Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسلامی درباره نحوه حمایت وزارت راه و شهرسازی از گردشگری دریایی اظهار داشت: قرار است این وزارت خانه از گردشگری و مسافرت دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور و میان بنادر ایران با کشورهای همسایه آبی‌مان در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر حمایت کند.

وی افزود: تعدادی سرمایه گذار از این طرح استقبال کرده و کشتی‌های مسافری لازم را خریداری و وارد کشور کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه به دنبال آن هستیم تا با ایجاد نظام تشویقی، برای سرمایه گذاری در این خصوص جذابیت ایجاد کنیم. سازمان بنادر و دریانوردی نیز از طریق وجوه اداره شده از این موضوع حمایت خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص سوخت کم سولفور نیز گفت: سال گذشته توانستیم پس از ۶ سال پیگیری با ابتکار یک شرکت دانش بنیان به فناوری تولید سوخت کم سولفور دست یابیم؛ در حال حاضر از مرحله بحران در زمینه کمبود این سوخت عبور کرده ایم.

وی درباره راه آهن چابهار-زاهدان نیز تصریح کرد: پس از موافقت رهبر معظم انقلاب با تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی، هماهنگی‌های لازم برای اجرایی شدن آن انجام شده و در بهمن ماه امسال اولین قسط این مبلغ معادل ۳۰ میلیون یورو تخصیص داده شد.

اسلامی با اشاره به تکمیل این پروژه طبق زمان بندی اعلام شده، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ این پروژه نهایی می‌شود؛ در حال حاضر میزان پیشرفت فیزیکی آن از ۴۰ درصد عبور کرده که یک پیشرفت بسیار خوب محسوب می‌شود.

وی در خصوص نحوه تأمین ریل مورد نیاز برای تکمیل این پروژه خاطرنشان کرد: قراردادی میان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار اصلی این پروژه با شرکت ذوب آهن به عنوان تولیدکننده ریل ملی به امضا رسیده که به خط آهن چابهار-زاهدان اختصاص پیدا می‌کند.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر محمد اسلامی وزارت راه وشهرسازی گردشگری دریایی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بارش ها در هرمزگان | بنادر مسافری تعطیل و ترددهای دریایی این استان متوقف شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس ، هنوز بارش‌ها در هرمزگان شدت نگرفته اما برق برخی محلات بندرعباس از ساعتی قبل قطع شده است.

سامانه بارشی که از ساعتی پیش وارد استان هرمزگان شده، تمامی شهرها و روستاهای غربی را تحت تاثیر قرار داده و در بندرعباس نیز بارش باران جریان دارد.

شدت بارندگی در مرکز استان هنوز زیاد نشده اما از حوالی ساعت ۸ امروز برق برخی محلات قطع است.

پیش بینی شده شدت فعالیت این سامانه در جزایر باشد.

تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه ۲۸ فروردین

ترددهای دریایی نیز از صبح امروز متوقف شده و بنادر شهید حقانی بندرعباس و بندر لنگه و بندر شهید ذاکری قشم نیز تعطیل اعلام شده‌اند.

وزش باد در دریا سبب شدت یافتن امواج دریا شده است و پیش بینی شکل‌گیری امواجی تا ۲.۵ متر شده است.

سد ۵۴۷ میلیون متر مکعبی این شهر هم سرریز شد | حجم آب را ببینید

دمای هوا نیز در مناطق مختلف استان در پی این بارش‌ها ۳ تا ۶ درجه کاهش یافته است.

در پارسیان و بشاگرد نیز رودخانه‌های فصلی شاهد سیلاب قابل توجهی هستند و در غرب هرمزگان تا ساعت ۹ صبح امروز بیش از ۴۰ میلی متر باران باریده است.

کد خبر 844891 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان هرمزگان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بازار رسولی زاهدان تعطیل شد
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در نیکشهر
  • یادواره شهیدان رئیسی و دارا در پایگاه دریایی امام علی (ع) سپاه چابهار
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • تکمیل مسکن ملی مهرگان دو تا پایان سال 
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • آخرین وضعیت بارش ها در هرمزگان | بنادر مسافری تعطیل و ترددهای دریایی این استان متوقف شد
  • دستگاه‌های اجرایی مرتبط تکمیل به‌موقع پل جدید انجیرلو را به‌صورت مستمر پیگیری کنند