Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه دانشگاه‌های کلاسیک و نسل اول در حال آسیب دیدن هستند، گفت: تمامی مراکز دانشگاه‌ها باید در راستای منویات مقام معظم رهبری از دانشجویان از حلقه آموزش تا کسب و کار پشتیبانی کنند.

محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی از وظایف مراکز علمی است، گفت: در حال حاضر حرکت دانشگاه‌ها در مسیر آموزش محور بودن نمی‌تواند اهداف جامعه پایدار را تامین کند و حتی دانش متوازن بین جوانان اتفاق نمی‌افتد که در این رابطه باید مراکز علمی، متولوژی یادگیری و پیشرفت علم را با ریل‌گذاری جدید در حوزه کارآفرینی حرکت کرده و به جای آنکه در یک شاخه تحصیلی متمرکز شوند در حوزه‌های مختلف مانند علوم شناختی فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* افزایش توان عقلانی دانشجویان با استفاده از علوم مختلف

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه‌ها باید با استفاده از علوم مختلف مانند علوم اجتماعی، اقتصاد، ریاضی، اخلاق معنوی و حرفه‌ای  همچنین علوم دینی توان عقلانی دانشجویان را افزایش دهند.

* دانشگاه‌ها مقوله کارآفرینی را از طریق پارک‌های فناوری ترویج می‌دهند

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد:‌امروز بیش از هر زمان دیگری دانشگاه‌های کشور باید با سرعت و قدرت بیشتری مقوله کارآفرینی را از طریق پارک‌های فناوری، پیشرفت علم و فناوری رقم بزنند.

* راه اندازی مرکز کدیوتور کارآفرینی دانشگاه تربیت مدرس

وی ادامه داد: دانشگاه تربیت مدرس در راستای رشد علم و فناوری در کشور و توجه به توصیه هفت گانه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب مرکز کدیوتور کارآفرینی را راه‌اندازی کرده است و علوم زیستی و شناختی در مقطع کارشناسی ارشد تاسیس کرده که می‌تواند ایده جوانان، نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را به محصول و ثروت تبدیل کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان آموزش مقام معظم رهبری دانشگاه رئیس دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل

به گزارش خبرنگار مهر آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر دوشنبه در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان اراک گفت: آماده همکاری و پیگیری تأمین فضای مناسب برای این دانشجویان هستم.

وی افزود: دولت باید به منظور کاهش این دغدغه دانشجویان ردیف اعتباری مشخص کند.

امام جمعه اراک با اشاره به ادامه داد: به منظور تسریع در حل مشکل خوابگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در اراک باید ساختمانی اجاره و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: دانش و معرفت در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و بزرگترین خدمت در جمهوری اسلامی، تعلیم و تربیت است چراکه موفقیت در تعلیم و تربیت بستر تحقق اهداف مهم و بزرگ را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش بیشترین سهم را در تعلیم و تربیت برعهده دارد و در جایگاه بعدی مراکز آموزش عالی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحصیل ۲ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی افزود: تمام این دانشجویان سرمایه هستند زیرا آینده سازان کشور را تربیت می‌کنند.

کد خبر 6085497

دیگر خبرها

  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • مقدمه زندگی در عصر جدید حضور در حوزه فناوری است