوق دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشورهای خود با داشتن اصول برای فروغ آنها همکاری خواهیم کرد.

ادامه دارد

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران