Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی فرشباف کارگردان فیلم سینمایی «تومان» از فیلم‌های رونمایی شده در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، از اکران این فیلم در فرانسه خبر داد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرتضی فرشباف کارگردان فیلم سینمایی «تومان» که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، درباره زمان نمایش این فیلم گفت: در حال حاضر به این فکر می‌کنیم که فیلم را دوباره تدوین کنیم یا نه، ولی با توجه با بازخورد‌های مثبت «تومان» در جشنواره فیلم فجر در پی این هستیم که با یک پخش‌کننده در ایران برای نمایش عمومی آن به نتیجه برسیم با این وجود یک پخش کننده فرانسوی به نام «واید منیج‌منت» به توافق رسیده‌ایم تا «تومان» را در خارج از ایران هم اکران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این پخش‌کننده فرانسوی، پیش از این کار پخش‌کنندگی فیلم «سوگ» را هم به عهده گرفته بود و ما سابقه همکاری با یکدیگر را داشته‌ایم از همین رو طبق این سابقه و اینکه «تومان» را خیلی دوست داشتند، حاضر به همکاری مجدد شدند. ضمن اینکه ما سعی می‌کنیم جزو فیلم‌های بخش «دو هفته با کارگردانان» در جشنواره کن هم باشیم. بعد از آن و در یک فاصله ۳ تا ۵ ماهه «تومان» را در فرانسه به نمایش عمومی می‌گذاریم.

فرشباف بیان کرد: برای پخش این فیلم در ایران هم در نظر داریم با یکی از دفاتر پخش که توانایی و امکانات لازم را دارند و می‌توانند از فیلم مراقبت کنند، به نتیجه برسیم. ضمن اینکه در نظر داریم نسخه بلندتر «تومان» را در گروه «هنر و تجربه» به نمایش بگذاریم.

این کارگردان در پایان اظهار کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که فیلم‌ها و صاحبانش زمانی را برای اکران عمومی انتخاب نمی‌کنند بلکه برای این امر انتخاب می‌شوند که دیگر فیلمسازان سعی می‌کنند فکری درباره این موضوع نداشته باشند. این مقوله به قدری پیچیده و هزارتوی اکران به قدری عجیب است که سعی می‌کنیم درباره اکران خیال‌پردازی نکنیم گویا نمایش عمومی فیلم‌ها مولفه‌هایی دارد که در کنترل ما نیست و شانس‌هایی دارد که باید سعی کنیم روی این شانس‌ها کار کنیم. منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر فیلم تومان اکران فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، حسن ناهیدی در ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در اسارت خراسان شمالی هدف اصلی از برگزاری این کنگره شناسایی و معرفی این شهدا دانست و افزود: تولید سند و مستند از یادواره‌های شهدا را اقدام مهم و موثری برای آیندگان در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و تاثیرگذار دانست.
به گفته معاون استاندار خراسان شمالی از دورترین مناطق به جنگ بود، اما حضور رزمندگان و تعداد شهدا به نسبت جمعیت آن بیشتر است.
شناسایی ۱۰۸۰ شهید غریب در اسارت
معاون امور استان‌های کنگره یادواره شهدای غریب در کشور نیز از آمادگی خراسان شمالی در برگزاری کنگره استانی شهدای غریب خبر داد و گفت: این کنگره تیر ماه برگزار خواهد شد.
هوشیار افزود: از تعداد۱۷۰۰ اسم که احتمال شهادت آنها در اسارت وجود داشت، ۱۰۸۰ شهید غریب اسارت در کشور شناسایی شده و ثبت شده اند.
وی با بیان اینکه شهدای اسارت در مظلومیت به شهادت رسیده اند، اضافه کرد: این کنگره با دستور مستقیم رئیس جمهور آغاز شده است لذا بنا داریم کنگره‌ای در حد اجلاسیه در تهران را برگزار کنیم و در استان‌ها هم یادواره استانی تعریف شده است.
وی از تهیه شیوه نامه مدون و خاص برای برگزاری یادواره یاد کرد و گفت: این کنگره دو سالانه است و شناسایی این شهدا و معرفی به جامعه حتی در سطوح بین المللی هدف و رسالت اصلی ماست.
چاپ کتاب شهدای غریب
به گفته هشیار چاپ کتاب شهدای غریب از هر استان هم در دستور کار قرار دارد.
دبیر کنگره شهدای غریب در اسارت استان نیز گفت: اگر بخواهیم کمترین هزینه را برای حفظ نظام و انقلاب انجام دهیم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
عابدی مقدم اضافه کرد:خراسان شمالی از استان‌های برجسته در انجام امور فعالیت‌های فرهنگی است که در صحنه‌های مختلف هم حضور دارند و امیدواریم این کنگره نیز به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
در این جلسه تعدادی از آزادگان استان حضور داشتند و مسئولیت کمیته‌های مختلف برگزاری این یادواره را بر عهده گرفتند.

دیگر خبرها

  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • «پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • ادعای عجیب مدیر ارشد نماوا علیه هنرمندان جنجال به پا کرد؛ قطع همکاری مازیار میری و همایون اسعدیان با نماوا
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت